Voorkruipen bij verkeerslichten

En hou ook met een half oog in de gaten of er achter je niet nog een motorrijder voorkruipt. Niks irritanter dan tussen de auto's op moeten stellen omdat de motor voor je geen ruimte maakt.

Die had dan vroeger van huis moeten gaan, zou die ook geen last van me hebben gehad :]
 
Met veel lawaai er langs! open pijpen *O*
Mensen die jou geen ruimte geven kunnen een tik tegen hun spiegel verwachten :P

Hoog houden dat imago :') we zijn geen pussy's :9
 
Ik kruip ook altijd naar voren en gewoon lekker relaxed, maar ga nooit voor een vrachtauto staan die er al een tijdje staat, hij ziet gewoon weg niet dat jij er rustig langs heen komt cruisen en hij hoort je al helemaal niet. Een man uit Heino is overreden toen hij dus voor de vrachtauto is gaan staan en toen bij het optrekken hij per ongeluk de koppelingshendel te snel liet opkomen, oepsie foutje dood.
Voor de rest sta ik altijd pal voor een bestuurder (auto/busje,etc), sta er nooit naast zodat ze me goed hebben gezien das belangrijk, oogcontact, ach ja en die knulletjes met bv hun Honda civicjes, die lach ik gewoon uit als ze naast me komen staan en zitten te gassen, dat trekt mijn aandacht niet eens, dus ook niet als ze een poging aan het doen zijn om een wedstrijdje te houden, laat ze, wij zijn toch sneller dus je bent zo van ze af.
 
Laatst bewerkt:
Ga liever voor dan naast de auto's staan, maar let op dat je de motor niet op de fietsers- of voetgangersoversteekplaats zet. Die hoeven niet gehinderd te worden natuurlijk. Over de stopstreep heen rijden mag niet, maar je veiligheid gaat voor.


Zorg dat je snel weg bent, maar vergeet niet om idioot goed te kijken of er geen kruisend verkeer door rood komt stuiven!
 
Ga liever voor dan naast de auto's staan, maar let op dat je de motor niet op de fietsers- of voetgangersoversteekplaats zet. Die hoeven niet gehinderd te worden natuurlijk. Over de stopstreep heen rijden mag niet, maar je veiligheid gaat voor.


Zorg dat je snel weg bent, maar vergeet niet om idioot goed te kijken of er geen kruisend verkeer door rood komt stuiven!

:^

En was het ook al met iemand anders eens dat je goed moet kijken of het nog rood blijft of niet, Niets zo irritant als tussen een rij autos aan het rijden zijn wanneer het licht net groen word.
 
Als ik vooraan kruip,wil ik in de rij en voorraan wel eens een beetje met het gas spelen,zodat men weet waar ik me bevind.
Werkt goed :) .

Je reed hiervoor scooter? :) ;)

:^

En was het ook al met iemand anders eens dat je goed moet kijken of het nog rood blijft of niet, Niets zo irritant als tussen een rij autos aan het rijden zijn wanneer het licht net groen word.

Helemaal mee eens.. Ken je verkeerslichten door en door ;) Dan weet je precies wanneer het groen word.
 
Laatst bewerkt:
gewoon voorkruipen, gaat het stoplicht halverwege op groen; trek em op zn achterwiel en jaag em er met volle toeren langs..


(voor de mieperds: dit is natuurlijk gein...)
Nou... zit wel wat in je opmerking hoor. Liever wat gas erbij en er tussendoor dan tussen de optrekkende auto's moeten remmen en invoegen. Dit natuurlijk alleen als je bijna vooraan bent en het wordt groen en de eerste auto's gaan al rijden.

Verder, mocht er iemand commentaar geven bij het stoplicht, vraag of ze wel eens vol van achter zijn aangereden met de auto.... en of ze dan even indenken hoe dat met een motor zal zijn.
En ja, ik ben bij het stoplicht wel eens vol aangereden met de auto.
 
Mhh, pijnlijk momentje vanmorgen;

Rij nietsvermoedend op een stoplicht af waar een rij auto's voor staat te wachten.
Zoals gebruikelijk ga ik de rij voorbij via het vak voor linksaf (welke geheel leeg was).
Staat er vooraan een politiebusje! Ik zag hem halverwege al en had nog de optie me tussen de auto's te frotten. Maar aangezien die nog stil stonden was dit eigenlijk geen optie.
Dan maar doen alsof me neus bloed en gewoon er voorbij. Toen ik dit dacht ging het stoplicht op groen en kon meteen doorrijden. Niet volgas, gewoon beheerst en niet voordat ik de kruising goed bekeken had.
Hoeveel tijd heeft een agent nodig om een kenteken te lezen? ;)
En wat kost me dit als ze in een slecht humeur waren?
 
Hoeveel tijd heeft een agent nodig om een kenteken te lezen? ;)
En wat kost me dit als ze in een slecht humeur waren?

Ik doe het regelmatig als er politie in de buurt is. Als je het beheerst doet en niet als een gek is de kans op een bekeuring in de praktijk gezien heel erg klein.
 
Het meeste is gewoon gezond verstand. Is er ruimte, is er genoeg tijd en staat er geen vrachtwagen vooraan.

Ik reed vanochtend vlak voor de Waalbrug, bij het verkeerslicht stonden een vrachtwagen, werkverkeer, een bus en nog een vrachtwagen (en nog twee auto's daarachter).
Ja dank je, ik wacht wel effe in de rij. Daar knar ik dus niet langs.
 
Het meeste is gewoon gezond verstand. Is er ruimte, is er genoeg tijd en staat er geen vrachtwagen vooraan.

Ik reed vanochtend vlak voor de Waalbrug, bij het verkeerslicht stonden een vrachtwagen, werkverkeer, een bus en nog een vrachtwagen (en nog twee auto's daarachter).
Ja dank je, ik wacht wel effe in de rij. Daar knar ik dus niet langs.
Ook met een vrachtwagen vooraan doe ik het wel hoor, alleen moet je dan wel heel zeker weten dat de chauffeur je heeft gezien en dat je vooraan staat voordat de boel gaat rijden.
 
Mhh, pijnlijk momentje vanmorgen;

Rij nietsvermoedend op een stoplicht af waar een rij auto's voor staat te wachten.
Zoals gebruikelijk ga ik de rij voorbij via het vak voor linksaf (welke geheel leeg was).
Staat er vooraan een politiebusje! Ik zag hem halverwege al en had nog de optie me tussen de auto's te frotten. Maar aangezien die nog stil stonden was dit eigenlijk geen optie.
Dan maar doen alsof me neus bloed en gewoon er voorbij. Toen ik dit dacht ging het stoplicht op groen en kon meteen doorrijden. Niet volgas, gewoon beheerst en niet voordat ik de kruising goed bekeken had.
Hoeveel tijd heeft een agent nodig om een kenteken te lezen? ;)
En wat kost me dit als ze in een slecht humeur waren?
Hoeveel tijd heb jezelf nodig?
Ik verwacht overigens niet zo snel dat je een boete aan je broek krijgt, als je inderdaad zoals je zegt netjes gereden hebt. Laat ik het zo zeggen: ik heb er nog nooit een boete voor gehad en ben in Rotterdam toch best wat politiebusjes tegengekomen ;). Bovendien: als ze het erg genoeg vonden, hadden ze vast ook een poging gedaan om je aan de kant te zetten.

@TS: wat iedereen eigenlijk zegt is defensief rijden: anticipeer op de factoren die van belang zijn:
* het licht zelf (duur van het rode licht, logische volgorde, wie mag er waarschijnlijk nog meer rijden)
* overig verkeer (wat voor type verkeer, tegenliggers, vrachtwagens, trams, etc.etc.)
* de wegindeling (1baans, 2baans, busbaan, trambaan, fietsbaan, etc.)
* jouw positie (kun je er makkelijk tussendoor, is er ruimte tussen auto's om toch in te voegen, moet je veel inhalen?)
En nu vergeet ik er waarschijnlijk nog een heleboel. Het totaalplaatje bepaalt of wat jij wilt ook echt mogelijk is.
 
Nou... zit wel wat in je opmerking hoor. Liever wat gas erbij en er tussendoor dan tussen de optrekkende auto's moeten remmen en invoegen. Dit natuurlijk alleen als je bijna vooraan bent en het wordt groen en de eerste auto's gaan al rijden.

Verder, mocht er iemand commentaar geven bij het stoplicht, vraag of ze wel eens vol van achter zijn aangereden met de auto.... en of ze dan even indenken hoe dat met een motor zal zijn.
En ja, ik ben bij het stoplicht wel eens vol aangereden met de auto.
Ik niet, maar wel in 1 week 3x bijna. Ik wacht nooit meer achteraan de rij, als het niet echt noodzakelijk is.
 
Het meeste is gewoon gezond verstand.
Tuurlijk, maar af en toe spreken "gezond verstand" en "de wet" elkaar tegen ;)

Hoeveel tijd heb jezelf nodig?
Ik verwacht overigens niet zo snel dat je een boete aan je broek krijgt, als je inderdaad zoals je zegt netjes gereden hebt. Laat ik het zo zeggen: ik heb er nog nooit een boete voor gehad en ben in Rotterdam toch best wat politiebusjes tegengekomen ;). Bovendien: als ze het erg genoeg vonden, hadden ze vast ook een poging gedaan om je aan de kant te zetten.
Geen idee, er van uitgaande dat ik in een busje met m'n collega zit te lullen met een donut in m'n hand en niet verwacht dat een motorrijder mij inhaalt?
Maar ik deed het netjes inderdaad, ik weet alleen dat het niet mag...
Staandehouden hadden ze de kans niet toe i.v.m. spitsverkeer.
Voor 99% dat het allemaal wel mee valt. Staandehouden blijft toch leuker nl.

Ik hoop het...
Staandehouden hadden ze de kans niet toe; weet je hoe langzaam zo'n busje optrekt :P
Tegen de tijd dat ze bij me hadden kunnen zijn, stond ik alweer bij het volgende stoplicht...
...vooraan uiteraard })
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het...
Staandehouden hadden ze de kans niet toe; weet je hoe langzaam zo'n busje optrekt :P
Tegen de tijd dat ze bij me hadden kunnen zijn, stond ik alweer bij het volgende stoplicht...
...vooraan uiteraard })
Jip, ik weet hoe langzaam zo'n busje optrekt . Als ze je echt staande hadden willen houden hadden ze net als jij creatief vooraan bij het volgende verkeerslicht gestaan om te vragen of je even mee wilt komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan