Voorjaarstrainingen Alcarres 26-3 / 28-3

Zo, het zit er op.
We hadden perfecte omstandigheden.
+20 graden en een lekker zonnetje.

Veel gereden en veel geleerd door 3 privesessies.

Wel regelmatig een sessie overgeslagen, want slechts 40 minuten tussen de sessies was iets te kort voor mij, met m'n waardeloze conditie....

Leuke baan met langzame bochten, snelle bochten en hoogteverschillen.
Asfalt was van wat mindere kwaliteit, maar genoeg grip en ik vond het relatief vriendelijk voor de banden (kan ook aan mijn gebrek aan snelheid liggen....)

Ook de PCR test, die op het circuit werd afgenomen, was goed geregeld.
Heerlijk ook dat restaurants en terrassen gewoon open waren.
 
Zo, het zit er op.
We hadden perfecte omstandigheden.
+20 graden en een lekker zonnetje.

Veel gereden en veel geleerd door 3 privesessies.

Wel regelmatig een sessie overgeslagen, want slechts 40 minuten tussen de sessies was iets te kort voor mij, met m'n waardeloze conditie....

Leuke baan met langzame bochten, snelle bochten en hoogteverschillen.
Asfalt was van wat mindere kwaliteit, maar genoeg grip en ik vond het relatief vriendelijk voor de banden (kan ook aan mijn gebrek aan snelheid liggen....)

Ook de PCR test, die op het circuit werd afgenomen, was goed geregeld.
Heerlijk ook dat restaurants en terrassen gewoon open waren.
Nice! 8-)

Welk circuit ben je geweest?
 
Als aanvulling op andere ervaring.

Heenreis richting Spanje geen enkele controle gezien.

Valencia; alleen licentierijders en testers. Controle in paddock op
dragen mondkapje.

Aragon; verboden te slapen in paddock, elke ochtend temperatuurcontrole
voor je binnen mag.
Ik zag mountainbikers met mondkapje op fietsen, maar ook terrassen die overvol waren.

Barcelona; strenge toegangscontrole, temperatuurmeting, maar eenmaal binnen werd er
niet gecontroleerd of iets van gezegd.

Onderweg in Spanje op één afrit van de snelweg een controle gezien.
Op de thuisreis controle in Frankrijk bij eerste tolpoort. Alleen fransozen werden
gecontroleerd.
Overnacht in Langres, dus van de peage af. Controle dorp in, maar ik werd niet
aangehouden.
Luxemburg, België, Nederland, geen controles.
Voor een bedrag waarvoor je een paar dagen Assen kunt boeken, aan tests betaald.
Nooit nodig gehad, wel ontspannen kunnen reizen...
 
Wij hebben bij de grens tussen België en Frankrijk een controle gezien, maar werden er niet tussenuit gepikt en konden dus gewoon doorrijden.
Overnacht in Macron, waar niemand gecontroleerd werd oid.
Pas op de terugweg, op de grens van Spanje naar Frankrijk, reden we in een fuik, waarbij je je PCR test moest laten zien.
Verder niets.
 
Wij hebben overdag gereisd. Overnacht Narbonne, Ibishotel heeft een poort die s nachts dicht gaat.
Terugreis in Langres overnacht op camperplek, achter slagboom.
Stukje binnendoor van peage naar dorpje stond al wel een controle voor de avondklok
(En we waren 20’ “over tijd”). Maar we werden genegeerd en konden doorrijden.

Op basis van mijn ervaringen zou ik het een volgende keer wel aandurven om op de peage door te rijden na ingang avondklok. Ik wilde nu niet jakkeren plus ik wilde het stuk Toul - Luxemburg, wat geen snelweg is en dwars door drie steden loopt, niet rijden na 19:00u.
 
Wij hadden voor de terugreis een formulier geprint, waarmee je ook na de avondklok nog mocht rijden.

We zijn dus op zondagmiddag om 15 uur vanaf het circuit naar Nederland vertrokken en waren om 6.15 uur thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan