Voorkomen van diefstal

Zeker met modernere sportmotoren is het zaak om hem aan een vast object te zetten. Kennis van me had 3 dure sloten in/om zijn motor en vervolgens tillen ze het hele ding gewoon met sloten en al over zijn tuinhekje en in een busje B| .

Dus zet m aan een lantaarnpaal, of een of ander anker met het slot op een plek waar je niet makkelijk met gereedschap er bij kan (dus niet met het slot op de grond).
 
Je kan hem zonder koppeling met het grootste gemak uit zijn 1 wippen hoor.
 
Zeker met modernere sportmotoren is het zaak om hem aan een vast object te zetten. Kennis van me had 3 dure sloten in/om zijn motor en vervolgens tillen ze het hele ding gewoon met sloten en al over zijn tuinhekje en in een busje B| .

Dus zet m aan een lantaarnpaal, of een of ander anker met het slot op een plek waar je niet makkelijk met gereedschap er bij kan (dus niet met het slot op de grond).


slijptol: <10sec om lantaarnpaal door te snijden.
(valt om met flinke klap)
 
Koppelingshendel er dus ook even af halen.

Fietstruuk: zadel eraf ?

Zit nu te denken: welk cruciaal onderdeel kan ik makkelijk afnemen...
(bij oude auto: verdelerkap)

(is dit nu een FUD thread of wordt de business case voor het apptmnt-with-garage steeds sterker - die apprtmnt zijn 200E/m duurder, en liggen minder gunstig...)
 
Werkt wel,bondkraagjes zijn als de dood voor honden :P
Canine_zpsuwhuaitk.jpeg
 
Zoals al eerder gezegd is; als ze hem echt willen hebben dan krijgen ze hem wel. Mijn vader heeft 7 motoren gehad toen wij nog in A'dam woonden. 3 van die motoren zijn gejat terwijl ze allemaal vast stonden met dubbele sloten aan een goed verankerd punt.
Volgens de buren kwam er een busje langs met stickers van een lokale motorzaak op de zijkant, de de sloten werden open gezaagd en de motor in het busje getild. Geen haan die daar naar kraait.
Misschien een idee om LoJack te kopen voor je motor? Dat is een GPS tracker die om de zoveel tijd een signaal uitzend naar de lokale politievoertuigen.
Diefstal kan je moeilijk voorkomen, dus misschien beter investeren in een manier om je motor weer terug te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
beter investeren in een goede verzekering

ja, er worden veel motoren gestolen in Amsterdam, maar er worden er nog veel meer niet gestolen. de dikste BMWs en supersports staan gewoon met een ketting aan de lantaarnpaal en dat gaat (op het oog) al jaren goed. en soms wordt het lulligste brik van 20 jaar oud gejat.

vake be'j te bange
 
slightly off topic:
Ik lees weer dit en denk... Gated Community, concierge-appartment, compound...
Kom nou mensen...?

Veilig kan ook Verstikkend zijn - no parking at curbside, cut grass 2xweekly, and het ergste: the rent-a-cops, niets lastiger dan angstige waakhonden: bezoekers worden compleet gescreened, en onverwacht bezoek levert je een beleefde doch dringende uitbrander vd guardhouse-manager-in-charge(not)....
Allemaal te triest voor woorden.

Als je door NL loopt of rijdt op zoek naar acceptabele woonruimte merk je hoe divers het hier nog is: op 200m van elkaar heb soms je Luxe woonvilla's, chique babbou-bakfietsstraten en Dump-wijken met roestbakken en lakens voor de ramen.
Ook op 200m van elkaar: twee evangelische gebouwen met rood/blauwe neon, een basketbal-court met jeugd, een mosque, en minstens 1 luckymassagebordeel.

En bijna overal staan toch nog motoren gewoon langdurig op straat?

ondertussen:
nog tips voor woonruimte-met-veilige-stalling in DHaag ?
Op <45min loopafstand van centrum ?
 
beter investeren in een goede verzekering

ja, er worden veel motoren gestolen in Amsterdam, maar er worden er nog veel meer niet gestolen. de dikste BMWs en supersports staan gewoon met een ketting aan de lantaarnpaal en dat gaat (op het oog) al jaren goed. en soms wordt het lulligste brik van 20 jaar oud gejat.

vake be'j te bange

dit dus.

(maar toch herhaal ik mijn advertentie: 1-persoons aprtmtn, fully furnished, met motorstalling.. DH ? voor pakweg 6 maanden ?)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan