voorkruipen bij stoplicht met agent achter je ?

H@nsie

MF veteraan
4 nov 2002
4.422
0
ja
Laatst is me het volgende overkomen en ik vroeg me af in hoeverre dit legaal is:

Zoals gewoonlijk met de motor lekker voorkruipen bij een stoplicht met de bedoeling om eens lekker weg te trekken bij het GO signaal. 8-)
Beetje langs en tussen de auto's doorslingeren en eenmaal voor aangekomen sta je daar half over de streep tussen linksaf en rechtdoor te wachten. (beetje half in het verkeerde vak dus )......wat zie je vervolgens opdoemen in je spiegel ?.....
Juist, een motoragent :(

Hij staat pal achter me (ook verkeerd dus)
Je voelt de ogen van de wet in je nek branden.
Hmmmm, rustig blijven, vol wegknallen gaat dus niet, mag dit eigenlijk wel ?
Waar ben ik eigenlijk mee bezig ?
Ach..what the hell... moet 'ie me maar aanhouden... als 'ie me bij kan houden ;)

Vervolgens als een sportieve bejaarde opgetrokken om voor de auto waar ik naast stond in te voegen en rustig met de toegestane 50 km/h m'n weg vervolgd door de bebouwde kom. O-)
Meneer agent had hier blijkbaar wel begrip voor dus.

Vraag: Met een file mag je met aangepaste snelheid tussen de auto's door.
Hoe staat het met voorkruipen bij stoplichten binnen & buiten de bebouwde kom ?
Wordt dit ook gedoogd :?
 
Officieel mag het geloof ik niet, maar als je rustig naarvoor rijdt doen ze er nooit moeilijk over.

Ik stond 1 keer naast zo'n KLPD Vulva... eeh Volvo... Ik weet wat het is om als een sportieve bejaarde op te moeten trekken ;)
 
daar zit geen agent mee hoor ( slechte slapers uitgezonderd)

Zelfs in Duitsland gaf een politie mij het "haal maar in gebaar" op een plaats waar ik dacht van "ken njet"

Ik scheit altijd in men broek voor achterop komende auto's, ik ga altijd naar voren

(scheiten... soort broek hoest maar dan anders.....)
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het een beetje ligt aan de manier waarop je het doet. Is er voldoende ruimte en breng je niemand in gevaar, dan zal een motoragent (zijn ook motorrijders) je vast niet zou snel bekeuren. Die ervaring heb ik tenminste.

Ik zie echter ook wel ´s gasten die op een haartje na auto´s raken.
 
Jij woont toch in de achterhoek H@nsie?

Daar mag dat nog. Ze lopen daar altijd wat achter :+

[hapmodus-lange tenen]
Hey Jansen XX, jij woont toch in zeeland ?
ggrrmmblllmmm ik sta ff met de bek vol tanden...
[/hapmodus-lange tenen]

Achterhoek :(
Jansen, wel opgelet met aardrijkskunde ? ;) Twente man, T-W-E-N-T-E :)
Daar met die mooie bochten en die mooie 200+ uitwijkroutes naar onze oosterburen ! :)
Had jij nu hier gewoond had je je BB en rijbewijs kunnen houden ;) no sweat :)

edit: ik heb niks tegen de achterhoek(ers) hoor !
 
Op woensdag 28 mei 2003 21:35 schreef H@nsie het volgende:.. 200+ uitwijkroutes ...

Zo hard kan mijn GS niet :P

Had jij nu hier gewoond

Mag daar niet komen. Mijn paspoort is net verlopen. :+

Op woensdag 28 mei 2003 21:35 schreef H@nsie het volgende:had je je BB en rijbewijs kunnen houden

Heb ik gelukkig nog omdat ik in een helder moment mijn BB heb geruild voor een GS :P

edit: ik heb niks tegen de achterhoek(ers) hoor !

Ik ook niet, daarom kom ik binnenkort mijn beloofde koffie bij je halen!
 
Laatst bewerkt:
}) ..Honger Hans??.. je hapt zo lekker...

Enne om een motor te poetsen hoef ik niks vriendelijk te vragen Ze bieden me de motors zelf al aan... :X :X :X
 
}) ..Honger Hans??.. je hapt zo lekker...

Enne om een motor te poetsen hoef ik niks vriendelijk te vragen Ze bieden me de motors zelf al aan... :X :X :X

Honger ? Ja best wel, heb wel zin in wat lekkere snacks maar m'n pak zit nu al te strak :(
Heb trouwens ook lange tenen en een hoge kast voor het mooie uitzicht..

Ennuhh maaruhh, wie is U eigenlijk ? ;)
oftewel: woar komm 'ie vedan = van waar komt U :)
 
Op woensdag 28 mei 2003 22:01 schreef H@nsie het volgende:Ik zie het al, volgensmij ga ik je maar eerst eens een routebeschrijving sturen.
Of deze aan je overhandigen bij de BB dag ! :)

Dan kom ik zeker. Je bent trouwens hier ook welkom voor een bakkie voor vertrek hoor (Arnold en andere BB´ers zijn ook welkom natuurlijk) . Amersfoort is hier vlak bij en kun je lekker ff bijkomen na die lange rit helemaal uit het Oosten.
 
Op woensdag 28 mei 2003 22:04 schreef Jansen XX het volgende:.........uit het Oosten.

Hey, je weet toch wel waar twente ligt...

Gehucht???? Omdat wij hier de weilanden kris kras door elkaar hebben liggen, hebben ze er van die mooie bochten tussen gelegd... :+
 
Ennuhh maaruhh, wie is U eigenlijk ? ;)
oftewel: woar komm 'ie vedan = van waar komt U :)


Ikke is Chrisje... en ikke woon in Uden..maar je kan me vinden in t topic waar je je kan voorstellen... }) ..
Liefs Ikke hihihi
 
Een stoplicht is een file. En in een file mag je als motorrijder tussen de auto's door naar voren. Mits snelheid hierbij niet hoger is dan 10 km/h verschil. Mag zelf als de stoet al rijdt. Mits je maar weer niet harder rijdt dan 10 km ten opzichte van die stoet. Nee, NIET met een wheelie of stoppie, dus gedraag je een beetje O-)

Dan wordt het gedoogd!!!!

Is stilzwijgende afspraak tussen overheid, politie en diverse belangenvereniging voor de verkeersveiligheid. Is echter niet bij wet geregeld.

Agent of geen agent, ik rij dus gewoon naar voren. Die agent warschijnlijk ook !! Waarom? Je zal maar geschept worden door een onverlaat die de file te laat opmerkt en jou op je pakhuis van achter ramt omdat jij achteraan staat te wachten. In de sandwich. En dan heb ik het nog niet eens over trucks met oplegger :X
 
MarkTT heeft gelijk!
Je mag een file inhalen als de file langzamer rijdt dan 30 Km/h, je mag dan maximaal 10KM/h harder rijden dan de file. Rijdt de file dus 30 KM/h, mag jij er met 40 KM/h tussendoor. Staat de file stil dan mag je er met 10 KM/h tussendoor. Rijdt de file 40, zul je mee moeten rijden want dan mag je er namelijk niet tussendoor.
 
Dan wordt het gedoogd!!!!

Houd hier wel rekening mee, het mag dus nog steeds officieel niet. En bij een eventueel ongeval in een dergelijke situatie kan je toch zeker wel ff goed de lul zijn :X

Verder zie ik het probleem ook niet hoor, mits je je een beetje fatsoenlijk gedraagt uiteraard. Ik zie vaak zat motorrijders die het ook op plaatsen doen waar het echt niet kan, bv. in de file waarbij ze aan de weg bezig zijn en er dus al smallere rijstroken zijn. Vaak is hier gewoon de ruimte niet voor, of net wel net niet. Dan kan je imo toch beter even wachten.
 
Een stoplicht is een file. En in een file mag je als motorrijder tussen de auto's door naar voren. Mits snelheid hierbij niet hoger is dan 10 km/h verschil. Mag zelf als de stoet al rijdt. Mits je maar weer niet harder rijdt dan 10 km ten opzichte van die stoet. Nee, NIET met een wheelie of stoppie, dus gedraag je een beetje O-)

Dan wordt het gedoogd!!!!

Is stilzwijgende afspraak tussen overheid, politie en diverse belangenvereniging voor de verkeersveiligheid. Is echter niet bij wet geregeld.
Nu maar eens ondiplomatiek: G E L U L
 
Terug
Bovenaan Onderaan