Voorkruipen bij stoplicht

Ik rijd altijd bij twee stroken middendoor. Als het licht op groen springt niet doortrekken maar gewoon tussenvoegen op linker rijstrook. Doortrekken lijkt mij gevaarlijk omdat je dan geen verkeersoverzicht meer hebt. En anders voor de koekblik zelfs een beetje schuin als er geen plek is om mijn plaats af te dwingen. Anders wordt het zo'n gevaarlijk spelletje als het licht op groen springt. Mijn rijinstructeur had een foto laten zien van een motorrijder die als een speer vertrok toen het licht op groen sprong om de koekblik maar voor te zijn. Je raadt natuurlijk al dat een ander hem van rechts schepte.
 
Waar plek is... liefst voor de voorste auto, anders er naast of zelfs naast de auto erachter (eerste haal ik later wel weer in).
 
yep, gewoon goed opletten of het niet net groen wordt en dan de kant kiezen met de meeste ruimte of de beste kans om na het wegtrekken ruimte te krijgen. Koekblikken met +100pk... :+ doe je best... ;)
Het kan soms wel een strijd zijn omdat niet iedereen je de ruimte gunt maar ik ben altijd brutaler. Wordt echter zelden boos, daar schiet je niets mee op... en uiteindelijk sta je alweer te wachten bij het volgende stoplicht voordat ze 2x geschakeld hebben *D
 
Probeer waar mogelijk altijd vooraan te staan.
Mag ook gewoon van oom agent hier (zelfs als je een stuk vóór de streep staat) *D
Wel ff goed opletten wanneer het stoplicht op groen springt.
Ik vindt het nml aardig irritant als ik in m'n oto zit, komt een scooter voor me staan die als het stoplicht op groen springt nog een minuutje naar de vogeltjes in de bomen blijft staan kijken. :( |(
Kben zowiezo ligt irriteerbaar als ik in 'n oto zit en in de stad rij, doe dat dus ook zo weinig mogelijk. :]
 
K had in m'n vorige CBR Philips Bleulight geinstalleerd, was wel grappig als je tussen een file doorreed.
Met grootlicht seinen en de autos maken breed pad voor je, denkende dat er zwaantjes aankomen. :]
 
Destijds bij rijles: (Links langs de pijl)
Dus mijn instructeur: "Er links langs! Er links langs!"
Van de pijl wist ik dus al, dus ik links langs die rij auto's..... "HEY!!!"
ugh ugh

Ligt er verder aan waar ik zin in heb, meestal sluit ik gewoon aan, want vaak zijn er auto's die over de stopstreep staan |(
En als er vrachtwagens in de rij staan, ga ik er zowiezo niet langs, want meestal zie je het stoplicht niet: springt ie op groen en jij zit in dode hoek.... Niet zo fijn.
En dan automobilisten die jaloers en moeilijk gaan doen.... *zucht*.
Maar dan moet je gewoon blazen...
 
Yep,

Vooraan natuurlijk! Maakt niet uit hoe: Links, rechts of in het midden. Als het maar vooraan is. Je zal de eerste niet zijn die doodgereden wordt door zo'n slaapkop in een koekblik die achterop de stilstaande wachtrij kleunt
 
Gewoon erbij langs rijden met een hoop bombarie uit de uitlaat! })
Als het dan misgaat kunnen ze alleen zeggen dat ze me niet gezien hebben, maar niet gehoord ?....
Maar ik rijdt alleen lange rijen voorbij, zover dat ik er nog voor/naast kan staan (kan de voorste zijn) zet hem er dan beetje schuin voor, laat m'n uitlaat ff knallen, en geen automobilist die dan nog denkt "die zal ik wel effe pakken".
Bij korte rijen sluit ik gewoon aan, om ze dan later lekker in te halen. :]
 
Als je ervoor gaat staan: RIJ DAN WEL VLOT WEG.

Gisteren kruipt zo'n trut op een chopper voor mijn koekblik. (ja ik was fout omdat ik in blik reed)
Springt het stoplicht op groen, trekt ze zo langzaam op dat ik met mijn auto zelfs in moest houden :j
 
Ik probeer ook altijd vooraan te komen. Het lukt niet altijd i.v.m vrachtwagens e.d. Het is al een paar keer voor gekomen dat ik mijn spiegels heb ingklapt om er toch door te komen.

Maar ik probeer er wel rustig tussen door te rijden om het autoverkeer zo min mogenlijk te hinderen en vooraan scherp opletten en bij groen: GAZZZZZZZZZZZZZ

Ik ga wel zo staan dat er eventueele collega's nog makkelijk bij kunnen staan.
 
Stond laatst ook tussen 2 rijen in omdat er al een motor vooraan stond en ik er niet bij kon. Gaat de rij rechts van mij rijden (voor rechtsaf). rijdt er zo,n debiel met z,n koekblik over mijn tenen heen, :j terwijl die er makkelijk langs kon. Dus ik ga er voortaan maar niet meer tussen staan.
 
Op donderdag 20 juni 2002 13:16 schreef Thomas het volgende:
...rijdt er zo,n debiel met z,n koekblik over mijn tenen heen...
Dan moet je ook niet van die lange tenen hebben! ;)

Als je je voeten een beetje dichter bij je motor zet kan een koekblik toch bijna niet over je voeten heen rijden zonder je motor te raken, toch :?
 
Ja normaal gesproken wel ja, maar er zat ook iemand achterop die niet echt goed stilzat en dan zet ik mijn voetjes wel goed neer. En die auto kon er zeker langs maar hij reed gewoon over mijn tenen. deed best aauw trouwens.
 
Voorkruipen doe ik soms...vind het aleen erg irritant dat je steed omhoog moet kijken naar het licht...
 
Vandaag ff weer een ritje gemaakt.
Grappig dat je als "onervaren" rijder toch elke rit weer een leermomentje hebt.

Vanmiddag even smokkelen bij een stoplicht, het was warm dus je moet niet te lang in de rij staan 8-) .

Normaal ga ik even over het vak voor linksaf (indien aanwezig) om dan vervolgens vooraan naast de voorste auto te gaan staan.

Vanmiddag hadden ze het vak voor linksaf vakkundig geblokeerd met koekblikken :( , dus toen het vak voor rechtsaf maar genomen.

Vooraan gekomen zag ik dat de voorste auto vrij ver naar rechts stond), ik de motor ernaast, maar stond dus wel op de strepen van het vak.

Op een bepaald moment springt het verkeerslicht voor rechtsaf op groen.

Terwijl het licht nog op groen staat komt er plots een vrachtwagen aanstuiven die rechtsaf wil, ik sta dus lekker te wachten op groen en zie plotseling zo'n reus op me afkomen in mijn rechterspiegel.
Die kerel rijdt langs me heen, waarbij ik gok dat de afstand tussen mij en de vrachtwagen zo ongeveer een halve meter bedroeg. :?
Kmoet eerlijk bekennen, ik kneep hem wel.

In ieder geval, het liep goed af, maar ik begon toch na te denken over het voorkruipen bij een stoplicht.

Hoe doen jullie dat, wachten jullie in de rij of gaan jullie naast of voor de voorste auto staan.?


Ik rij altijd op mijn gemak tussen de twee rijen door totdat ik net achter de eerste auto kan gaan staan. Ik ga nooit voor de eerste auto staan.
 
Ik rij altijd op mijn gemak tussen de twee rijen door totdat ik net achter de eerste auto kan gaan staan. Ik ga nooit voor de eerste auto staan.

Hoezo, kom je niet snel genoeg weg? ;)
Ik ga niet altijd vooraan staan. Ligt eraan hoe goed ik de plek ken en wanneer de lichten op groen gaan. Als je tussendoor rijd en het gaat op groen dan moet je of je gas flink opengooien of ergens tussen gaan. Nu had ik op mijn crossmotor geen knipperlichten dus was het altijd de optie 'VOL GAS' (of je handje uitsteken dat je er tussen wilt hehe)

Enige wat ik irritant vind is als de auto waar je voor (of naast staat) ineens wedstrijdje met je wil gaan doen. Beetje gevaarlijk..
 
Op donderdag 20 juni 2002 14:40 schreef JK het volgende:Hoezo, kom je niet snel genoeg weg? ;)
.
.
Enige wat ik irritant vind is als de auto waar je voor (of naast staat) ineens wedstrijdje met je wil gaan doen. Beetje gevaarlijk..

Dan rij je op je dooie gemak weg en ben je nog steeds sneller dan die GTI/M3/911 of wat dan ook.
Alleen wel zorgen dat je ook inderdaad weg bent wanneer 't licht op groen springt. Dus niet eerst nog je make-up doosje opruimen etc.. :)
 
Sinds kort ga ik soms erlangs om vooraan te staan.
'kHeb eerst moeten oefenen in 't snel wegkomen :+
Bij de lesmotor kon je 't gas al half opendraaien bij 't wegrijden.Bij de "cat" ging er tot 2X toe lichtelijk iets roken :? :P
 
Dan rij je op je dooie gemak weg en ben je nog steeds sneller dan die GTI/M3/911 of wat dan ook.
Alleen wel zorgen dat je ook inderdaad weg bent wanneer 't licht op groen springt. Dus niet eerst nog je make-up doosje opruimen etc.. :)

Op m'n GSX600Fje nog niet meegemaakt (maar die is uiteraard sneller weg), maar bij de XR250 moest ik toch echt wel even aan het gas schroeven. Een GTI/M3/911 die snel zou wegrijden zou ik dan niet bijhouden.... :) Met een R1 is het natuurlijk anders :]
 
Altijd wel goed opletten (uiteraard) als je er langs rijdt en hij springt op groen. Had ik laatst: Ik rij net langs de auto's, stoplicht springt op groen, beetje gas bij en en erlangs. Komt er van rechts nog even een muts door het rode licht tuffen. Die was dus zo laat dat ik met wat extra gas er nog VOOR langs kon |( .


Op woensdag 19 juni 2002 21:10 schreef boom boom het volgende:
Ik heb een schijthekel aan stoplichten, maar rijd nooit door rood (wel vaak door oranje/rood).
Hopen dat jullie niet hetzelfde stoplicht tegelijk nemen. |(
 
Hopen dat jullie niet hetzelfde stoplicht tegelijk nemen. |(

Nou, soms kan doorrijden best wel eens goed zijn voor je leven hoor ;) Tijdje terug, toen ik nog de crossmotor had, reed ik binnendoor op de weg tussen Utrecht (berenkuil) richting De Bilt. Het was pikkedonker, en voor me zag ik ineens stoplichten op rood staan. Ik had een BMW met 2 blondjes achter me aan, ik denk 'Fuck ROOD licht!' ik VOL in de remmen en sta net op tijd stil.. schiet die BMW NET langs me over de busbaan, die hadden het stoplicht dus NIET op rood zien gaan... dan is door rood rijden toch beter denk ik ;) Een BMW in je nek doet erg zeer lijkt me (als de blondjes 'm niet door hadden)...

Maarja die verkeerslichten schieten ook niet op, als het licht op oranje staat zie je 'm niet door de oranje straatverlichting... mogen ze wel eens wat aan doen. Ander kleurtje ofzo... fel geel ofzo ;)
 
Altijd wel goed opletten (uiteraard) als je er langs rijdt en hij springt op groen. Had ik laatst: Ik rij net langs de auto's, stoplicht springt op groen, beetje gas bij en en erlangs. Komt er van rechts nog even een muts door het rode licht tuffen. Die was dus zo laat dat ik met wat extra gas er nog VOOR langs kon |( .
In het centrum van San Sebastian heb je zelfs een stoplicht dat al op groen springt voordat de andere stoplichten op rood staan.
Met een (gem.)oto heb je daar geen last van, als je met de motor snel optrekt kun je wel een probleem hebben |( .
Groene golf betekend volgas anders haal je het niet. :z
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan