Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

PeteH

MF'er
8 nov 2014
72
1
Bilthoven
Persbericht, 19 mei 2015

Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Met de komst van het mooie weer, neemt ook het motorverkeer op de Lekdijk toe. Tot grote ergernis van omwonenden en recreanten in Willige Langerak. Dit motorverkeer leidt tot geluidsoverlast en gevaarlijke situaties op de Lekdijk. Daarom heeft een aantal inwoners zich vorig jaar tijdens een bewonersavond geformeerd om samen naar een oplossing te zoeken. Na een jaar van onderzoek heeft de werkgroep op dinsdag 20 april de resultaten gepresenteerd aan de inwoners en wethouder Spelt. Het advies van de werkgroep heeft inmiddels geleid tot een voorgenomen verkeersbesluit om een gedeelte van de Lekdijk West af te sluiten voor alle gemotoriseerde verkeer met uitzondering van bestemmingsverkeer. Dit geldt voor het gedeelte vanaf de gemeentegrens met Krimpenerwaard tot de kruising met de Zijdeweg.


Nadere inlichtingen via de gemeente Lopik, afdeling communicatie:
 
flauw hoor


helaas is dat dus het gevolg van motorrijders die zonder db killers met een knie aan de grond over de lekdijk racen. Jammer genoeg is de reactie van de gemeente en de bewoners, niet geheel onverwachts, om de boel dan maar dicht te gooien -O-
 
Laatst bewerkt:
Komen ze er achter dat er ook een hoop bewoners met motoren zijn...

*bestemmingsverkeer..
 
Deze repo maakte ik een jaar geleden:

Dit besluit is dus het resultaat van die werkgroep.
 
Laatst bewerkt:
Omschrijving van de maatregelen

Het verkeersbesluit houdt in dat de Lekdijk West, vanaf de gemeentegrens met Krimpenerwaard, totde kruising met de Zijdeweg (dit wegdeel wordt hierna genoemd: Lekdijk), wordt verboden voor gemo-toriseerd verkeer. Het verbod geldt niet voor bestemmingsverkeer.

Motivering
Dit verkeersbesluit wordt genomen met de volgende motivaties als grondslag:

Artikel 2 lid 1 sub b Wvw: het beschermen van weggebruikers en passagiers

Artikel 2 lid 2 sub a Wvw: het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinderof schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer

Artikel 2 lid 2 sub b Wvw: het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantastingvan het karakter of van de functie van objecten of gebieden.

Beschermen van weggebruikers en passagiers

Door bewoners aan de Lekdijk is meerdere malen gemeld dat er hard wordt gereden door gemotoriseerdverkeer op de Lekdijk. Dit is bevestigd door de werkgroep motoroverlast Lekdijk. Dit gemotoriseerdeverkeer levert gevaar op voor fietsers en wandelaars die ook gebruik maken van de Lekdijk. De mix vanverkeersstromen levert onoverzichtelijke situaties op bij de huidige weginrichting. Door de Lekdijk voorgemotoriseerd verkeer af te sluiten, wordt het niet-gemotoriseerd verkeer op de Lekdijk beschermd.

verkeerbesluit
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-13370.pdf


weggedeelte op google maps

rij je laatste legale km's maar over dat stukje lekdijk... velen zullen snel volgen
 
Deze repo maakte ik een jaar geleden:

Dit besluit is dus het resultaat van die werkgroep.

Dat is hetzelfde als mensen die in Amstelveen gaan wonen en dan klagen over de vliegtuigen.

Maar er zijn genoeg van die idiote racers die zichzelf niet in de hand kunnen houden - het zijn nu eenmaal lekkere bochtige wegen.

Maar in dit filmpje komt ook netjes aan bod waarom ik geen lid ben van de KNMV - een stelletje rechtop rijdende moraalridders die zichzelf beter vinden dan de andere motorrijder. Kijk, iedereen die NIET lid is van Broek en Hoest is natuurlijk een beter persoon dan diegene die WEL lid is, maar afgezien daarvan zijn alle motorrijders hetzelfde - een stelletje asociale egoisten die zichzelf moreel en fysiek een betere motorrijder wanen dan al die andere idioten op twee wielen.

Ik woon op een paar honderd meter van een rotonde en een rondweg af en ik zit bij zonnige dagen met een glimlach op mijn gezicht te luisteren naar al die knallende uitlaten die voorbij komen.
 
Persbericht, 19 mei 2015

Voorgenomen verkeersbesluit afsluiten Lekdijk West

Met de komst van het mooie weer, neemt ook het motorverkeer op de Lekdijk toe. Tot grote ergernis van omwonenden en recreanten in Willige Langerak. Dit motorverkeer leidt tot geluidsoverlast en gevaarlijke situaties op de Lekdijk. Daarom heeft een aantal inwoners zich vorig jaar tijdens een bewonersavond geformeerd om samen naar een oplossing te zoeken. Na een jaar van onderzoek heeft de werkgroep op dinsdag 20 april de resultaten gepresenteerd aan de inwoners en wethouder Spelt. Het advies van de werkgroep heeft inmiddels geleid tot een voorgenomen verkeersbesluit om een gedeelte van de Lekdijk West af te sluiten voor alle gemotoriseerde verkeer met uitzondering van bestemmingsverkeer. Dit geldt voor het gedeelte vanaf de gemeentegrens met Krimpenerwaard tot de kruising met de Zijdeweg.


Nadere inlichtingen via de gemeente Lopik, afdeling communicatie:

Let hierbij op dat de bevolkingsgroep zelf kiest voor afsluiting en niet voor snelheidsbeperkende maatregelen, want dan zouden ze zelf niet meer over de dijk kunnen razen.
 
Nou, misschien moeten we dat ook met Nederland doen. Als er een groep is die overlast veroorzaakt scheren we iedereen over 1 kam en verbieden die groep nog langer toegang.
Gaat mij niet daarom, elke keer dat gezeik dat dingen verboden moet worden.

Wil je lekker een stukje gassen, krijg je te horen dat je naar het circuit mag. Lekker zo n dagje van €300+ terwijl een stukje van enkele seconden gassen al voldoet.

Was toevallig gisteren in rotterdam centrum. Even legaal 'plezier' hebben in het centrum. Met de koekblik geparkeerd staan voor ongeveer 2.5 uur en mocht 12 euro aftikken. Even gaan pissen, ja hoor 1 euro. Dan denk je ik pak wel het OV vanaf Haarlem, betaal je voor 2 personen 50 euro voor een retourtje. Idem voor Haarlem waar ik even aan de kant van de gracht stond geparkeerd omdat het hard regende. 8 eurotjes voor nog niet eens 2 uur.

Wil je lekker de motor pakken en wat rondrijden(lees even het gas erop en bochten pakken), wordt je aangezien als een moordenaar want je zou diegene zijn/haar kind maar aanrijden.

Waar zijn die oude generatie Nederlanders? Soms zie ik wel eens Flodder op TV. Dan mis je wel de tijden hoe vrij men hier was.

Teveel betutteling in dit land. Ik pak een stuk touw nu.
 
Er zal vast wel ergens binnen die route een eetgelegenheid zijn waar ik per se wat wil nuttigen
 
"Wat is je bestemming" vraagt meneer de agent.
ik ga een foto maken bij Salmsteke recreatie gebied.

:W oftewel de mazzel met je bestemmingsverkeer
 
Laatst bewerkt:
Het wordt echt tijd dat we of een eigen weg toegewezen krijgen of dat er een circuit (of een bestaand circuit)komt waarop we goedkoop onze hobby kunnen uitvoeren....

Ik denk dat ik maar voor een off-road ga.

Ps. Is er geen MF-er die op die dijk woont? Dan zijn we namelijk allemaal bestemmingsverkeer :)
 
Laatst bewerkt:
Gaat mij niet daarom, elke keer dat gezeik dat dingen verboden moet worden.

Wil je lekker een stukje gassen, krijg je te horen dat je naar het circuit mag. Lekker zo n dagje van €300+ terwijl een stukje van enkele seconden gassen al voldoet.

Was toevallig gisteren in rotterdam centrum. Even legaal 'plezier' hebben in het centrum. Met de koekblik geparkeerd staan voor ongeveer 2.5 uur en mocht 12 euro aftikken. Even gaan pissen, ja hoor 1 euro. Dan denk je ik pak wel het OV vanaf Haarlem, betaal je voor 2 personen 50 euro voor een retourtje. Idem voor Haarlem waar ik even aan de kant van de gracht stond geparkeerd omdat het hard regende. 8 eurotjes voor nog niet eens 2 uur.

Wil je lekker de motor pakken en wat rondrijden(lees even het gas erop en bochten pakken), wordt je aangezien als een moordenaar want je zou diegene zijn/haar kind maar aanrijden.

Waar zijn die oude generatie Nederlanders? Soms zie ik wel eens Flodder op TV. Dan mis je wel de tijden hoe vrij men hier was.

Teveel betutteling in dit land. Ik pak een stuk touw nu.


Zal je zien dat straks de touwen verboden worden... :')
 
De Lekdijk is absoluut één van mijn favo plekjes om te rijden in de provincie Utrecht. En ik snap heel goed waarom die bewoners klagen. Het is een combinatie van factoren:

Hard rijden, veel eenzijdige ongelukken, open pijpen, veel fietsers en wielrenners die niet netjes rechts blijven fietsen.

In de zomer moet ik regelmatig naar de Lekdijk om een trauma heli te filmen. En dat is echt klote.

Neemt niet weg dat ik deze oplossing liever niet had gezien. Meer controle door politie had de voorkeur van bijna iedereen, maar die hebben te weinig capaciteit.
 
Zet er wat flitspalen en wat obstakels neer en maak er een 30 kmh zone van en je bent er van af
 
En weer heeft een partij die overlast heeft gewonnen in Nederland. Onderstaand verhaal maar even uit mijn archief gevist, opdat we het niet vergeten:
Er zijn twee partijen, degene die vinden dat een overlast moet kunnen en degene die dat niet vinden kunnen. De een probeert de ander te overtuigen en andersom. Daartussen zitten de agenten die "leraargewijs" de moraalriddende functie proberen goed te praten. En uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer:
De partij die ergens last van heeft wint het uiteindelijk in Nederland (van zwarte pieten tot aan 10 cm grensoverschrijding bij terrasjes) en langzaamaan gaan we naar een land waar niks meer mag, alles in wetten en regeltjes is verpakt. Een land waarin door Europese regelgeving de diameter van je toiletpot wordt bepaald. Een land wat uiteindelijk compleet is verpakt in een keurslijf.
Ik vraag mij af wanneer het stopt. Hoeveel verkeersborden komen er nog bij? Hoeveel kg stront mag je straks nog per persoon in het toilet achterlaten? Moeten we straks in een woonerf achteruitrijden (want langzamer kan het toch niet)? Een hond mag wildplassen, maar ik niet?
Conclusie, hoe meer we ons gaan ergeren, hoe meer regeltjes er gaan komen en hoe groter de kans is dat onze vrijheden compleet worden weggehaald.
Mark my words: er gaat een moment komen dat degene die zich nu zo ergeren, ooit aan dit bericht terugdenken en zeggen "wat verlang ik weer naar de tijd dat we wat mochten"....
 
En weer heeft een partij die overlast heeft gewonnen in Nederland. Onderstaand verhaal maar even uit mijn archief gevist, opdat we het niet vergeten:
Er zijn twee partijen, degene die vinden dat een overlast moet kunnen en degene die dat niet vinden kunnen. De een probeert de ander te overtuigen en andersom. Daartussen zitten de agenten die "leraargewijs" de moraalriddende functie proberen goed te praten. En uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer:
De partij die ergens last van heeft wint het uiteindelijk in Nederland (van zwarte pieten tot aan 10 cm grensoverschrijding bij terrasjes) en langzaamaan gaan we naar een land waar niks meer mag, alles in wetten en regeltjes is verpakt. Een land waarin door Europese regelgeving de diameter van je toiletpot wordt bepaald. Een land wat uiteindelijk compleet is verpakt in een keurslijf.
Ik vraag mij af wanneer het stopt. Hoeveel verkeersborden komen er nog bij? Hoeveel kg stront mag je straks nog per persoon in het toilet achterlaten? Moeten we straks in een woonerf achteruitrijden (want langzamer kan het toch niet)? Een hond mag wildplassen, maar ik niet?
Conclusie, hoe meer we ons gaan ergeren, hoe meer regeltjes er gaan komen en hoe groter de kans is dat onze vrijheden compleet worden weggehaald.
Mark my words: er gaat een moment komen dat degene die zich nu zo ergeren, ooit aan dit bericht terugdenken en zeggen "wat verlang ik weer naar de tijd dat we wat mochten"....
:}
 
En weer heeft een partij die overlast heeft gewonnen in Nederland. Onderstaand verhaal maar even uit mijn archief gevist, opdat we het niet vergeten:
Er zijn twee partijen, degene die vinden dat een overlast moet kunnen en degene die dat niet vinden kunnen. De een probeert de ander te overtuigen en andersom. Daartussen zitten de agenten die "leraargewijs" de moraalriddende functie proberen goed te praten. En uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer:
De partij die ergens last van heeft wint het uiteindelijk in Nederland (van zwarte pieten tot aan 10 cm grensoverschrijding bij terrasjes) en langzaamaan gaan we naar een land waar niks meer mag, alles in wetten en regeltjes is verpakt. Een land waarin door Europese regelgeving de diameter van je toiletpot wordt bepaald. Een land wat uiteindelijk compleet is verpakt in een keurslijf.
Ik vraag mij af wanneer het stopt. Hoeveel verkeersborden komen er nog bij? Hoeveel kg stront mag je straks nog per persoon in het toilet achterlaten? Moeten we straks in een woonerf achteruitrijden (want langzamer kan het toch niet)? Een hond mag wildplassen, maar ik niet?
Conclusie, hoe meer we ons gaan ergeren, hoe meer regeltjes er gaan komen en hoe groter de kans is dat onze vrijheden compleet worden weggehaald.
Mark my words: er gaat een moment komen dat degene die zich nu zo ergeren, ooit aan dit bericht terugdenken en zeggen "wat verlang ik weer naar de tijd dat we wat mochten"....

Als iedereen nu eens rekening met een ander zou houden dan hadden we in de wereld minder regeltjes.
 
En weer heeft een partij die overlast heeft gewonnen in Nederland. Onderstaand verhaal maar even uit mijn archief gevist, opdat we het niet vergeten:
Er zijn twee partijen, degene die vinden dat een overlast moet kunnen en degene die dat niet vinden kunnen. De een probeert de ander te overtuigen en andersom. Daartussen zitten de agenten die "leraargewijs" de moraalriddende functie proberen goed te praten. En uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer:
De partij die ergens last van heeft wint het uiteindelijk in Nederland (van zwarte pieten tot aan 10 cm grensoverschrijding bij terrasjes) en langzaamaan gaan we naar een land waar niks meer mag, alles in wetten en regeltjes is verpakt. Een land waarin door Europese regelgeving de diameter van je toiletpot wordt bepaald. Een land wat uiteindelijk compleet is verpakt in een keurslijf.
Ik vraag mij af wanneer het stopt. Hoeveel verkeersborden komen er nog bij? Hoeveel kg stront mag je straks nog per persoon in het toilet achterlaten? Moeten we straks in een woonerf achteruitrijden (want langzamer kan het toch niet)? Een hond mag wildplassen, maar ik niet?
Conclusie, hoe meer we ons gaan ergeren, hoe meer regeltjes er gaan komen en hoe groter de kans is dat onze vrijheden compleet worden weggehaald.
Mark my words: er gaat een moment komen dat degene die zich nu zo ergeren, ooit aan dit bericht terugdenken en zeggen "wat verlang ik weer naar de tijd dat we wat mochten"....

Had het niet beter kunnen verwoorden _O_

@PeteH Ik heb hetzelfde werk gedaan (maar dan in Brabant) als jij maar er zijn veel meer locaties waar het regelmatig mis gaat het is niet alleen de lekdijk waar regelmatig een trauma heli moet landen.
 
Als iedereen nu eens rekening met een ander zou houden dan hadden we in de wereld minder regeltjes.

Rekening houden, altijd maar rekening houden, omdat iemand wellicht een keer geërgerd raakt. Mag ik mijn hondje nooit meer uitlaten, omdat anders de buurman gek wordt van het geblaf?
Mag ik nooit meer 11.000 toeren maken met mijn machine, omdat anders de oma op de hoek wordt geërgerd?
Mag ik geen biertje meer drinken op het terras, omdat een moslim dan wordt geërgerd? Mag mijn vrouw niet meer met blote armen en los haar over straat?
Mag ik mijn kinderen niet meer op straat laten spelen, omdat anders de buurman wordt geërgerd?
Vertel mij eens Daan, waar ligt de grens volgens jou van dat rekening houden? Kunnen de mensen die zich altijd geërgerd voelen niet een keer rekening met de ander houden? Degene die zijn geërgerd, zijn altijd degene die uiteindelijke aan het langste eind trekken. Ik ben het echt spuugzat dat iedereen zich altijd maar ergert en irriteert aan iets of iemand. Stripboeken, satire, pleziertjes, grensjes opzoeken, het wordt uiteindelijk allemaal verboden. Een nieuwe regel/wet/verkeersbord is vrijwel altijd het gevolg van een groep mensen die heeft geklaagd.

En ja, nu kop je hem in door te zeggen dat ikzelf geergerd ben en daardoor hetzelde ben als zij. Een punt, ik dwing niemand wat op met nieuwe regeltjes, probeer ze alleen te overtuigen dat dit echt zo niet langer kan.

Kan er niet een keer een regel/wetgeving komen die verbiedt dat er nieuwe regels bijkomen? Dat zorgt ervoor dat de klagers vanzelf meer rekening gaan houden en zich aanpassen aan de huidige werkelijkheid. De werkelijkheid van de vrijheid die we nu (nog) hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan