Voorkruipen bij stoplicht

?

  • ja

    Stemmen: 383 88,2%
  • nee

    Stemmen: 7 1,6%
  • ik rij geen motor

    Stemmen: 4 0,9%
  • ik hou niet van polls

    Stemmen: 10 2,3%
  • 25 kw sucks :P

    Stemmen: 30 6,9%

  • Totaal aantal stemmers
    434
ik kruip altijd voor met de moto, is trouwens toegelaten in België bij elke file (die hoeft niet stil te staan, als ik mij niet vergis tot 50km/u), dus ook aan een stoplicht of dergelijke. 90% van de automobilisten maken zelfs plaats voor je indien mogelijk, vriendelijke mensen :} (behalve een paar idioten, maar die heb je overal)
 
Bij :] MotoGP :} en Formule 1 staan toch ook altijd de snelste vooraan?
Nou dan!

Verder staat het iedereen vrij om een rijbewijs A te halen, of om in NL ook eens af te dwingen dat rbw B ook voor een :] 125cc tweewieler :] gebruikt mag worden zoals in diverse andere EU-landen.
 
Zelfs als er maar één auto voor me staat kruip ik er voorbij.. Is een stuk veiliger, anders moet ik ze weer in gaan halen enzo.

Wat me trouwens ook wel opvalt is dat als een weg éen rijstrook heeft, en voor het stoplicht zich opsplitst in 2 rijstroken, bijna elke koekblikker gewoon in de file blijft staan en de linker rijstrook niet benut. Niet dat ik het erg vind ofzo, maak er graag gebruik van maar vraag me toch af waarom dit is. Kuddegedrag?
 
Als ik het met mijn chrysler voyager probeer reageren de meeste mensen nogal vreemd, met de motor gaat het een stuk beter, en ik doe het eigenlijk altijd
 
Altijd, meestal ook als t al groen wordt :) vindt altijd wel ergens een plekkie. Ga er trouwens niet (te) hard langs, die koekblikkers zijn niet te vertrouwen :P
 
Tuurlijk, lekker naar voren... waarom rijdt je nou motor?! alleen wel waar het kan en niet tussen te smalle rijen door. *En alijd oppassen voor mongolen die gefrustreerd je er niet door willen laten.
Ik ga er uit veiligheid ook wel voor staan, anders heb je nog sukkels die het leuk vinden hard langs je op te trekken. (al is dat natuurlijk kansloos :P )

8-)
 
Tuurlijk naar voren, daar heb je je bike toch voor. Keb d'r trouwens ook weinig tot geen problemen mee met koekblikkers. Eerder medewerkin.
Vind het wel fijn om redelijk zichtbaar ergens vooraan te staan; liever 3 meter voor de streep zichtbaar, dan onzichtbaar erachter. Altijd blikkers die dan weer een 'wedstrijdje' willen sprinten.....zucht....Meestal verspil ik er weinig benzine aan, wat ook niet nodig is om ze je achterlicht te laten zien.
 
Alleen als ik de vorgorde van de lichten doorheb en me blok goed warm is (=nog sneller optrekken) })
 
moet er ook bij vertellen dat ik het soms uit pure noodzaak doe. Als je hier de snelweg uit rij dan heb je nl eerst een heuvel(tje) en dan na 1km stoplichten. Alleen zomers staan de rijen vaak tot net na de heuvel. Je kan dan niet zien of er een soort van file staat. In dat geval rij ik altijd tussen de rijen door naar het stoplicht.
 
als de rij lang is, altijd naar voren kruipen, ik heb een luchtgekoeld blok en dat wordt erg warm onder het zadel als ik te lang stil sta.
 
Net theorie gehad, je mag een file inhalen zolang je niet harder dan 10 km/u dan de file rijdt en als de file niet sneller gaat dan 40 km/u.
 
Altijd en overal en over alle banen en voorsoorteerstroken. *D

Controleer wel altijd eerst of ik tijd heb door het verkeer op de kruising in de gaten te houden.
 
(Bijna) altijd doen.

Maare mede motorrijders, wel snel genoeg optrekken he? Vooral in het weekend zie ik motoren vooraan staan waarvoor de voorste auto moet inhouden om niet sneller op te trekken. Voor die mensen hebben ze toch snorfietsen uitgevonden?
 
Hangt af van het aantal auto's wat er staat te wachten en dan altijd zo doorrijden dat ik goed in het gezichtsveld sta van de auto's links en rechts van me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan