Voorlopig geen advertenties op MF

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.916
4.146
De Betuwe
Beste allemaal,

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen maakt MF sinds een paar maanden gebruik van een andere advertentieleverancier.
Inmiddels is de proefperiode voorbij en heb ik besloten te stoppen met het tonen van advertenties.

Deze leverancier toonde naast advertenties ook een zogenaamde "consent popup" waarin de cookie-voorkeuren aangegeven konden worden.
Misschien heb je die eens doorgenomen, misschien ook niet, maar het toonde in ieder geval aan dat er een groot aantal zogenaamde "trackers" geplaatst werden.

Persoonlijk heb ik grote moeite met al die trackers die de bezoekers van MF voor hun kiezen kregen. Ook was de "consent popup" enigszins misleidend waarbij de layout zo was opgezet dat je eerder geneigd was om op "Alles accepteren" te klikken terwijl je (ook wettelijk gezien) een weloverwogen keuze zou moeten kunnen maken.

Dit besluit heeft wel grote gevolgen want die advertenties waren meer dan 95% van de inkomsten van MF. Desondanks vind ik jullie privacy belangrijker dan die inkomsten.

En nu dan? Er moet wel een oplossing gevonden worden want van de hoeveelheid donateurs (dank daarvoor!) kan MF niet bestaan. Ik ga mogelijkheden onderzoeken waarbij er een goede balans is tussen advertentie-inkomsten en jullie privacy.

Een optie die ik overweeg is om het huidige donateurschap aan te passen. Nu is dat een vast bedrag van €15 per jaar maar er is ook een systeem beschikbaar waarbij er meerdere opties en bedragen beschikbaar zijn.

Zodra er meer duidelijkheid is zal ik dat in het Aankondigingen forum plaatsen.

Mocht je dit lezen en nu al de behoefte hebben om MF nu al te ondersteunen, dan kan dat natuurlijk ;) Klik hier voor het donateurschap.

PS. De enige tracker die nu nog geplaatst wordt is van Google Analytics, waarmee ik statistieken kan bijhouden. De gegevens zijn echter wel geanonimiseerd om jullie privacy zoveel mogelijk te beschermen.

[Update 13-03 22:30]
Het donatie systeem is vernieuwd, klik hier voor meer informatie.

[Update 20-04 15:00]
Google is bezig met de opvolger van het tracken via cookies: FLOC
Zonder al teveel in details te gaan: Dit is een vorm van tracking die nog verder gaat dan de huidige manieren van tracking. Het is simpelweg niet te blokkeren in je browser.
Net heb ik de MF servers aangepast dat ze actief deze techniek van Google blokkeren. Dus ook met deze nieuwe tracking technieken hoef je op MF niet bang te zijn dat Google je volgt ;)
 
Laatst bewerkt:
Maar @Duderuud je mag toch alles van me weten...

Ik heb die popup nooit gezien, kan dat, als donateur zijnde
 
In Edge zijn deze trackers instelbaar via een keuzemenu. Ik neem aan dat andere browsers die keuze ook hebben.
 
ik had al een adblocker,dus het is me niet eens opgevallen 😇
Begrijpelijk maar ook jammer. Het zorgde voor inkomsten voor MF.
Maar @Duderuud je mag toch alles van me weten...

Ik heb die popup nooit gezien, kan dat, als donateur zijnde
Je moet 'm eenmalig gezien hebben, tenzij je een specifieke add-on in je browser geïnstalleerd hebt die 'm onderdrukte.
 
In Edge zijn deze trackers instelbaar via een keuzemenu. Ik neem aan dat andere browsers die keuze ook hebben.
1615568044916.png
 
Begrijpelijk maar ook jammer. Het zorgde voor inkomsten voor MF.

Advertenties hebben ,zo goed als geen grip op mijn koopgedrag.
Ik vond al die flikkerende reclame's vooral hinderlijk,heel veel ktm.
Leuk maar naar jaren M-F ,nog steeds geen ktm gekocht. 😇 🤗
 
@Duderuud
Financieel een pijnlijke keuze maar ik kan je afweging en keuze daarin zeer op prijs stellen.

Ook ik kan mij absoluut niet vinden in alle trackers die overal maar in worden gepompt tegenwoordig maar ik onderschrijf ook zeker dat er inkomsten nodig zijn voor openbaar toegankelijke fora zoals MF.
Dat is een lastige balans. Maar, nogmaals, kudo's dat je je druk maakt om die balans en er je best voor doet.

Mocht ik op enige manier kunnen helpen, meedenken of wat anders. Geef een gil.
Voor nu, donateurschap is voldaan. Alle beetjes helpen.
 
Beste allemaal,

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen maakt MF sinds een paar maanden gebruik van een andere advertentieleverancier.
Inmiddels is de proefperiode voorbij en heb ik besloten te stoppen met het tonen van advertenties.

Deze leverancier toonde naast advertenties ook een zogenaamde "consent popup" waarin de cookie-voorkeuren aangegeven konden worden.
Misschien heb je die eens doorgenomen, misschien ook niet, maar het toonde in ieder geval aan dat er een groot aantal zogenaamde "trackers" geplaatst werden.

Persoonlijk heb ik grote moeite met al die trackers die de bezoekers van MF voor hun kiezen kregen. Ook was de "consent popup" enigszins misleidend waarbij de layout zo was opgezet dat je eerder geneigd was om op "Alles accepteren" te klikken terwijl je (ook wettelijk gezien) een weloverwogen keus zou moeten kunnen maken.

Dit besluit heeft wel grote gevolgen want die advertenties waren meer dan 95% van de inkomsten van MF. Desondanks vind ik jullie privacy belangrijker dan die inkomsten.

En nu dan? Er moet wel een oplossing gevonden worden want van de hoeveelheid donateurs (dank daarvoor!) kan MF niet bestaan. Ik ga mogelijkheden onderzoeken waarbij er een goede balans is tussen advertentie-inkomsten en jullie privacy.

Een andere optie die ik overweeg is om het huidige donateurschap aan te passen. Nu is dat een vast bedrag van €15 per jaar maar er is ook een systeem beschikbaar waarbij er meerdere opties en bedragen beschikbaar zijn.

Zodra er meer duidelijkheid is zal ik dat in het Aankondigingen forum plaatsen.

Mocht je dit lezen en nu al de behoefte hebben om MF nu al te ondersteunen, dan kan dat natuurlijk ;) Klik hier voor het donateurschap.

PS. De enige tracker die nu nog geplaatst wordt is van Google Analytics, waarmee ik statistieken kan bijhouden. De gegevens zijn echter wel geanonimiseerd om jullie privacy zoveel mogelijk te beschermen.
Dank voor de keuze. Ik ben derhalve donateur geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan