Voorkruipen bij stoplicht

?

  • ja

    Stemmen: 383 88,2%
  • nee

    Stemmen: 7 1,6%
  • ik rij geen motor

    Stemmen: 4 0,9%
  • ik hou niet van polls

    Stemmen: 10 2,3%
  • 25 kw sucks :P

    Stemmen: 30 6,9%

  • Totaal aantal stemmers
    434
Nee, Voorkruipen in een rij voor een stoplicht is voor mij geen optie met die grote verhuisdozen links en rechts aan m`n torretje.( Yamaha GTS).

Bij file voor een brug durf ik het wel aan maar zooooooo voorzichtig als 2 n*****de egeltjes. Kijk, als er dan iemand naar links of rechts opzij schuift is dat voor hem 500 euries of meer pui. Voor mij ( in het minste geval) is het een poetsdoekie erover en klaar is Klara.
 
Ligt aan jou, je bedoelt dat je geen goede inschattingsvermogen of controle over je motor hebt?

Ik kruip altijd voor, al staat er 1 auto :X

Het heeft helemaal niets ermee te maken dat ik geen controle heb over mijn motor of goed inschattingsvermogen. Ik ben mijn motor echt wel de baas anders zou ik 'm niet hebben aangeschaft. Er zitten hele brede tassen op en ook de stuurbreedte mag er zijn.
Ik schrijf toch dat hij te breed is om er "lekker" tussendoor te kunnen.
Ben 1 keer met de Citytrippers (SAFE motorclubje) meegeweest. Dat waren bijna allemaal racers en die gingen dus ook "voordringen" met z'n allen. Ik heb dus maar gewoon "mee" voorgedrongen, maar dat was niet altijd even makkelijk omdat auto's nou eenmaal niet altijd overal lekker veel ruimte maken en dat hoeven ze wat mij betreft ook niet.
 
Gisteren nog een mooi voorbeeld van meegemaakt:
Sta achter een koekblik op de baan voor linksaf. Word ingehaald door een motorscooter die voor de auto gaat staan. Licht op groen, de motorscooter wacht 1 nanoseconde te lang met optrekken, en meneer koekblik gaat meteen op zn toeter... :X :X
Dus die gast op de motorscooter kijkt achterom van 'wat moet je nu weer' en rijdt gewoon verder. Gaat die koekblikker moeilijk lopen gebaren dat-ie erover wil praten!
Ben toen maar even naast hem gaan rijden zo van 'hallo, we zijn met zn tweeen, da's meer dan jij!'
Drie seconden later reed hij honderd meter achter ons, en was volkomen mak! :W
 
Zo breed dus *O* *O* :] :] 8-) 8-)

full
 
Als er veel koekblikken staan ga ik er wel aan voorbij, maar voor slechts 2 of 3 stuks (afhankelijk van sytuatie) ga ik de boete niet meer riskeren.

Reewijk vorig jaar.
Kwam van Gouda af en was op weg naar Bode graven.
Een vent begint dwaas te gebaren toen ik voorbij kwam.
Natuurlijk word ik daar warm nog koud van.
6 weken later werd ik wit heet van woeden :(
Die kl@%$# bleek agent te zijn die waarschijnlijk in zijn bed gepist had of ruzie met vrouw want er vielen twee bekeuringen binnen.
1 voor het vanaf de baan voor linksaf buigend verkeer van richting veranderen door rechtdoor te gaan.
2 voor het ongeoorloofd inhalen bij stoplicht (of zo iets).
Koste me gelijk 140€ |(
 
Vraag:
Is het voorkruipen bij een stoplicht eigenlijk legaal (België)?
Als het een weg is met 2 rijvakken, kruipen jullie dan nog voorbij?
(tegengesteld verkeer :s ...)
Kruipen jullie soms rechts voorbij? Is soms stuk makkelijker, maar lijkt me gevoelsmatig stuk gevaarlijker ...
 
Als er veel koekblikken staan ga ik er wel aan voorbij, maar voor slechts 2 of 3 stuks (afhankelijk van sytuatie) ga ik de boete niet meer riskeren.

Reewijk vorig jaar.
Kwam van Gouda af en was op weg naar Bode graven.
Een vent begint dwaas te gebaren toen ik voorbij kwam.
Natuurlijk word ik daar warm nog koud van.
6 weken later werd ik wit heet van woeden :(
Die kl@%$# bleek agent te zijn die waarschijnlijk in zijn bed gepist had of ruzie met vrouw want er vielen twee bekeuringen binnen.
1 voor het vanaf de baan voor linksaf buigend verkeer van richting veranderen door rechtdoor te gaan.
2 voor het ongeoorloofd inhalen bij stoplicht (of zo iets).
Koste me gelijk 140€ |(
Twee bekeuringen voor één overtreding mag niet. Als je er één aanvecht heb je dus goeie kans dat er één komt te vervallen (ik spreek uit eigen ervaring).

Vraag:
Is het voorkruipen bij een stoplicht eigenlijk legaal (België)?
Als het een weg is met 2 rijvakken, kruipen jullie dan nog voorbij?
(tegengesteld verkeer :s ...)
Kruipen jullie soms rechts voorbij? Is soms stuk makkelijker, maar lijkt me gevoelsmatig stuk gevaarlijker ...
Alleen als er geen tegenliggers zijn. Imho is het risico mét tegenliggers te groot. Er hoeft er maar een keer één iets te dicht langs de middenstreep te rijden. Of dat je zelf een keer een onbalans/slingertje hebt.
 
Wat ik vooral erg mooi vind is als je tussen de autos door rijdt en voordat je de voorste 2 voorbij bent het stoplicht op groen gaat en vol gas tussen die 2 autos wegtrekt. })
 
Wat ik vooral erg mooi vind is als je tussen de autos door rijdt en voordat je de voorste 2 voorbij bent het stoplicht op groen gaat en vol gas tussen die 2 autos wegtrekt. })

Mooi maar gevaarlijk...
(Maar ik ben erg voorzichtig hoor :) . Vergeef mij deze moraalridder reactie :) .)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet? :? Er heeft toch niemand last van? Je bent toch veel sneller weg dan die 4-wielers.
Probleem is dat die 4-weelers het niet altijd op prijs stellen. En het wordt dan lastig als je ze bij het volgende verkeerslicht weer tegenkomt. Sommigen willen dan met hun 4-wielertje toch nog hun gelijk halen wat soms wel eens heel fout voor de 2-wieler uit wil vallen.
 
Probleem is dat die 4-weelers het niet altijd op prijs stellen. En het wordt dan lastig als je ze bij het volgende verkeerslicht weer tegenkomt. Sommigen willen dan met hun 4-wielertje toch nog hun gelijk halen wat soms wel eens heel fout voor de 2-wieler uit wil vallen.

Niet iedereen zal het er mee eens zijn nee, maar dat wordt ze ook niet gevraagd :) De meerderheid van de 4-wielers maakt in de file en bij het stoplicht wel netjes ruimte :} , de rotte appels :( die dat niet doet houdt je helaas altijd.
 
Nederlandse chaufeurs zijn gewoon ontiegelijk asociaal
als je in het buiteland zit gaat elke auto een km vatevoren al aan de kante

En in nederland krijg je een middelvinger omdat je erlangs af kruipt als er een auto 80 rijd op de linker rijbaan :Y
 
Niet iedereen zal het er mee eens zijn nee, maar dat wordt ze ook niet gevraagd :) De meerderheid van de 4-wielers maakt in de file en bij het stoplicht wel netjes ruimte :} , de rotte appels :( die dat niet doet houdt je helaas altijd.

die hou je er altijd tussen, is gewoon jalousie.. op zo een moment geef ik ze de vinger, wel op het moment dat het stoplicht op groen springt natuurlijk
:P O-)
 
Voorkruipen alleen als t een beetje veilig lijkt.
Ik ben graag snel weg, maar niet richtig ziekenhuis O-)

[off topic]

Wordt 't trouwens niet eens tijd dat we met dit soort dingen gewoon een smiley met een grote verkeersvinger krijgen
??????? [/off topic]
 
Ik doe het wel, maar het mag niet. Zo zei meneer de motoragent afgelopen donderdag tegen mij nadat hij mij aan de kant had gezet. Het is "levensgevaarlijk rijgedrag" zei hij ook :? Maar goed, ff wat over de TomTom Rider gekletst, en over m'n uitlaatje en toen met een waarschuwing verder gegaan.
Ik neem de waarschuwing voor lief en uh rij als vanouds nog steeds naar voren bij de verkeerslichten *D
 
Voorkruipen alleen als t een beetje veilig lijkt.
Ik ben graag snel weg, maar niet richtig ziekenhuis O-)

[off topic]

Wordt 't trouwens niet eens tijd dat we met dit soort dingen gewoon een smiley met een grote verkeersvinger krijgen
??????? [/off topic]


Effe mezelf een plaatsje hoger op de zwarte lijst
406842
 
Ik doe het wel, maar het mag niet. Zo zei meneer de motoragent afgelopen donderdag tegen mij nadat hij mij aan de kant had gezet. Het is "levensgevaarlijk rijgedrag" zei hij ook :? Maar goed, ff wat over de TomTom Rider gekletst, en over m'n uitlaatje en toen met een waarschuwing verder gegaan.
Ik neem de waarschuwing voor lief en uh rij als vanouds nog steeds naar voren bij de verkeerslichten *D

Levensgevaarlijk rijgedrag..
Houdt dat niet in dat je met 'X' actie het leven van jezelf of anderen in gevaar brengt?
Ik zie het niet als levensgevaarlijk als jij met 5-10 km/h bij het stoplicht voorkruipt toch? :?
Wat een grappige agent :+
 
Ach, ik doe zoals de meesten: afhankelijk van mijn bui en van de situatie. Soms heb ik gewoon geen haast en ga ik lekker relaxed achter de auto's staan om vervolgens rustig op te trekken (dan pas merk je hoe traaaaaag auto's optrekken). Maarja, soms heb ik gewoon zin om lekker te trekken en kruip ik rustig voor als de situatie het ook toelaat. Alles iig rustig en beheerst.

Zelfde geldt voor file, al ga ik er dan ALTIJD tussendoor. Haast of niet.

Ik snap alleen niet waarom sommige automobilisten er zo'n hekel aan hebben als je het doet? Is het jaloezie? Ze hebben toch geen last van je lijkt mij? Je gaat er geruisloos en rustig langs, en bent al aan de overkant van de kruising tegen de tijd dat de eerste auto op gang komt (en de tweede dus z'n rem loslaat)... Dus wat is het probleem? Files hetzelfde, waarom tolereren mensen het niet? Best triest hoor.

Zondag ook al, rijd ik in die stortregen naar huis, file bij Den Bosch op de A2... Ook zo'n achterlijk wijf (vrouwen - O-) die bewust de deur dichthield voor m'n neus. Ze reed eerst netjes midden op de linkerbaan (rechterbaan een vrachtauto) maar toen ze mij aan zag komen stuurde ze heeel snel naar rechts. Ik zag het gelukkig gebeuren dus remde ff af, seinde ff met m'n grote licht maar geen reactie. Sterker nog, ze ging extra naar rechts (nu dus zelfs over de strepen heen met haar rechter kant) en ze remde nog even extra af. :Z
Dus ik gebaren van "waar ben je in GODESNAAM mee bezig?!", je kent dat gebaar wel (vlakke hand op voorhoofd/voorkant helm). Gelukkig kreeg de vrachtwagenchauffeur het door en hij schoot heel gauw half de vluchtstrook op zodat ik ertussendoor kon. Ik heb die chauffeur netjes de thumbs-up gegeven! :) *O* :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan