Voorjaarstraining 2020

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.326
288
Beegden
Met een groep zijn we aan het kijken waar we komend jaar de voorjaarstraining gaan doen. Geen Portimao meer aangezien we bijna 4 dagen regen gehad hebben 8)7 Buiten Focused Events, Racecracks en Trackdays4all zijn er nog meer organisaties die voor een redelijke prijs een voorjaarstraining organiseren naar een Spaans circuit incl transport?
 
Ben hier ook wel benieuwd naar, nog niet zolang geleden kon je ook met No-limits boeken en je motor naar België brengen. Volgens mij zijn ze daarmee gestopt, wel jammer. Ik had graag eens op Cartagena gereden voor weinig :] .
 
https://nolimitstrackdays.com/
Hebben ook een belgische website, je kan altijd bij ze informeren naar mogelijkheden mbt ophalen in belgië
(gezien het aanbod op de engelse website veel actueler is dan de belgische site)

Zelf ga ik eind deze maand nog even 3 daagjes Almeria onveilig maken met FE :)
 
https://nolimitstrackdays.com/
Hebben ook een belgische website, je kan altijd bij ze informeren naar mogelijkheden mbt ophalen in belgië
(gezien het aanbod op de engelse website veel actueler is dan de belgische site)

Zelf ga ik eind deze maand nog even 3 daagjes Almeria onveilig maken met FE :)
Klopt die Belgische site wordt al een tijd niet meer bijgewerkt, vandaar dat ik ervan uitging dat Nolimits gestopt is met de Belgische tak.
Ik zal ze eens mailen binnenkort, en het antwoord hier delen.
Veel plezier op Almería, wij zijn net terug van 4 dagen met FE.
 
Nolimits België bestaat niet meer. Ze hebben voldoende UK rijders om hun evenementen mee te vullen, dus België doen ze niet meer aan.
 
Er zijn heel veel organisaties die betaalbare evenementen aanbieden, alleen het transport is een probleem. sommige duitse organisaties hebben een afhaalpunt in keulen, dat kan nog wel eens een optie zijn.
 
Er zijn zat mooie opties inderdaad, dat Alcarras lijkt me ook wel wat. Linksom is ook wel eens een keer leuk :] .
Maar kwa prijs kan niemand tippen aan FE.
 
Rinket motorsport had afgelopen jaar een “open pit line” op Alcarras. 5 dagen.

Prospeed bied 4daagse Alcarras aan, net na racecrack evenement.
 
Circuit ziet er vet uit en een en ander is ook behoorlijk betaalbaar :t.

Maar hoe staan dit soort organisaties eigenlijk tegenover de deelname van "klassieke" motoren? In de regeltjes van veel organisaties staat vaak dat het materiaal vanaf een bepaald bouwjaar moet zijn, ook al wordt daar in de praktijk soepel mee omgegaan.

Heeft er iemand weleens oude of eigenbouw motoren op dit soort evenementen gezien?

Ik ben vaak een beetje huiverig om zomaar in te schrijven omdat ik maar 1/3 tot 1/2 van het vermogen beschikbaar heb en dan kan vooral het verschil in topsnelheid oplopen....

Later,

Loek
 
Circuit ziet er vet uit en een en ander is ook behoorlijk betaalbaar :t.

Maar hoe staan dit soort organisaties eigenlijk tegenover de deelname van "klassieke" motoren? In de regeltjes van veel organisaties staat vaak dat het materiaal vanaf een bepaald bouwjaar moet zijn, ook al wordt daar in de praktijk soepel mee omgegaan.

Heeft er iemand weleens oude of eigenbouw motoren op dit soort evenementen gezien?

Ik ben vaak een beetje huiverig om zomaar in te schrijven omdat ik maar 1/3 tot 1/2 van het vermogen beschikbaar heb en dan kan vooral het verschil in topsnelheid oplopen....

Later,

Loek
Beperking in bouwjaar? Nog nooit van gehoord. Maar je geeft je rondetijden op dus als jij op Assen 2:20 rijd zal je niet in groep 4 kunnen rijden.
 
zou zeggen stuur ze een mailtje dan heb je duidelijkheid , wij kunnen hier wel alles roepen maar uiteindelijk bepalen zij. ik denk dat als je een ervaren rijder bent je prima mee kunt komen in de minder snelle groepen
 
Beperking in bouwjaar? Nog nooit van gehoord. Maar je geeft je rondetijden op dus als jij op Assen 2:20 rijd zal je niet in groep 4 kunnen rijden.

;) Nee, groepje 4 was niet de planning.... Maar die bouwjaren had ik ook nooit bedacht, tot gewoon iemand op circuit ernaar vroeg en toen ben ik naderhand eens wat kleine lettertjes gaan lezen en kwam ik het vaker tegen... Ik had er op Zolder in ieder geval geen last van gehad, gewoon technische controle en hobbelen. Oschersleben hetzelfde, alleen was dat een evenement waar veel meer klassiekers reden

@blue falco: dat mailtje is onderweg ;). Ervaring heb ik wel ja, maar niet op Assen, en dat wordt toch vaak als vergelijkingsmateriaal gebruikt. Ik wacht even een antwoord af van de organisatie inderdaad!

Later,

Loek
 
;) Nee, groepje 4 was niet de planning.... Maar die bouwjaren had ik ook nooit bedacht, tot gewoon iemand op circuit ernaar vroeg en toen ben ik naderhand eens wat kleine lettertjes gaan lezen en kwam ik het vaker tegen... Ik had er op Zolder in ieder geval geen last van gehad, gewoon technische controle en hobbelen. Oschersleben hetzelfde, alleen was dat een evenement waar veel meer klassiekers reden

@blue falco: dat mailtje is onderweg ;). Ervaring heb ik wel ja, maar niet op Assen, en dat wordt toch vaak als vergelijkingsmateriaal gebruikt. Ik wacht even een antwoord af van de organisatie inderdaad!

Later,

Loek
Beetje organisatie kan tijden van Zolder, Zandvoort en overige banen wel omrekenen dus gewoon je tijden aangeven en je moet wel in de juiste groep terecht komen.
 
Circuit ziet er vet uit en een en ander is ook behoorlijk betaalbaar :t.

Maar hoe staan dit soort organisaties eigenlijk tegenover de deelname van "klassieke" motoren? In de regeltjes van veel organisaties staat vaak dat het materiaal vanaf een bepaald bouwjaar moet zijn, ook al wordt daar in de praktijk soepel mee omgegaan.

Heeft er iemand weleens oude of eigenbouw motoren op dit soort evenementen gezien?

Ik ben vaak een beetje huiverig om zomaar in te schrijven omdat ik maar 1/3 tot 1/2 van het vermogen beschikbaar heb en dan kan vooral het verschil in topsnelheid oplopen....

Later,

Loek

Waarschijnlijk is de reden niet de rondetijden maar de veiligheid. Over het algemeen hebben oudere motoren wel vaker last van lekkage en indien ze geen opvangbak hebben dan liggen er zo een paar rijders vanaf.
Je merkt het al bij de Ducati Clubrace :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan