Voorkruipen bij stoplicht

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Vandaag ff weer een ritje gemaakt.
Grappig dat je als "onervaren" rijder toch elke rit weer een leermomentje hebt.

Vanmiddag even smokkelen bij een stoplicht, het was warm dus je moet niet te lang in de rij staan 8-) .

Normaal ga ik even over het vak voor linksaf (indien aanwezig) om dan vervolgens vooraan naast de voorste auto te gaan staan.

Vanmiddag hadden ze het vak voor linksaf vakkundig geblokeerd met koekblikken :( , dus toen het vak voor rechtsaf maar genomen.

Vooraan gekomen zag ik dat de voorste auto vrij ver naar rechts stond), ik de motor ernaast, maar stond dus wel op de strepen van het vak.

Op een bepaald moment springt het verkeerslicht voor rechtsaf op groen.

Terwijl het licht nog op groen staat komt er plots een vrachtwagen aanstuiven die rechtsaf wil, ik sta dus lekker te wachten op groen en zie plotseling zo'n reus op me afkomen in mijn rechterspiegel.
Die kerel rijdt langs me heen, waarbij ik gok dat de afstand tussen mij en de vrachtwagen zo ongeveer een halve meter bedroeg. :?
Kmoet eerlijk bekennen, ik kneep hem wel.

In ieder geval, het liep goed af, maar ik begon toch na te denken over het voorkruipen bij een stoplicht.

Hoe doen jullie dat, wachten jullie in de rij of gaan jullie naast of voor de voorste auto staan.?
 
ervoor gaan staan
over je heen doen ze niet zo snel
sneller proberen te zijn wel
 
Ik ga het liefst voor de voorste auto staan.....dan heb je iig geen last van auto's die links- of rechtsaf willen...

Indien niet mogelijk ga ik links of rechts ervan staan, en dan zoveel mogelijk richting middelste rijbaan, sta daarbij soms op twee voorsorteerstroken.
 
Ligt eraan... Als het een lange rij is kruip ik voor. Is het een korte rij dan wil ik nog wel eens blijven staan, kan ik daarna ten minste een beetje inhalen voor de lol ;)

Hangt ook wel van de situatie af en aan de hoeveelheid haast die ik heb.

Meestal rijdt ik wel naar voren.
 
Ligt eraan hoelang de rij is en waar ik zin in heb.

Als ik naar voren ga, zet ik hem vóór de eerste auto.
Gebeurt weleens dat de voorste auto zo ver naar voren staat dat er niet echt plek is...omdat ik dan op een voetgangersoversteekplaats sta oid.
Dat kan je eigelijk al wel van te voren zien en dan ga ik aan de linkerkant tussen de strepen en auto('s) in staan. Altijd wel een auto die wat meer naar de lijn staat.

En anders...tsja, achteraan aansluiten maar.
 
Ligt eigenlijk ook een beetje aan de verkeerssituatie...als ik het idee heb dat het licht snel op groen zou kunnen springen, dan wacht ik in de rij. Zie ik daarna bijvoorbeeld verkeer van links of rechts aankomen, ga ik vooraan in de rij staan.
 
Ligt eigenlijk ook een beetje aan de verkeerssituatie...als ik het idee heb dat het licht snel op groen zou kunnen springen, dan wacht ik in de rij. Zie ik daarna bijvoorbeeld verkeer van links of rechts aankomen, ga ik vooraan in de rij staan.

Als het een erg lange rij is, ga ik ook naar voren en voeg ik wel ergens al rijdend in.

Anders kan je nog weer een ronde wachten met pech.
 
Maakt niet uit waar ik ga staan als er maar plaats is (en die is er altijd wel)
Het wordt een beetje trikkie als je tussen twee rijen auto´s naar voren rijdt en het licht springt op groen voordat je vooraan staat,maarja ik heb het altijd nog zonder kleerscheuren overleeft
 
Ervoor gooien!!
Als je er vrolijk tussen gaat staan is het wel te verwachten dat die gefrustreerde losers (die het niet kunnen hebben dat ze gaar gebakken worden in hun blikken oven :j :j ) je nog langs willen.
Je moet je niet als een fietser gedragen maar gewoon opstellen als koekblik.
In begin ging ik er ook tussen bij twee banen rechtdoor, gingen die klootzakken naast vol gas optrekken met mij ertussen.... :j :j :j
 
altijd vooraan. Ik heb een schijthekel aan stoplichten, maar rijd nooit door rood (wel vaak door oranje/rood).

Ik kijk gewoon waar er plaats is. Vaak dus in het midden, maar net zo vaak ook aan de zijkanten, maar dan ervoor, zodat ze me niet meer lastig kunnen vallen. Plus ik kijk altijd even of er nog plaats is voor een eventuele andere motorrijder die ook wil voorkruipen.
 
Tjsa, je hebt altijd van die "ik heb meer dan 100pk automobilisten" die een wedstrijdje willen doen... |(

Mijn voorkruipgedrag wordt bepaald door m'n stemming...

:)
 
In z'n 1, afremmend op de motor, met doffe klappen uit de uitlaat, in de ochtendspits, dwars door het midden door naar voren, om plaats te nemen voor de witte lijn op de linker weghelft. })
 
Het liefst ervoor staan natuurlijk!
Als er weinig plek is dan zet ik hem er meestal schuin voor (trek wel weer recht als ik weg rij), dan heb je geen last van koelblikmachinisten die toch nog sneller weg willen zijn terwijl je er naast komt staan ...

En wat ik ook vaak doe als het licht al op groen staat en er is plek dan ga ik er rijdend voorbij en dan invoegen tussen de rijdende auto's
 
Het liefst ervoor staan natuurlijk!
Als er weinig plek is dan zet ik hem er meestal schuin voor (trek wel weer recht als ik weg rij), dan heb je geen last van koelblikmachinisten die toch nog sneller weg willen zijn terwijl je er naast komt staan ...

En wat ik ook vaak doe als het licht al op groen staat en er is plek dan ga ik er rijdend voorbij en dan invoegen tussen de rijdende auto's

:^

Altijd voor of schuin voor, en tegen snelle auto's heb ik al helemaal geen kans met m'n lichte brommertje ;(
En volgas weg voor het stoplicht doe ik ook niet altijd, zeker niet midden in de stad met al die ***fietsers.
 
Ik probeer altijd zo ver mogelijk naar voren te rijden, sinds ik midden in een kettingbotsing stond (rij wachtende auto's stond voor het stoplicht, ikzelf ertussen in, een traktor met grote lier voorop en oplegger erachteraan reed zonder het in de gaten te hebben er bovenop). :(

Levert soms wat irritatie, maar eigenlijk nooit bij mij. :j
 
Ik ga eigenlijk altijd vóór de auto staan tenzij het echt niet kan, dan maar ernaast/tussen. En altijd leuk als het licht op groen springt terwijl je net naast de voorste auto rijdt })
 
Ik ga eigenlijk altijd vóór de auto staan tenzij het echt niet kan, dan maar ernaast/tussen. En altijd leuk als het licht op groen springt terwijl je net naast de voorste auto rijdt })

Idd....dan moet je je gas goed ver opendraaien en zorgen dat je voor de vluchtheuvel/rijbaanafscheiding aan de overkant weer op de goede rijstrook rijdt :)
 
Soms wil ik me motor wel es opspuiten met witte verf en dan bewerken met blauwe en oranje strepen. Dan lijk je net de politie en val je zeker meer op.

Daarbij heb je nog profijt dat men niet zo snel op je gaat zitten zeiken op de weg, want ze kijken eerst of je nou werkelijk een agent bent of niet :9

En als je blauwe lichtjes gaat voere, dan kun je wel problemos krijgos.
 
Ik ga altijd tussen de auto's in staan, als ik dit zo lees moet ik daar maar ff iets aan veranderen :) Volgende keer dus ff voor de voorste auto proberen te komen..
 
Ga altijd aan de linker kant er voorbij ( als deze ruimte er is). En als je dan als 2e of 3e bij het stop licht sta efe tandje terug en gas erop je bent toch veel sneller :) dus schiet je net voor de auto's de kruising op. Lukt 99% van de gevalletjes.
 
Altijd naar voren, er tussen of ervoor, nooit problemen met auto's, voordat die reageren sta ik al stil bij het volgende stoplicht, ik hou rekening met andere motoren die ook graag vooraan willen staan.

Maar ik heb een pleuris hekel aan motoren die ervoor of ertussen komen staan en niet weten wat gasgeven is, als je geen haast heb, blijf dan lekker in de rij, het liefst rij ik ze dan ondersteboven, maar al zit ik op zo'n moment in de auto, ik krijg het dan toch weer niet over me motorhart.

Datzelfde geldt voor motorrijders die in de file het allemaal niet zo weten wat ze eens zullen gaan doen en dan maar naast je blijven rijden, ook in wil wel wat ruimte om te kunnen reageren.
 
ik sta altijd voor aan...

in het midden...van de auto s wil ook wel eens voorkomen...

maarja ben toch altijd als eerste weg :)
 
Altijd wel goed opletten (uiteraard) als je er langs rijdt en hij springt op groen. Had ik laatst: Ik rij net langs de auto's, stoplicht springt op groen, beetje gas bij en en erlangs. Komt er van rechts nog even een muts door het rode licht tuffen. Die was dus zo laat dat ik met wat extra gas er nog VOOR langs kon |( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan