Voorjaar 23 maart: reparatie motor meet en greet 3e editie!

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
18 jun 2016
952
863
Betuwe
*O*Na de vorige succesvolle sleuteldagen meet and greet komt er nu een deel 3!*O*

Wanneer: 23 maart 2024, vanaf een uur of 10.00 (niet eerder a.u.b.) tot ongeveer 17.00 uur.
Waar: Eck en Wiel (Gelderland, redelijk centraal in Nederland)
Waarom: Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch
Waarom niet: geen goede redenen denkbaar

Betaallink BBQ:
https://www.ing.nl/payreq/m/?trxid=P8kxrkpnLRjCK2m252yhCEtfr9bFpRZ1

Graag een reactie in dit topic of PM om je aan te melden!

De vorige meet and greet sleuteldagen:
Reparatie motor meet en greet: Lente onderhoud
Reparatie motor meet en greet 2e editie!

Het concept:
Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch staan centraal!
Het is speciaal bedoeld om te zorgen dat iedereen van elkaar kan leren, dus ook mensen die nog nooit gesleuteld hebben maar er wel aan willen beginnen zijn welkom. Je kan je opgeven als 'ervaren sleutelaar' of als 'lerende' met de klus die je graag wilt doen. Er zullen vooraf mensen aan elkaar gekoppeld worden om de klus te klaren op deze dag. Uiteraard is komen voor de gezelligheid helemaal perfect.

Qua klussen, denk aan olie en filterwissel, remblokken/schijven vervangen, banden vervangen, ketting vervangen of het monteren van accessories. Het plan is wel dat 's avonds de loods weer leeg is. Er is in geval van nood 1 leen-motor beschikbaar maar die is roze dus dan heb je wel de ride of shame. Als je het van tevoren laat weten welke klus je graag wilt doen worden er mensen gekoppeld en kunnen we ook regelen dat speciaal gereedschap aanwezig is mocht dat er nog niet zijn.

Nieuw dit jaar:
Tourritje in de omgeving:
Mogelijkheid tot een tourritje in de omgeving met de 'toekijkers'. Er mooie route's over o.a. de Lekdijk erg dichtbij (@RP79 gaat een route maken)

Award voor de mooiste motor:
Dit jaar zal er een award worden uitgereikt aan de aanwezige met de mooiste motor. De eenkoppige jury bestaat uit Tijn (7 jaar oud) welke zijn professionele oordeel zal geven over alle aanwezige motoren. Deze zullen voornamelijk op kleur beoordeeld worden heb ik mij laten vertellen.

Onderdelen:
Onderdelen en banden kunnen voor internetprijzen bij mij besteld worden, deze zullen dan klaar liggen op de sleuteldag. Uiteraard is zelf meenemen van onderdelen ook goed, alleen moet er in dag geval wel zelf voor de afvoer van oude vloeistoffen en onderdelen gezorgd moeten worden. Net zoals vorig jaar kunnen er ook banden gemonteerd en digitaal gebalanceerd worden voor 10 euro per velg. Uiteraard kan je velgen (met of zonder hulp) perfect zelf demonteren op deze sleuteldag.

Aanwezig:
@Zwetje - Organisatie
@Clank - Head mechanic
@Umop3p1sdn - Chef kok
@BlackVeilBiker
@Robbr
@DYONn93
@Phaedrus
@RP79
@--peRRRy--
@Loco Pilot
@Plexat
@Alexxx_the_one
@Wickedme
@Gimmilan
@Motor94
@botoo
@badkuip
@Eggie 68
@Eerf
@Chielie
@Loco Pilot
@Whispard



Aanwezig maar (nog) geen MF lid:
- Marcel + Margreet
- Thijs
- Robin
- Jan

Mensen met wat sleutelervaring:
@Clank -
@DYONn93 - Remblokken vervangen en remmen ontluchten e.d., wielen demonteren/monteren, ‘kleine beurt’ werkzaamheden

Klussen die gedaan moeten worden:
@Robbr - schijven voor van de 09 GS 1200
@Plexat - Achterremblokken
@Motor94 - Banden + voorvorkrevisie
@Eerf - Banden vervangen MZ
@Eggie 68 - Achterband vervangen
@Chielie - Voorvoorkkeerringen vervangen
@Loco Pilot - olie motorscooter
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er bij met mijn MZ TS-150.

Gezien ik nu twee weken vakantie heb ben ik er al mee bezig. Dus zal waarschijnlijk rijdend er mee komen.

Wat ik moet doen:
Misschien wat afstel werk aan de carburateur en de remlichtschakelaar op het achter wiel weer werkend krijgen (heb nog een schakelaar op het voorwiel (vorig jaar toegevoegd) en die doet het wel, sindsdien werk ie achter niet meer).
Misschien voorste ketting wiel voor en 15 tands vervangen.
En wat in de tussentijd nog opdoemt.

Anders ben ik er voor de gezelligheid bij.
 
Hi ik meld me graag aan, met als klus de schijven voor van de 09 GS 1200. Ik neem nog even contact op met @Zwetje betreffende de onderdelen, oké

Graag tot dan allemaal!!
 
Staat weer genoteerd, weet niet of er voor mij nog klussen zijn of dat het al gedaan is voor die tijd, maar sowieso leuk om er weer bij te zijn en evt anderen een handje mee te helpen.
 
Yes genoteerd allemaal.

Tijn omkopen gaat vooral goed met een Ipad. Doe er je voordeel mee.
 
Ik ben ook weer van de partij.
Niets te doen aan mijn motor zelf, maar een helpende hand kan ik altijd bieden.

Ook wil ik best een route maken over de lekdijk en Waaldijk.
Gpx bestand maken voor de navigatie?
Ander type ook nog gewenst?

@Sjoerd... En natuurlijk kom ik ook helpen stokjes rijgen.

Enne... Wie had de laatste keer het goede idee van stickers met de eigennaam en forumnaam?
 
Iemand …
Op t winterweekend …
Maar ja hij had geen kaartje op🤷🏼‍♂️

Wat was jouw naam ook alweer??
 
De klussen die ik tot nu toe zijn een uitlaatdemper vervangen en een remlicht schakelaar in het achterwiel.

Voor het remlichtschakelaar zou een extra paar handen wel fijn zijn.
 
Ik meld me aan, moet nog steeds de remblokjes achter vervangen. Daarnaast heb ik vast wel een paar extra handen over. :Y
 
Ik kan er helaas niet bij zijn die datum. Struickrovert heeft die tijd volgeboekt, om wa rubber op Alcarras te gaan deponeren 🤗

Edit: momenteel in volle gang mej de voorbereiding *O*
56B3F71B-7773-4081-9709-A717921AD87F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook weer van de partij.
Niets te doen aan mijn motor zelf, maar een helpende hand kan ik altijd bieden.

Ook wil ik best een route maken over de lekdijk en Waaldijk.
Gpx bestand maken voor de navigatie?
Ander type ook nog gewenst?

@Sjoerd... En natuurlijk kom ik ook helpen stokjes rijgen.

Enne... Wie had de laatste keer het goede idee van stickers met de eigennaam en forumnaam?
Leuk! Ik zet je dan bij het maken van een route. Bedankt voor je hulp alvast.

En stokjes rijgen bij @Umop3p1sdn is altijd goed, die kan wel wat hulp gebruiken.
 
Onder voorbehoud van gezondheid van de vrouw, kom met vrouw langs voor de gezelligheid en het rondje over de dijken.

In September was een succes, ondanks dat het toen laat was geworden.
Als het goed is heb ik geen klussen open staan.
 
Lijkt me leuk om er bij te zijn!
Dan kom ik met mijn SV650. Dit is wel toe aan een nieuw setje banden, en evt reviseren van de voorvorken. Ik heb nog niet eerder aan vorken gewerkt, maar met mijn handboek kom ik er tot nu toe altijd uit (inclusief complete blok reviseren van GS500).
 
Lijkt mij (wel ovb) ook leuk om bij te zijn!

Ik heb een set carburateurs als reserve op de plank liggen die schoon moeten gemaakt - wat ik nog nooit heb gedaan, dus dat wil ik wel eens doen. Weet niet of het verstandig is daar gelijk een revisie setje bij te halen? (ik heb ze van marktplaats gehaald, geen idee in wat voor staat ze van binnen zijn).

Carbs hoeven overigens (nog) niet gemonteerd en afgesteld. De huidige carbs die op de motor zitten werken vooralsnog prima en zijn goed afgesteld. Er is alleen van de zomer een lijm reparatie op uitgevoerd (stuk alu afgebroken), wat het waarschijnlijk niet eeuwig gaat volhouden. Dus deze wil ik als reserve klaar hebben liggen, en goed schoon zodat in geval van calamiteit snel vervangen kan worden.

Ook wil ik de benzine kraan onder de tank controleren, want ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat tussen main/reserve. Daar moet ik overigens zonder al te veel hulp wel uit komen, maar een vat om tijdelijk de benzine in kwijt te kunnen zou wel handig zijn.

Wat betreft eten, ik eet geen vlees (wel vis evt). Kan daar rekening mee gehouden worden, of neem ik beter zelf wat mee om op de bbq te leggen?
 
Lijkt mij (wel ovb) ook leuk om bij te zijn!

Ik heb een set carburateurs als reserve op de plank liggen die schoon moeten gemaakt - wat ik nog nooit heb gedaan, dus dat wil ik wel eens doen. Weet niet of het verstandig is daar gelijk een revisie setje bij te halen? (ik heb ze van marktplaats gehaald, geen idee in wat voor staat ze van binnen zijn).

Carbs hoeven overigens (nog) niet gemonteerd en afgesteld. De huidige carbs die op de motor zitten werken vooralsnog prima en zijn goed afgesteld. Er is alleen van de zomer een lijm reparatie op uitgevoerd (stuk alu afgebroken), wat het waarschijnlijk niet eeuwig gaat volhouden. Dus deze wil ik als reserve klaar hebben liggen, en goed schoon zodat in geval van calamiteit snel vervangen kan worden.

Ook wil ik de benzine kraan onder de tank controleren, want ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat tussen main/reserve. Daar moet ik overigens zonder al te veel hulp wel uit komen, maar een vat om tijdelijk de benzine in kwijt te kunnen zou wel handig zijn.

Wat betreft eten, ik eet geen vlees (wel vis evt). Kan daar rekening mee gehouden worden, of neem ik beter zelf wat mee om op de bbq te leggen?
Een los setje carbs om te reviseren is leuk ter lering en vermaak!
 
Terug
Bovenaan Onderaan