Voorkomen dat je motor omvalt bij opladen op aanhanger

Geen idee of het werkt, maar zand strooien in natte verf zou, theoretisch gezien, moeten werken als anti slip
 
Je zou na het schilderen met schilders tape loop stroken links en rechts kunnen maken op de aanhanger. De stroken insmeren met sterke slijtvaste lijm en dan instrooien met een antislip korrel. Zand door natte verf strooien werkt denk ik niet op langere termijn dit omdat de verf na droging te zacht blijft om de korrel goed vast te houden zeker als er over gelopen word.
 
Er is speciaal anti-slip poeder te koop (bij de bouwmarkt oa) om door de verf te mengen. Maar een handje droog zand werkt ook.
 
Zo te zien gebruikt de AA dit systeem in GB.
full

Daar zullen ze toch wel een reden voor hebben.

Wat een kutfoto weer..._O-
 
Deze aanhanger is wel erg hoog...
Normaal zijn ze een stuk lager, en als je een inrijd goot maakt die zijdelings wat steun biedt aan de wielen, dan kun je hem lopend in de versnelling , en spelend met de koppeling zo in rijden, er uit gaat door de zwaartekracht....
NOOIT op de motor gaan zitten...
Heb er nog nooit moeite mee gehad
+1!
 
Lage aanhanger, betonplex (GRIPZIJDE BOVEN!) dichte plaat, oprijplaat met voldoende grip en zijdelingse steun en voldoende lengte, steady stand oid op de aanhanger: je rijdt je motor zo in de 1e versnelling en ernaast lopend de aanhanger op. En ik ben niet perse erg groot of sterk, een ieder zou het zo moeten lukken. En dan maakt het niet veel uit uit het een dikke chopper, grote tourder of hoge zware allriad is, kan allemaal makkelijk. En ja, zo een heb ik zelf ook! De aanhanger bedoel ik dan.

Een aantal mensen voir mij hebben hetzelfde ook al eens gezegd.
 
Lage aanhanger, betonplex (GRIPZIJDE BOVEN!) dichte plaat, oprijplaat met voldoende grip en zijdelingse steun en voldoende lengte, steady stand oid op de aanhanger: je rijdt je motor zo in de 1e versnelling en ernaast lopend de aanhanger op. En ik ben niet perse erg groot of sterk, een ieder zou het zo moeten lukken. En dan maakt het niet veel uit uit het een dikke chopper, grote tourder of hoge zware allriad is, kan allemaal makkelijk. En ja, zo een heb ik zelf ook! De aanhanger bedoel ik dan.

Een aantal mensen voir mij hebben hetzelfde ook al eens gezegd.

Het zal een kwestie van vaker doen zijn om routine te krijgen. Maar met een RGV'tje heb ik weinig problemen om hem er zelf op te rijden. Met mijn Fazer echter, ben ik toch blij als er iemand bij staat.
 
Ik rij zonder steunmogelijkheid de trailer op en af. Bij het er af rijden zet ik mijn voeten op de rand van de trailer (voorrem er op), en zodra ik 100% in balans ben laat ik de rem even los en rol ik in een halve seconde van de oprijplaat af. Kan me wel voorstellen dat het enger is met een hoge allroad of zo.
 
Ik rij zonder steunmogelijkheid de trailer op en af. Bij het er af rijden zet ik mijn voeten op de rand van de trailer (voorrem er op), en zodra ik 100% in balans ben laat ik de rem even los en rol ik in een halve seconde van de oprijplaat af. Kan me wel voorstellen dat het enger is met een hoge allroad of zo.
idd ,vanmorgen een f650 opgehaald, ik moest even aan m n vr vragen om te helpen met het eraf halen ,t ging prima , ze heeft netjes de rem bediend totdat ik erbij kon :t met de zrx doe ik t gerust alleen, daar kan ik goed bij de rem
 
Terug
Bovenaan Onderaan