Gilles
MF veteraan
Dan ben je slechts een wannabeIk ben ook een woonwerkverkeer rijder. Maar ik heb geen gele helm. Ook geen toermotor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan ben je slechts een wannabeIk ben ook een woonwerkverkeer rijder. Maar ik heb geen gele helm. Ook geen toermotor.
Kun je hem gelijk keuren
En meteen afkeuren whaha.
Maar zonder dollen, ook ik persoonlijk ben tegen de APK voor motorfietsen, heb verschillende kale frame,s en onafgebouwde projecten staan, die gaan dan meteen de oudijzerbak in.
Maar in de praktijk wat ik en vele collegae zien is dat er redelijk veel onveilige motorfietsen rondrijden, meestal niet uit onwil maar eerder onwetendheid van de bestuurde m/v.
Alleen mijn persoonlijke mening strookt alleen niet met de praktijk, ik zie het en helaas de meesten van jullie blikken op jullie fantasie.
Klopt, ik zie ook heel vaak mensen met gebreken rijden waarvan ze niet eens afweten (compleet versleten kettingset bijvoorbeeld of lekkende vorkpoten).
Desalniettemin, ik kan die mensen er bewust op maken maar vaak zullen ze zeggen dat het te duur is om te vervangen. Tsja, dan is het gewoon eigen risico wat mij betreft.
Ikzelf zorg er altijd voor dat mijn motor gewoon goed werkt omdat het laatste waar ik over na wil denken als ik op hoge snelheid rijd is me af te vragen of mijn remmen wel gaan werken, mijn voorvork de onregelmatigheden op de weg of het harde remmen wel op kan vangen, mijn ketting er vandoor gaat vliegen of mijn banden weg gaan glijden.
Als andere mensen dat soort risico´s voor lief willen nemen, waarom zouden wij ze moeten tegenhouden?
Komt een klant binnen met het vermoeden van een lekkage.Simpel, omdat ze een gevaar voor hun omgeving zijn. Ik zit niet te wachten op stukken rondvliegende ketting van een idioot die met zo'n versleten kreng rondrijdt.
Of achterop rijdt, omdat z'n lekkende vorkpoten toevallig ook z'n schijven fijn besmeuren met olie.
Maar zonder dollen, ook ik persoonlijk ben tegen de APK voor motorfietsen, heb verschillende kale frame,s en onafgebouwde projecten staan, die gaan dan meteen de oudijzerbak in.
Dit hoeft toch helemaal niet?
Je kan ze gewoon schorsen lijkt mij en vanaf de 5e schorsing zijn alle verdere schorsingen gratis.
En als het wat oudere (15+)motoren zijn dan kost dat 23 euro per jaar.
Dus uiteindelijk gaat het hier alleen maar om het geld want of je betaalt 50 euro of zoiets voor een keuring of 23 euro voor een schorsing.
Vadertje staat nooit genoeg lacht zich nu al rot en wrijft zich vergenoegd in zijn knuistjes
Als je dan in de loop vd tijd wat projecten verzameld moet je bijvoorbeeld 4 keer per jaar zelf eraan denken en op tijd regelen om de schorsingen te verlengen.
Dit kan niet vanzelf/automatisch. Ook krijg je geen herinnering uit hun systeem. Maar wel binnen een paar dagen een dikke boete als je het een keertje niet op tijd hebt geregeld. Dat gaat dan weer wel automatisch. Geloof maar dat dit ook een goeie inkomensbron is.
Dit kan niet vanzelf/automatisch. Ook krijg je geen herinnering uit hun systeem. Maar wel binnen een paar dagen een dikke boete als je het een keertje niet op tijd hebt geregeld. Dat gaat dan weer wel automatisch. Geloof maar dat dit ook een goeie inkomensbron is.
Dit hoeft toch helemaal niet?
Je kan ze gewoon schorsen lijkt mij en vanaf de 5e schorsing zijn alle verdere schorsingen gratis.
En als het wat oudere (15+)motoren zijn dan kost dat 23 euro per jaar.
Dus uiteindelijk gaat het hier alleen maar om het geld want of je betaalt 50 euro of zoiets voor een keuring of 23 euro voor een schorsing.
Vadertje staat nooit genoeg lacht zich nu al rot en wrijft zich vergenoegd in zijn knuistjes
Ik krijg voor mijn geschorste koekblik altijd keurig een herinnering van het RDW voordat de schorsing afloopt.
Was laatst weer een keer vergeten een schorsing te verlengen, hup €.390,00 betalen.
Voorgekomen met het kale frame onder mijn arm, mocht niet mee naar binnen, terwijl het mooi schoon en gepoedercoat was.
Foto,s laten zien en mocht met €.490 minder naar huis.
Zo heb ik een GT550 suzuki staan compleet, rij er nooit mee maar wel verzekerd, blijkt goedkoper te zijn.
APK zelf als winstbejag is nee, maar veiligheidstechnisch volmondig JA.
Ik zie gewoon te veel ellende.
Maar ga er maar vanuit dat als ik APK keurmeester ben dat er heel veel doekoe is in geinvesteerd, dat het jaren gaat duren eer ik het eruit zal hebben.
Enkele jaren geleden hadden we hier een gebruiker (ik meen dat hij Cobra of zoiets heette) die alles beter wist. Ook zijn ketting was volgens hem niet versleten totdat deze op de snelweg brak en rakelings langs het hoofd van de motorrijder achter hem schoot (deze had een camera op de motor). Daarna was hij ineens een heel stuk makker......Simpel, omdat ze een gevaar voor hun omgeving zijn. Ik zit niet te wachten op stukken rondvliegende ketting van een idioot die met zo'n versleten kreng rondrijdt.
Of achterop rijdt, omdat z'n lekkende vorkpoten toevallig ook z'n schijven fijn besmeuren met olie.
Enkele jaren geleden hadden we hier een gebruiker (ik meen dat hij Cobra of zoiets heette) die alles beter wist. Ook zijn ketting was volgens hem niet versleten totdat deze op de snelweg brak en rakelings langs het hoofd van de motorrijder achter hem schoot (deze had een camera op de motor). Daarna was hij ineens een heel stuk makker......
Ja maar iedere keer dat herschorsen werd ik strontziek van met als gevolg dat het verliep en zat je weer aan de kosten en de overheid weer in de winst
Ja, dat filmpje bedoel ik inderdaad.w8 eens even is dat dat filmpje met die kenteken plaat die recht op de cameraman af kwam?
Maar ja dit soort situaties zijn wel uitzonderingen he..want voordat een ketting breekt tjezus dan ben je echt wel een dodo als het zover komt.
Vind trouwens dat iemand die een motorrijbewijs moet halen ook een stukje techniek moet krijgen want een motor is wel ff iets anders dan een auto.
Het punt is nu juist dat diegenen die echt gevaarlijk bezig zijn zich echt niet vrijwillig komen aanmelden voor een veiligheidskeuring.
In principe doen de meeste zaken (en wij dus ook) al een snelle algemene schouwing op veiligheid zodra de motor bij ons komt. Komen ze voor een bandje, dan worden remmen, lagers en ketting standaard ook gecheckt.
En ja, dat kan je presenteren als service, maar een negatieve klant ziet dat ook als winstbejag. We halen er best veel extra werk (en dus omzet) uit, dus dan vertrouwen ze het soms al niet meer....... Zij weten het immers beter?