Voorkant gsxr -w ?Slap?

martin BEagle

Die hard MF'er
25 jan 2003
546
0
eeklo
K heb sinds een tijdje een gsxr-w uit 94.Lekkere fiets maare ik vind die voorkant gelijk zo slap?
Heb bij 50.000km het groot onderhoud laten doen waaronder ook de olie in de voorkant laten vernieuwen maar het scheelt kwa wegligging aan de voorkant niks :(
Als ik met een sportievere rijstijl een bocht in ga op een betonstrokenbaan of met oneffenheden (in Belgie dagelijkse kost); is het soms gelijk dat mn voorwiel de andere kant opwil(soms).Alsof er iets los zit vanvoor(niet dus ;) )
Op een gewone asfalt baan heb ik er geen last van.
Bandenspanning is goed, zet er 2.4bar op vanvoor (en vanachter2.7bar)iets minder als de fabriekant voorschrijft.
Mischien hebben die gsxr-w er gewoon last van of stonden die fietsen technisch maar zover in die tijd?
Nu dacht ik mischien andere voorveren steken, maar ligt het daar wel aan?Voor ik zotte kosten doe wou ik hier eerst eens navragen of er nog zo iemand ervaring heeft met een gixxer-w?
Waar zou het kunnen aan liggen?
 
Niks afstellen, gewoon een paar nieuwe veren er voorin gooien. Ik heb het vorig jaar bij wp laten doen, ze hebben toen ook nog wat wrijvingslagers in de poten vervangen, kostte 249 euro, en je fiets stuurt weer als nieuw.

Ik had hetzelfde, als ik over een drempel reed was het net alsof de vering in elkaar sloeg.

Die veren zijn gewoon op.

Als je daar toch bet zou ik meteen ook ff naar je achterveer laten kijken, en kijk ff of je stuurdemper niet kapot is.
 
De 1 mei volg ik een cursus over vering zodat ik eens snap waarover het allemaal gaat met die vering instellen want momenteel wil ik er nog niet aankomen :X
http://www.aktief.be/opleiding1.asp?opleiding=tec
Bij die sportfiets heb je idd ook preload en ingaande en uitgaande demping instelling*ieeek*
Met die preload kan ik nog volgen maare de rest....Snap wel wat ingaande en uitgaande is maare wanneer wat nodig is???
Nu was ik een aantal weeken geleden bij Hyperpro in Werkendam met de Hornets en toen zei die vent dat veren niet verslijten, dus de 10jaar oude veren zouden van dezelfde kwaliteit moeten zijn als die van nu maar dus wel "linear" waarschijnlijk.En of de kwaliteit van de originele wel dat is?Bij de honda Hornet was de originele dus te slap mischien bij de Gsxr ook?Dan helpt alles instellen ook niks?Maar is wel het proberen waard!

Ga vandeweek toch al eens aan mn preload prutsen O-) Met het boekje bij de hand.
Heb ondertussen wat gezocht op het web en daar heb ik op Duitse gixxer site een paar interessante pages gevonden over het "Fahrwerk"
K'hoop dat de termen wat verstaanbaar zijn.
http://www.bikerpeters.de/Startseite/Motorrader/Technik/Fahrwerk/fahrwerk.html
http://www.srad-racing.de/micks_fahrwerk_by_mini_koch.htm
http://www.srad-racing.de/Einstellungen.htm
Ps nog een werkplaatshandleiding ;)
http://mitglied.lycos.de/reparaturhandbuch/
 
ze zullen niet slijten, maar ze knappen ook niet echt op hoor, mijn oude veren waren toch een beetje korter geworden t.o.v. de veren die erin zaten.
 
Ah kee
zal het zeker in gedachte houden!
K lees ergens anders dat het mischien aan de lagers zou kunnen liggen?
Es de mekanieker laten naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ah kee
zal het zeker in gedachte houden!
K lees ergens anders dat het mischien aan de lagers zou kunnen liggen?
Es de mekanieker laten naar kijken.

Als je echt een WR hebt, een 94-er dus met blauwe voorvork, zou je eens moeten laten checken bij een Suzuki dealer of de vork wel goed in elkaar is gezet. Heel veel WR-en zijn door Suzuki afgeleverd met een verkeerd in elkaar gezette voorvork. Bij mijn R7/11 idem dito. Vork netjes in elkaar laten zetten en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan