• Beste Bezoeker,

    MF heeft een update gehad. Kijk hier voor meer informatie.

Voorlicht aan en uit

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Sinds vanavond heb ik dus problemen met mijn koplamp.
Gekke ding ging elke keer uit en weer aan. Beetje vreemd als je op een onverlicht half klaverblad aan het rijden bent :) .
Iemand dit ook wel eens meegemaakt en wat is het waarschijnlijk? Weet niet of ik makkelijk bij dat bolletje kan met al die kappen anders ga ik morgen maar langs een garage.
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Pooh jij hebt er ongeveer net zoveel verstand van als mij :) .
Zat ik inderdaad ook aan te denken maar hoe ik dat op moet sporen :? .
Misschien is dat bolletje wel gaar of zit de fitting er niet goed op, ben wel wheelies aan het oefenen geweest dus misschien een paar keer te wild geland :) .
 

Scarface

MF veteraan
4 aug 2001
2.327
0
41
www.motormaf.nl
Op Vrijdag 12 oktober 2001 23:11 schreef Sander Vermeer het volgende:
Pooh jij hebt er ongeveer net zoveel verstand van als mij :) .
Zat ik inderdaad ook aan te denken maar hoe ik dat op moet sporen :? .
Misschien is dat bolletje wel gaar of zit de fitting er niet goed op, ben wel wheelies aan het oefenen geweest dus misschien een paar keer te wild geland :) .
Hehe, ik was vanavond netzo bezig :)
Iedere keer ff het industrieterrein op om dat voorwiel de lucht in te krijgen, gaat de goeie kant op 8-)

Geen idee wat er met je lamp is btw :+
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Zal met die van jou wel iets makkelijker gaan dan met die 600 cc van mij hehe. Ziet er trouwens wel heel dik uit die GSX van je met die bijpassende combi :) .
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
je bolletje is gewoon gaar, open maken en kijken naar het gloeidraadje
die zal wel gaar zijn
 

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
0
www.kika.nl
Verwissel gewoon je lampje. Dat kan iedereen.
Zelfs een totale technische nitwit als mijn vriendin })





( als ze dit maar niet leest.... :P )
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.336
87
Nederland
www.startersmotor.nl
Tja dit zijn de makkelijkste problemen, \'wat is er aan de hand\' is altijd een moeilijke vraag. Gewoon koplamp uit elkaar halen, lampie eruit en kijken naar de contacten. Een zekering is het in elk geval niet :)

Bij \'er komt een vreemd geluid uit m\'n blok\' kan ik begrijpen dat het lastig is ;)
 

Erwin

MF veteraan
21 jul 2001
2.533
0
43
landhorst
www.tati-motorsport.nl
dan kun je met een schroevendraaier luisteren waar het precies vandaan komt.

schroevendraaier op het blok houden waar je denkt dat het zit en je oor er tegenaan zetten, en zo ff op meer plaatsen.
 
27 okt 2001
14
0
Eeklo (B)
Bezoek site
Misschien is je probleem al opgelost, mocht het niet zo zijn is het goed mogelijk dat je Kontaktslot (het ding waar je je kontaktsleutel insteekt) niet meer naar behoren werkt.Daarin zitten bij veel motortypes kontakten voor zowel je achter als je voorlicht. En de symptonen daarvan kunnen flikkerende lichten zijn. Ken je een handig iemand dat bovendien nog een multitester heeft, laat hem dan even je slot uittesten.
 

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
43
Den Hoorn
Ik heb er nog niets aan gedaan. Gewoon niet in het donker de weg op :) . Is misschien wel even een idee om ook naar te kijken. Volgens een vriend schakelde hij elke keer over naar stadslicht i.p.v. dimlicht dus ik vind het vreemd blijven.
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.336
87
Nederland
www.startersmotor.nl
Ik heb er nog niets aan gedaan. Gewoon niet in het donker de weg op :) . Is misschien wel even een idee om ook naar te kijken. Volgens een vriend schakelde hij elke keer over naar stadslicht i.p.v. dimlicht dus ik vind het vreemd blijven.
Je weet pas wat het is als je de zooi openmaakt.
Het zal wel ergens een los contactje ofzo zijn. Kijken kan geen kwaad hoor :) Lijkt me leuk als je een keer een lekke band krijgt, dan rij jij nog een maand op een lege band, voor je er wat aan laat/gaat doen ;)
 
27 okt 2001
14
0
Eeklo (B)
Bezoek site
Sander, bij een van onze moto\'s heb ik de het slot eens moeten opengooien omdat de motor steeds maar uitviel tijdens een rit, binnenin zitten er drie koperplaatjes met telkens drie kontakten erop, één van die plaatjes was een beetje vervormd, en gaf geen goed kontakt meer, een kwestie van tienden milimeter kwam het hoger te staan dan het moest, daardoor gaf het nu eens kontakt, dan niet.Met een fijn tangetje heb ik het terug een beetje geplooid, en alles was ok, nu weet ik ook dat één van die plaatjes dient om het voorlichten aan te steken als je je sleutel overdraaid, en één voor het achterlicht. Ondertussen kwam het me nog eens voor, kwestie van wat slijtage dus. Wat heb ik gedaan? Gewoon de plaatjes verwisseld van plaats, als het nu nog eens gebeurd is het mijn achterlicht dat uitgaat, en dat is niet zo gevaarlijk.Gooi je het slot open let dan goed op want er zitten veertjes en balletjes in, en onthou hoe het samen zat.