voorlopig geen APK-voor-motoren-topic

Ik weet dat het bijna onmogelijk is, maar stel nu dat de verplichte APK gratis is. Zou er dan minder weerstand tegen zijn ?

Bij mij alvast niet, het is met de auto al elk jaar gelul...vorige keer genaaid met de Co-meter, jaar ervoor een zwetende koppakking.Of koplampen die niet juist afgesteld zijn. Het is altijd iets en uiteindelijk zegt het helemaal niets over de staat. Je kan door de controle geraken en de dag nadien de motor opblazen. :Y
Dan betaal ik liever een extra belasting dat ze mij met rust laten.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil al die bemoeienissen niet, zo simpel is het. Ik betaal geen euro voor dat gelul.
Mijn motor=mijn vrijheid... wil je je motor laten keuren ga dan naar een dealer. Ik wil geen 4 keer per jaar naar de keuring.
Onderbouwd genoeg voor je?


Ja dit vind ik tenminste een goede onderbouwing.
Als je dit in Brussel aanvoerd dan staan ze allemaal met de mons vol tanden :9
 
Bij mij alvast niet, het is met de auto al elk jaar gelul...vorige keer genaaid met de Co-meter, jaar ervoor een zwetende koppakking.Of koplampen die niet juist afgesteld zijn. Het is altijd iets en uiteindelijk zegt het helemaal niets over de staat. Je kan door de controle geraken en de dag nadien de motor opblazen. :Y
Dan betaal ik liever een extra belasting dat ze mij met rust laten.
Dat klinkt alsof je naar een ander keuringsstation moet.
Je komt kennelijk bij iemand die wat bij wil verdienen. Ik zou hem laten afkeuren op een zwetende koppakking, en dan een steekproef aanvragen. Kijk eens op je APK formulier, staat daar iets in over zweten?
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

Ik denk dat weinig motorrijders bezuinigen op hun veiligheid, dus veel motorrijders zullen om die reden ook niet tegen een apk keuring zijn, maar denk eens aan:

Hoeveel motoren staan er niet in de schuur als hobby project om 'afgemaakt' te worden. Deze worden dan op kenteken opgeroepen voor een keuring, zijn nog niet af, en mogen dus naderhand niet meer de openbare weg op.

De regels voor een a.p.k goedkeuring worden elk jaar verandert, naar de grillen van de wetgever, dus is het inderdaad wachten op verscherpte maatregelen over geluidsproductie, co emissies, enz enz...en de oude hobby motoren waar verder niets aan mankeert om een keertje te rijden, zullen daarvan de dupe worden.

Hoeveel mensen rijden niet rond met een R1 die 'wat olie' verbruikt???
 
Het grootste probleem is de bemoeizucht van de regering(welke vul je zelf maar in).

Nog ff en we krijgen een APK op huizen(bestaat gedeeltelijk al)
Een APK op mensen
Een APK op dieren
Een APK op fietsen
Een APK op alles


En waarom???????

Gewoon om de mensen te controleren....en als je dus wordt afgekeurd(lees anders) dan moet je maar worden afgeschaft.

Misschien een beetje overtrokken, maar het is iets waar ik moeite mee heb.
 
Ik durf rustig toe te geven dat toen ik zo oud was als jullie :P
Was ik wel eens onderweg was met voertuigen waarvan je zegt :X
Mijn wedstrijdmachines stonden er altijd tiptop bij en werd geen euro op bespaart. Op de straat rijden stelde niet zoveel voor dacht ik toen.
En hoe dom ik het ook vind, en hoe zeer ik het nu afkeur, toch deed ik het. Misschien dat een apk daar toen wel verandering in had kunnen brengen.........
 
Ik lees geen enkele goede onderbouwing waarom we geen apk nodig hebben.
Ik lees alleen maar zwetsverhalen tegen beter weten in.
Ik lees alleen maar onnozele rampgedachten terwijl wel allemaal weten dat het een minimale veiligheidskeuring is.
Kan je zo,n keuring niet betalen dan vrees ik het ergste voor de staat van je motor.

Geen onderbouwing, zwets, onnozel. Is dat je visitekaartje voor je bedrijf?
Beste man, met zulk taalgebruik en minachting voor het standpunt van een ander zal ik nooit een poot bij jouw bedrijf over de drempel zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt alsof je naar een ander keuringsstation moet.
Je komt kennelijk bij iemand die wat bij wil verdienen. Ik zou hem laten afkeuren op een zwetende koppakking, en dan een steekproef aanvragen. Kijk eens op je APK formulier, staat daar iets in over zweten?

Even vermelden dat ik belg ben, dus ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het altijd gezwets...
Geen minimale veiligheids-check maar een heel gedoe,en altijd vinden ze wel iets dus ik zou dat niet graag 4keer op een jaar gaan doen.
 
Het grootste probleem is de bemoeizucht van de regering(welke vul je zelf maar in).

Nog ff en we krijgen een APK op huizen(bestaat gedeeltelijk al)
Een APK op mensen
Een APK op dieren
Een APK op fietsen
Een APK op alles


En waarom???????

Gewoon om de mensen te controleren....en als je dus wordt afgekeurd(lees anders) dan moet je maar worden afgeschaft.

Misschien een beetje overtrokken, maar het is iets waar ik moeite mee heb.

Precies! :}
 
Geen onderbouwing, zwets, onnozel. Is dat je visitekaartje voor je bedrijf?
Beste man, met zulk taalgebruik en minachting voor het standpunt van een ander zal ik nooit een poot bij jouw bedrijf over de drempel zetten.



Gelukkig heb je deze vrijheid, maar je bent wel erg kortzichtig.
Gelukkig heb ik de rijkdom dat ik heel goed met mensen kan omgaan die een hele andere mening dan ik hebben.
Ik hoef niet perse alleen met gelijkgestemden omgaan, dat verkleint je wereld enorm en dan zie je alles door een roze bril.
Jullie willen niet weten hoeveel mensen bezuinigen op de verkeerde dingen.
Maar mocht je met panne komen te staan vlak bij mijn bedrijf dan ben ik echt wel bereid om je kostenloos weer op weg te helpen hoor :Y
 
sorry m8 maar ik ben erg fel als het gaat om regulering mbt motoren. Het is het enige mannenpleziertje wat er nog is (buiten...lol) en ik wil gewoon geen vertrutting mbt motoren.

Ben al allergisch voor gele hesjes en APK moet ik al helemaal niet.

Is ook niet persoonlijk bedoeld. Je zal best een goede vent zijn.
 
Laatst bewerkt:
Gele hesjes zijn voor koekblik rijders die biker willen zijn maar dan wel veilig :r :r
Echte bikers kunnen wel zelf opletten en hebben dus geen homo hesje nodig. O-)
Oei oei nou gaat er wat komen _O-
 
Nou ben ik absoluut geeb voorstander van gele hesjes, maar hier in Australie fietsen de fietsers gewoon op de "highway", en als ze een geel hesje aan hebben zie je ze toch echt wel een HEEL stuk eerder!!
Nu heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat met motoren, voornamelijk met het verschil in snelheid, en het voeren van verlichting..
 
Gele hesjes zijn voor koekblik rijders die biker willen zijn maar dan wel veilig :r :r
Echte bikers kunnen wel zelf opletten en hebben dus geen homo hesje nodig. O-)
Oei oei nou gaat er wat komen _O-

Ik ben niet voor verplichting van gele hesjes, maar je druk maken over hoe je er uit ziet en dan een ander voor homo uitmaken heb ik nooit begrepen.
 
Gelukkig heb je deze vrijheid, maar je bent wel erg kortzichtig.
Gelukkig heb ik de rijkdom dat ik heel goed met mensen kan omgaan die een hele andere mening dan ik hebben.
Ik hoef niet perse alleen met gelijkgestemden omgaan, dat verkleint je wereld enorm en dan zie je alles door een roze bril.
Jullie willen niet weten hoeveel mensen bezuinigen op de verkeerde dingen.
Maar mocht je met panne komen te staan vlak bij mijn bedrijf dan ben ik echt wel bereid om je kostenloos weer op weg te helpen hoor :Y

Kun je hem gelijk keuren ;)
 
Gelukkig heb je deze vrijheid, maar je bent wel erg kortzichtig.
Gelukkig heb ik de rijkdom dat ik heel goed met mensen kan omgaan die een hele andere mening dan ik hebben.
Ik hoef niet perse alleen met gelijkgestemden omgaan, dat verkleint je wereld enorm en dan zie je alles door een roze bril.
Jullie willen niet weten hoeveel mensen bezuinigen op de verkeerde dingen.
Maar mocht je met panne komen te staan vlak bij mijn bedrijf dan ben ik echt wel bereid om je kostenloos weer op weg te helpen hoor :Y

Klopt, ik zie ook heel vaak mensen met gebreken rijden waarvan ze niet eens afweten (compleet versleten kettingset bijvoorbeeld of lekkende vorkpoten).

Desalniettemin, ik kan die mensen er bewust op maken maar vaak zullen ze zeggen dat het te duur is om te vervangen. Tsja, dan is het gewoon eigen risico wat mij betreft.

Ikzelf zorg er altijd voor dat mijn motor gewoon goed werkt omdat het laatste waar ik over na wil denken als ik op hoge snelheid rijd is me af te vragen of mijn remmen wel gaan werken, mijn voorvork de onregelmatigheden op de weg of het harde remmen wel op kan vangen, mijn ketting er vandoor gaat vliegen of mijn banden weg gaan glijden.

Als andere mensen dat soort risico´s voor lief willen nemen, waarom zouden wij ze moeten tegenhouden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan