Voorkomen???????????

Dare~Devil

MF'er
16 mei 2003
51
0
Middelburg
Gisteravond geflitst ;( !!!!!

Rond 21.30 op de A58 ter hoogte van Middelburg. Met 180 op de teller :X
Zag de flits in m´n spiegel. M´n vriendin zat achter me maar die zag de flits van mij dus zijn kon gelukkig nog (enigszins) afremmen, maar toch ook vastgelegd op de gevoelige plaat! Maar goed, ik had dus een gangetje van 180 km/u volgens de teller van m´n suz gsxf 600. Weet iemand of hier een afwijking in zit? Hoop het wel, anders zit ik dus 60 km over de limiet en dat is rijbewijs inleveren bij mijn weten. Of moet je daarvoor echt aangehouden worden? Ik heb ook gehoord dat je bij 40 km te hard voor moet komen. Iemand daar ervaring mee? Het is m´n eerste overtreding (van meer dan 40 km te hard O-) ) Maakt dat nog verschil?
Let me know!!!!
 
Begin maar vast te sparen en een leuke hobby (voor de vrije tijd die je straks hebt) te zoeken. Was gisteren toevallig nog zo'n collega van je op de tv (bij één of nader rechtspraakprogramma), die met 185 km/u z'n rijbewijs voor een maand of 6 kwijt was én (ik dacht) €400,- boete.
 
Begin maar vast te sparen en een leuke hobby (voor de vrije tijd die je straks hebt) te zoeken. Was gisteren toevallig nog zo'n collega van je op de tv (bij één of nader rechtspraakprogramma), die met 185 km/u z'n rijbewijs voor een maand of 6 kwijt was én (ik dacht) €400,- boete.
185 waar je 80 mocht was dat.... 850 euro boete en 8 maanden rijbewijs kwijt..

als dit je 1e keer is denk ik dat je er nog net mee weg komt, ook gezien de meet correcties en afwijkingen en zo... zal een boete van rond de 500 euro worden.....
 
Begin maar vast te sparen en een leuke hobby (voor de vrije tijd die je straks hebt) te zoeken. Was gisteren toevallig nog zo'n collega van je op de tv (bij één of nader rechtspraakprogramma), die met 185 km/u z'n rijbewijs voor een maand of 6 kwijt was én (ik dacht) €400,- boete.

€850 boete en 8 mnd RBW kwijt.
Maar dat terzijde ;)

TS zal een brief krijgen dat ie RBW moet komen inleveren of een schikkingsvoorstel krijgen. zoiets is het geloof ik

Boven de 30 te hard komt het bij OvJ te liggen en er zal nu idd gekeken worden naar je "verleden".

Afwachten en het beste ervan hopen.
 
Ja maar das 185 km/h werkelijke kilometers, na correctie. Toch? Ja toch :X
Kan mezelf wel |( . Kwamen net van de garage (Motorini Kruiningen) dus moesten een en ander uittesten, maar ja das geen excuus natuurlijk. Maar heb m´n rijbewijs ook voor m´n werk nodig. Misschien maakt dat nog wat verschil????
 
de meesta tellers wijken nog wel behoorlijk af bij zulke snelheden en samen met de correctie die er nog af gaat zul je waarschijnlijk (met wat mazzel) onder de 50 per uur blijven. dus ben je net niet je rijbewijs kwijt, wel veel geld.
 
Voor komen pas vanaf 50 kmh te snel (als het tenminste de eerste keer is)
Met een beetje geluk zit je daar met de afwijking van je teller nog net onder en blijft het bij een boete.


[moraalriddermodus]
Je mag 's avonds ook niet te hard over de snelweg rijden, wat als er een kind oversteekt :(
[/moraalriddermodus]

Oh ja: boete voor 55 - 60 kmh te snel: € 420,00
 
Ja maar das 185 km/h werkelijke kilometers, na correctie. Toch? Ja toch :X
Kan mezelf wel |( . Kwamen net van de garage (Motorini Kruiningen) dus moesten een en ander uittesten, maar ja das geen excuus natuurlijk. Maar heb m´n rijbewijs ook voor m´n werk nodig. Misschien maakt dat nog wat verschil????

Ligt deels ook aan degene die het behandelt.
Dat is me gisteren in dat programma ook wel weer gebleken.

Maar loop nou maar niet op de zaken vooruit ;)

Wacht maar af, al is het chaos in je hoofd, en trek je plan verder als je concreet wat weet.
 
Je raakt je rbw niet kwijt. Ze kunnen niet aantonen dat jij de bestuurder was.
Het zal wel veel geld gaan kosten.
 
Gisteravond geflitst ;( !!!!!

Rond 21.30 op de A58 ter hoogte van Middelburg. Met 180 op de teller :X
Zag de flits in m´n spiegel. M´n vriendin zat achter me maar die zag de flits van mij dus zijn kon gelukkig nog (enigszins) afremmen, maar toch ook vastgelegd op de gevoelige plaat! Maar goed, ik had dus een gangetje van 180 km/u volgens de teller van m´n suz gsxf 600. Weet iemand of hier een afwijking in zit? Hoop het wel, anders zit ik dus 60 km over de limiet en dat is rijbewijs inleveren bij mijn weten. Of moet je daarvoor echt aangehouden worden? Ik heb ook gehoord dat je bij 40 km te hard voor moet komen. Iemand daar ervaring mee? Het is m´n eerste overtreding (van meer dan 40 km te hard O-) ) Maakt dat nog verschil?
Let me know!!!!
Volgens een test wijkt die teller maar liefst 12% af, dus zou het ca. 158 km echte kilometers per uur zijn. minus 5 km meetcorrectie is ca. 153 km/h

Blijf je nog ruim onder de 40 Km/h te hard. *D
 
Je raakt je rbw niet kwijt. Ze kunnen niet aantonen dat jij de bestuurder was.
Het zal wel veel geld gaan kosten.
Dankzij de fijne wet Mulder moet jij dan aantonen wie de bestuurder dan wel was. Kan je dat niet dan ben jij het haasje.
 
Je raakt je rbw niet kwijt. Ze kunnen niet aantonen dat jij de bestuurder was.
Het zal wel veel geld gaan kosten.
Gisteren ook gekeken ;)

Lamstralen volg(d)en agent onder ede gezeik en er kan betaald worden of zitten.
Eis OvJ werd dus ook overgenomen.

TS is eigenaar/regelmatige bestuurder van de motor neem ik aan.
Laat hij dus maar bewijzen dat hij het niet was :+

Edit:
Ben net een post te laat steeds ;)
 
Ik heb enkele maanden geleden een fietscomputertje gemonteerd om te wten hoe hard ik rijd. De afwijking van mijn motorfietsteller is toch zeker zo'n tien procent.

180 km/h op mijn fiets is in werkelijkheid net wel/niet 160 echte kilometers.
 
En ik was nog wel op zoek naar een snellere motor (kawa zx6r ´99 *D ) maar misschien is tie toch wel snel genoeg dan :X
 
:^

je raakt alleen je rbw kwijt als je staande wordt gehouden.

Not O-)

Broerlief was thuis en werd opgehaald ivm zijn asociale overtreding.

Kon direct RBW meenemen en inleveren voor 10 dgn en is na uitspraak RBW kwijt voor de duur van 5 mnd. 26 januari 2005 mag hij hem weer ophalen.
 
Dankzij de fijne wet Mulder moet jij dan aantonen wie de bestuurder dan wel was. Kan je dat niet dan ben jij het haasje.
Zolang de meting boven de 160 was (>40 km/u te snel) blijft de wet Mulder buiten beschouwing. Als de OvJ niet kan bewijzen wie de bestuurder was kan hij alleen via kentekenaansprakelijkheid nog iets doen, maar of een persoonsgebonden straf als ontzegging rijbevoegdheid dan ook kan weet ik niet/betwijfel ik.
 
www.openbaarministerie.nl
genoeg info te vinden.

om onder de 50km te hard te blijven moet je dus ergens 10km verrekenen.
Politie moet 3% aftrekken ==> laten we zeggen = 4km. Dan rest 6 km.
De gemiddelde km teller wijkt bij dergelijke snelheden al meer af.
Hoogstwaarschijnlijk blijf je daarmee onder de 50km grens.

Hopelijk ben je geen recidivist want dan gaat het echt pijn doen.
 
zalm.jpg



Sterkte!
 
Rijbewijs kwijt is alleen als je staande bent gehouden, of als je voor de zoveelste keer moet voorkomen.

Mazzel,

Roland
 
www.openbaarministerie.nl
genoeg info te vinden.

om onder de 50km te hard te blijven moet je dus ergens 10km verrekenen.
Politie moet 3% aftrekken ==> laten we zeggen = 4km. Dan rest 6 km.
De gemiddelde km teller wijkt bij dergelijke snelheden al meer af.
Hoogstwaarschijnlijk blijf je daarmee onder de 50km grens.

Hopelijk ben je geen recidivist want dan gaat het echt pijn doen.

Nee, heb alleen met de auto eens een serieuze prent gehad, iets van 35 km te hard ofzo jaartje of 5 geleden....

Maar bedankt voor alle reacties, ben al weer wat gekalmeerd..... Zag mezelf al op klantenboek gaan met de trein, of nog erger..... met de bus :r , en in het weekend achterop bij m´n vriendin op de zxr400, zou krapjes worden :X
Maar kan ik iig alvast wat geld opzij leggen, dan maar ff geen race-combi of nieuwe helm ;(
 
Not O-)

Broerlief was thuis en werd opgehaald ivm zijn asociale overtreding.

Kon direct RBW meenemen en inleveren voor 10 dgn en is na uitspraak RBW kwijt voor de duur van 5 mnd. 26 januari 2005 mag hij hem weer ophalen.

Dat was iemand die een proefrit maakte, aangezien de motor te koop staat O-)
 
Binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen

Categorie..............................1.......2.
overschrijding tot en met 10 km/h ...€ 30 .. € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h .......€ 45 .. € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h .......€ 70 .. € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h .......€ 100 . € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h .......€ 125 . € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h .......€ 205 * € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h .......€ 240 * € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h .......€ 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h .......€ 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h .......€ 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h .......€ 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h .......€ 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h .......€ 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h ........Dagvaarding*

Op autosnelwegen

Categorie..............................1..........2.
overschrijding tot en met 10 km/h ......€ 30 .. € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h ..........€ 45 .. € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h ..........€ 55 .. € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h ..........€ 90 .. € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h ..........€ 115 . € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h ..........€ 145 . € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h ..........€ 170 . € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h ..........€ 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h ..........€ 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h ..........€ 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h ..........€ 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h ..........€ 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h ..........€ 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h ......... Dagvaarding*


Noot: *=recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h
het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden
aan het parket.
 
Terug
Bovenaan Onderaan