Voorlopig rijbewijs?!?!?!?!?!?!

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Ik las net in de moto73 dat er begin dit jaar WEL een tijdelijk rijbewijs is ingevoerd, ik heb gehoord van m\'n rij instructeur dat dat opgeschoven was naar later dit jaar!

Niemand heeft me bij het halen en het ophalen van m\'n rijbewijs gezegd dat het zo\'n voorlopig rijbewijs was! alleen dat het een 25kW rijbewijs is en dus niet op zware motoren mag rijden.

Weet iemand meer?!
Wil het wel graag weten (niet dat ik van plan ben om binnenkort zware overtredingen te begaan maar toch...)
 
Je rijbewijs al vergeleken met die van iemand anders ?
Lijkt me toch wel dat er ergens iets moet staan in je rijbewijs of zo.....
 
... of bij het afgeven van de papieren als je geslaagd bent door de examinator.. die had het er dan toch wel bij verteld ? Zou wel een rotstreek zijn als je daar later achter kwam
 
Ben ik blij dat ik 2 weken voor oud en nieuw mijn rijbewijs heb gehaald *D
 
Laatst bewerkt:
Ben ik blij dat ik 2 weken voor oud en nieuw mijn rijbewijs heb gehaald *D

Moet toegeven dat ik ook blij ben dat ik em niet heb, maar je moet het eigenlijk wel behoorlijk bont maken wil je je rijbewijs kwijt raken via dat nieuwe systeem. +30 km/h rij je snel, maar zodra je punten op raken let je wel beter op en daarbij gaat het er ook nog een keer om dat je dus ook gepakt / geflitst wordt ;)
 
Je houdt je toch net als de rest hier netjes aan de regels, dus waar maak je je druk om? ;)

Ja, maar het is nooit fijn om zoiets te hebben, aan het rijbewijs is niks te zien iig.
Moto73 zal wel weer een beetje traag van begrip zijn.....

Anders was het waarschijnlijk wel op het nieuws geweest toch?
 
Is uitgesteld. Zie bericht van 16 januari 2002 op cbr site:

Voorlopig rijbewijs wordt beginnersrijbewijs
Het voorlopig rijbewijs of puntenrijbewijs heeft nog vóór de inwerktreding al een andere naam. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft de nieuwe maatregel definitief \'beginnersrijbewijs\' genoemd. Na de invoering van het beginnersrijbewijs kunnen pas geslaagden vijf jaar lang strafpunten oplopen voor ernstige overtredingen. Drie strafpunten leiden tot een nieuw examen bij het CBR. Het BNOR zal zorgdragen voor de uitvoering.
Wie na vijf jaar minder dan drie strafpunten heeft, bezit automatisch een definitief rijbewijs. De maatregel treedt binnenkort in werking, maar een definitieve datum is nog niet bekend. Minister Netelenbos van Verkeer en Waterstaat wil met het beginnersrijbewijs het grote aantal ongevallen onder beginnende bestuurders terugdringen.
16-01-2002


http://www.cbr.nl/vervolg/news.asp?ID=36#9
 
Laatst bewerkt:
ieder nederlands rijbewijs is voorlopig daar het om de 10 jaar vervangen moet worden...

dit kan, in theorie, geweigerd worden...
het is een vergunning die ingetrokken kan worden.
(joh?)
 
Het is inderdaad al ingevoerd..

Je moet gewoon wat voorzichter rijden..
als ik het goed had mag je niet meer dan 2 grote overtredingen maken.. (30km te hard max..) niet meer dan 2 ongelukken..
met alcahol achter het stuur ben je hem ook kwijt en volgens mij was er nog iets..
(dit is per jaar dan)

Owja en het geld voor 5 jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan