Voorjaar! wie gaat er komend weekend rijden?

Ik stop daarom maar bij een benzine pomp .
En ga ik daar als het kan nog zitten op een bankje binnen of tafeltje niemand die gilt het mag niet.
Tja over open gaan horeca heb ik ook die mening het mag open.
Maar afijn de hoge heren ergens anders (DenHaag)die het beter weten dan ons zeggen nee.
Maar wel mag iedereen als het even mooi weer is zuipen en hangen in parken en een ongelooflijke bende afval erna achterlaten.
En als het vriest,feest vieren op het ijs twee weken terug.
Dat mag wel.
Afijn was wel lekker aan het tafeltje bij de benzine pomp ,geen boa,s die je meteen een boete geven etc.
 
Zoals wij motorrijders de horeca gebruiken is er vrijwel geen gevaar voor besmetting.
Helaas zal algemene openstelling voor velen meer zijn dan ze aankunnen. Oplopend ziekenhuisbezoek kan je dan op wachten.
Voor veel (vooral jonge?) mensen lijkt het teveel gevraagd om een beetje in te binden met contacten.
Kijk maar afgelopen week hoe hele hordes samen waren geklit, zonder mondkapje, oa in het Vondelpark.

Iedereen baalt van alle beperkingen, ik net zo goed, maar deze excessen zorgen er juist voor dat we nog langer niets mogen.
Maar ikzelf moet niet klagen, veel erger is het voor evenementen, horeca en winkels......................?
 
Maar wel mag iedereen als het even mooi weer is zuipen en hangen in parken en een ongelooflijke bende afval erna achterlaten.
En als het vriest,feest vieren op het ijs twee weken terug.
Dat mag wel.

Nou nee, dat mocht ook niet, maar probeer het maar eens tegen te houden

Gewoon lekker genieten van het weer en het motorrijden. Een Coffee2Go op een parkeerplaats en een gesprek met andere motorrijders op 1,5 meter. Dan overleven we het heus wel
 
Gisteren ook een heerlijke rit van 300+ in de Eifel gereden met m'n kameraad. 17 graden en zon, perfect weer. Onderweg bij een kraam een koffie en broodje gescoord, zitten op de bankjes was er niet bij (je mocht er wel naast staan.......). Heerlijke rit.
 
Vandaag 180 km gereden op de motor,het is me enigste vervoers middel,heb geen auto en hoef dat niet.
En doe dat al zo 33 jaar lang sinds ik motor rij.
Moest ergens heen.
Eerst dichte mist ,toen iets beter toen weer mist.
En het was koud toen ik vertrok was het maar 2 graden en bij aankomst 4 graden.
Dus was na afloop redelijk afgekoeld.
Vooral op de dijk tussen Enkhuizen -Lelystad was het koud en erg mistig.
Daar kon de warme chocomelk bij de benzine pomp onderweg niet veel aan veranderen.
En me goede motorpak hield de koude wel tegen maar op den duur koel je toch wel af.
Maar ik zag wel wat motorrijders,de bikkels ,die niet alleen met mooi en warm weer vanaf 17 graden gaan rijden.
Voordeel ik hoef dan niet zo vaak te zwaaien als met mooi en warm weer.
Dan zwaai ik me suf,wel leuk maar op den duur weet je het dan wel op zo een zwaaidag met warm weer.
Had hetzelfde, ging van huis met mooi weer wou snel naar een plaats dus via de autobaan zie in de verte rook over de brug glijden dacht eerst dat ze iets onder de brug aan het verbranden waren (bladeren) toen ik er doorheen reed rook ik al dat het mist was. Temperatuur daalde gelijk een graad of 8 het was al fris toen ik van huis vertrok maar met de zon in de rug wel lekker.
Na een aantal km en net als jij de kou ging door het pak even op de parkeerplaats een peuk opsteken kijken naar de motor besloot ik om terug te rijden en deze maar eens een wasbeurt te geven. T
401C8406-6D6E-49C8-B002-837E0DE1BB03_1_105_c.jpeg
oen ik dezelfde weg weer terug reed bij dezelfde brug waar de mist begon toen ik er langs reed was de mist vertrokken en de zon scheen weer.
Wou eerst nog ergens anders naar toe maar kon niet meer warm worden.
 
Was vanochtend prima te doen hoor rond het vriespunt 🥶

vier laagjes dik. 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan