Voorlamp werkt niet meer GSX600F

Jellesnietes

MF veteraan
23 mrt 2009
8.475
1
Moergestel
Beste mensen,

Ik wilde mijn voorlamp gaan vervangen (die het nog deed) voor een nightvision van Philips. De lamp deed het nog, lamp vervangen, alles weer netjes op zijn plaats. Doet de nieuwe lamp het niet, ondanks dat het van hetzelfde wattage en voltage is. Dus de nieuwe lamp er weer uit gehaald en de oude lamp er weer in geplaatst. Die doet het ook niet. Verder doet alle andere vorm van verlichting op mijn motor het nog wel.

Ik heb daarna nog wat heen en weer bewogen met de draden die naar de koplamp toe gaan om te kijken of het misschien een kabel breuk is. Maar er gebeurde niets.

Wat is het beste om mee te beginnen? Met de zekeringen controleren? Ik heb niet met mijn vingers aan het glas gezeten, ik weet dat ze dan kapot kunnen gaan.
 
Lampen gaan niet acuut stuk door deze aan te raken. Dat beide lampen stuk zijn betwijfel ik ook, geen spanning op de connector lijkt me meer voor de hand te liggen. Kwestie van even meten.
Als het een H4 is en zowel dim- als grootlicht branden niet zou het ook een massaprobleem kunnen zijn.
Of je hebt de stekker op een heel vreemde manier op je lamp gefrot.
 
Ik ben erachter gekomen dat er geen spanning op de draden staat naar de koplamp toe, en ik denk dat een kabelbreuk is uitgesloten aangezien ik gemeten heb voorbij het punt waar de draden af en toe draaiden,

Waar moet ik nu gaan zoeken?
 
Alle verlichting doet het, achterlamp, knipperlichten, neutraal, dashboard verlichting.

Voorlamp deed het ook perfect, haperde nooit, zette hem regelmatig aan en uit ging ook altijd prima. Toen ik hem zelf los haalde en de lamp verwisselde ineens niets meer, oude lamp er weer in die het nog deed, ook niets. Zekeringen zijn allemaal nog heel en zitten er weer goed in.

Dus..
 
Zojuist de motor naar Flipsen gebracht in Tilburg, nightvision raden ze mij af ivm met weinig winst qua licht en dat ze fragieler zijn dan h4 lampen voor motoren. En ze hadden vanwege een nieuwe website bi-xenon in de aanbieding, dus dat gaan ze er nu opbouwen en meteen even de hele reut na meten.

Dit had ik vanochtend ook niet verwacht _O-

Maar ben er wel blij mee aangezien ik veel 's nachts rij.
 
Laat nog wel even weten wat er nou mis mee was, toch wel benieuwd naar.

Met xenon zal je vast wel een bak licht hebben 8-)

Connector was heen, en volgens hem was er niets mis met de toevoer draden. Nu ga ik dit niet in twijfel trekken want ik heb er de ballen verstand van en heb ik waarschijnlijk iets goed mis gedaan.

Eind goed al goed, ze hebben ook meteen stadslicht gemaakt (niet dat ik dat ooit gebruikt, maar ala) en Xenon ziet er goed uit! Vanaf maandag rij ik weer 's nachts dus ik ben benieuwd. Ik had wat negatieve verhalen gehoord over de snelheid naar grootlicht, maar dat valt me reuze mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan