Voorkeur voor bochten naar links of rechts?

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Ik ben zelf linkshandig en bochten naar rechts gaan een stuk beter dan die naar links.
Het voelt gewoon natuurlijker.

Heeft dit te maken met het linkshandig zijn?
M'n vader is rechtshandig en is "beter" in bochten naar links.
 
Het is idd in bochten waarbij je gaat hangen om er nog doorheen te komen :icon_smile:

Ik merk dan dat middel lange snelle bochten naar links "verkeerd" aanvoelen.
 
Het gekke is dat bochten naar rechts natuurlijker aanvoelen terwijl ik juist mijn linkerknie makkelijker tegen de grond druk...
 
Bij mij gaat rechts makkelijker..ik kijk dan makkelijker :? door de bochten heen, terwijl ik bij linker bochten de gewoonte heb om mijn voorband te gaan analyseren :icon_wink:

Oh ja, ik ben rechtshandig
 

Ik zelf ben rechts maar met links ook niet echt onhandig. :icon_wink:

Ik heb met de RF op Lelystad beide kanten het knietje aan de grond gekregen. Wel super gaaf hoor een knietje aan de grond rijden. :icon_smile:

MzzzzzzzzzzzL
The Saint

:icon_eek:

http://members.tripod.com/the_saint_3
 
Rechts vind ik ook makkelijker, mijn rechter kneepad is ook een stuk verder afgesleten.

Komt denk ik omdat ik veel oefen op klaverblad, en die gaan alleen maar rechts om...helaas! :icon_smile:
 

Mmmm... de oplossing is eigenlijk heeeeel simpel.

Het klaverblad tegen de richting in rijden! :icon_rolleyes:


 
Ben rechts en stuur ook liever naar rechts. Zelfs me nick is politiek rechts.
:icon_smile:

Misschien omdat ik naar links een keer goed op me smoel ben gegaan...

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-05-26 02:14 ]
 
Naar rechts gaat bij mij duidelijk beter, ben zelf ook rechtshandig.
Waarom naar rechts beter ? Geen flauw idee!
 

Stond een artikel over op http://www.motorcycleworld.com/, blijk i.d.d soms door een crash in een bocht naar links of rechts te zijn. Ze vertellen diverse andere oorzaken en hoe je er af kan komen.

Persoonlijk merk ik geen verschil tussen links en rechts. Het gaat allebei bij lange na niet plat genoeg. Ga nog maar wat oefenen denk ik... ;-)
 
klinkt logisch, maar ik ben in een bocht naar rechts een keer flink onderuit gegaan.

Toch blijft dit mijn favoriete kant...
 
verschil met links en rechtsom is dat je bij een linker bocht aan de buitenkant rijdt en (vaak) beter door de bocht kunt kijken, terwijl je bij een rechterbocht (vaak) minder ziet.
In nederland is het vlak genoeg, maar in bergen werkt dit verschil sterker. Denk maar aan haarspelden.... linksom is altijd buitenom en dat vindt ik veel lekkerder rijden...

 

Ik ben het eigenlijk wel met GUZ eens. Het gaat gewoon makkelijker als je kan zien waar je naartoe gaat.

 
inderdaad is het kijkgedrag enorm belangrijk, mijn instructeur hamerde er dan ook op dat je goed de bochten door moet kijken. zoals iedereen weet ga je vooral op hogere snelheden gewoon daarheen waarnaar je kijkt.

vooral in een schrik reactie kun je geficseerd raken door iets.

ik heb eens een agent gesproken die had daar een heel plakboek van,
ficsatie ongelukken noemde die dat. d.w.z motorrijders die bij een ongeval waren betrokken door verkeerd kijkgedrag.

lulkoek? neen ga voor de lol maar eens lekker plat door de bocht en ga je dan maar eens heel erg zorgen maken over die vangrail, en er naar kijken: wedden dat je gaat?
 
links moeten ze afschaffen, voorkeur is dus rechts
 
Terug
Bovenaan Onderaan