Vooroordelen van ouders over motorrijders :r

Nooit last van gehad, paps en mams hebben allebij zo'n papiertje, en de eerste opmerking van m'n pa was, mag ik d'r even lenen voor een tochtje?

en 2 maand later was de hele familie weer van een motor voorzien :]
 
Op zondag 02 maart 2003 20:07 schreef TouringViper het volgende:Het gaat hier eerder over de vooroordelen die ze hebben t.o.v. motorrijders.
Het zijn allemaal doodrijders, maniakken, snelheidsduivels, enz... enfin, je begrijpt me wel denk ik.

Ik wil gewoon zeggen, 25 jaar terug toen je ouders uitgingen, waren 90% van de motorrijders beesten, elk weekend de boel op stelten zetten in het dorp, en zo dronken als een zak schelpen wheely's voor de pub en bandjes oproken in het midden van de straat, dit zijn mijn herinneringen van motorrijders in mijn jeugd.
 
Ik heb dit probleem gelukkig nooit gehad.
Mijn vader heeft ook altijd al motor gereden, en zijn vader ook.

Ik heb zelfs nog foto's waarop ik sta als pikkie van 1.5 jaar/2 jaar op mijn pa's motor.

Dus kan hier niet echt over mee praten
 
helaas ken ik het probleem maar al te goed, mijn pa vind het maar nix dat zijn "kleine"meisje binnen kort gaat beginnen met haar a. Hij vind het maar eng en is bang dat mij iets gaat overkomen. :( :( :(

Maar natuurlijk help het wel als je beloofd dat je het rustig aan zal doen, en dat je zeker niet zo gaat rijden als die gasten op ss O-) O-) O-)

Hij moest eens weten................ ;) *D

Dat probleem had ik ook.

Op zondag 02 maart 2003 17:39 schreef M-Joy het volgende:
probeer ze ook te besmetten met het virus, da's het makkelijkste :)

als dat niet lukt gewoon gaan lessen, en thuiskomen met een rijbewijs

succes ermee :)

Ben ik 2 jaar mee bezig geweest, maar het is me bij mijn pa en broer gelukt *D
Nu mijn moeder nog, maar die blijft volhouden '(
 
Ik wil gewoon zeggen, 25 jaar terug toen je ouders uitgingen, waren 90% van de motorrijders beesten, elk weekend de boel op stelten zetten in het dorp, en zo dronken als een zak schelpen wheely's voor de pub en bandjes oproken in het midden van de straat, dit zijn mijn herinneringen van motorrijders in mijn jeugd.

Mijn pa was 25 jaar geleden motorrijder :X
Het schijnt dat de ouders van mijn ma daar ook niet echt mee opgezet waren })
 
Je woont nog niet op jezelf, je hebt nog geen baan.

Als je dan ook nog eens een jonge motorrijder bent die net zijn rijbewijs heeft gehaald en die zijn motor niet voor woon-werk verkeer (en dus in het weekend) gaat gebruiken, loop je een ontzettend verhoogd risico.
Even corrigeren toch: ik heb wel een baan, maar het is voorlopig nog een interimcontract dat weliswaar in de nabije toekomst zou moeten omgezet worden in een vast contract.

Over het motorrijden in het weekend: ik ga zeer weinig uit en als ik dan al wegga en mijn eigen vervoer moet verzorgen dan drink ik niet.
Ik ga dus helemaal niet met de motor naar het café gaan of zo, als het dat is wat je bedoelt. Maar ik begrijp je punt.
Ik ben eerder van plan langere ritten en motorweekends te doen, toeren dus zoals mijn nick al een beetje laat vermoeden ;)
 
LOL als je het woord "rijbewijs" in deze discussie invult voor "homo" kun je nog exact dezelfde discussie met je ouders hebben. Wat zijn het toch een schatten he'?
Ruzie maken omdat ze van je houden en je niet kwijt willen.

Mijn Ma was ook niet blij, nadat ze vanaf dat Chips op TV kwam, bezig is geweest om het worden van motoragent uit mijn hoofd te praten. Tis der gelukt om me geen agent te laten worden, maar 20 jaar later heeft ze toch de strijd met de motor verloren. Haar commentaar toen ze mij en mijn fiets voor het eerst zag was "ja, jullie zien er mooi uit en je rijd ook heel mooi, maar het blijft voor mij een teringding" Nu belt ze verbaast als de zon schijnt "OH, moet je niet motorrijden" Of vertelt ze van die leuke motorjongens in de alpen en die ene had een speciale ducatie blablablabla LOL jij ouders zijn leuk. :)
 
Mij staat ook nog behoorlijk wat te wachten, als ik mijn nieuwe liefde ga voorstellen aan mijn ouders :]
Ze weten er nog helemaal niks van :9
Dat wordt nog een hele verassing voor ze, en der staat me nog een hele preek te wachten, maarja, dat zien we dan wel weer... :P
 
Hier zeiken ze de hele tijd over 'doodrijders' en 'rijdende grafkisten'...tis maar wat je er als rijder zelf van maakt maar dat dringt niet tot ze door.

Maar die nieuwe regeling van 4 examens enzo, gaat die 1 spetember in ???
 
Geen idee wat je bedoelt... 8-)

Mijn ouders reden allebei motor, dus het was gewoon in mijn genen ingeneukt zeg maar....

Probleem was echer wel dat mijn vader een "verstandige" motorrijder is, en daar heb je dus inderdaad geen ene ruk aan. Heb ook pas toen ik terug was gezegd wat ik dat weekend in Assen gedaan had...bijvoorbeeld.
 
tja, papa en mama zelf brommer gereden (mijn moeder tot haar 25e puch ofzow).

zelf is pa nu binnen 1 jaar van geen motor naar MUZ naar aprilia Caponord gegaan.
onze nieuwe auto is echt gewoon een boodschappenwagentje geworden....

ik haat auto's...

dus... zouden mijn ouders mij tegen houden als ik zeg dat ik motor ga rijden... mwoa, denk het niet :} ;) :9~ *D :P :] }) 8-)
 
Op zondag 02 maart 2003 17:31 schreef Superfries het volgende:
Ik verveel iedereen met motoren. 2 van de 20 hebben inmiddels ook een rijbewijs en zijn me dankbaar. Speel graag zendelingetje O-)

:} :} :}
 
Het gaat hier eerder over de vooroordelen die ze hebben t.o.v. motorrijders.
Het zijn allemaal doodrijders, maniakken, snelheidsduivels, enz... enfin, je begrijpt me wel denk ik.
En daarenboven komt nog het niet te onderschatten kostenplaatje: motor, kledij, verzekering, brandstof, :z
En vooral omdat het als hobby zou zijn, ik kan helaas de motor niet gebruiken als woon-werkvervoer omdat ik behoorlijk wat materiaal meesleur elke dag.
Dus puur als vrijetijdsbesteding vinden ze dat nogal veel kosten, wat natuurlijk een punt is O-)
Zeker omdat mijn computer ook een flinke hap uit mijn vrijetijdsbudget opvreet ;)
Maar dat wordt dan eerder een kwestie van budgetteren denk ik.
Kondig aan dat je niet gaat motorrijden. In plaats van motorrijden, ga je namelijk PARACHUTE SPRINGEN. Moet je kijken hoe snel je ouders je terug proberen te krijgen op een motor *D
 
Anywayz, ik denk dat ik ga proberen het fel begeerde papiertje zo snel mogelijk in de wacht te slepen (voor de zomervakantie), zelfs zonder een motor te kopen.
Kwestie van de nieuwe examenreglementering te ontwijken (vanaf 1 september) en niet in de druktste periode terecht te komen om lessen te volgen en het examen af te nemen.

Ik dacht dat ik nu wel 's een keer wist hoe het rijbewijs te behalen ;) Maar nu lees ik dit, wat bedoel je met de nieuwe examenregeling? *Zucht*

Zijn vast al veel topics over jaja, maar ik snap 't allemaal niet meer. Kun je ff kort uitleggen?

Dank u :}
 
Na uren praten en overtuigen heb ik mijn ouders nu toch zo ver dat ze er niet meer zoveel problemen mee hebben. Mijn vader wil nu zelf ook gaan lessen *D

Nog effe wachten tot ik 't financieel helemaal rond krijg, en dan ga ik zeker beginnen! Kheb er nu al zin in! 8-)
 
Hier bewijs: Met dank aan Ferri

rijbewijs2.gif


rijbewijs1.gif


en heb gebeld met CBR, na 3x bellen eindelijk iemand die het wel wist.
per 1 september kledingeissen en NIET eerser dan 1 jan 2004 het examen.
 
Ik dacht dat ik nu wel 's een keer wist hoe het rijbewijs te behalen ;) Maar nu lees ik dit, wat bedoel je met de nieuwe examenregeling? *Zucht*

Zijn vast al veel topics over jaja, maar ik snap 't allemaal niet meer. Kun je ff kort uitleggen?

Dank u :}
Voor de mensen die de openingspost niet aandachtig gelezen hebben: ik ben een Belg! :+
Voor ons belgen komt er dus vanaf 1 september een theoretisch examen bij zelfs als je al een autorijbewijs hebt.
De extra/aangepaste oefeningen schijnen er ook aan te komen voor ons maar nog zo gauw niet denk ik en hoop ik :)
Maar dat zal de Nederlanders wel worst wezen denk ik ;)
 
Ah, alleen maar extra theorie, dat kennen we hier al een tijdje hoor. Maar als je al een tijdje op de openbare weg rondrijd mag dat toch geen probleem zijn, toch? :P
Was toen wel ff schrikken hoor: zit je als 26 jarige in een klas met een hoop jongeren van 17, die bijna allemaal op een scooter rijden. Blijkt het merendeel niet eens de basisvoorrangsregels te kennen |(
 
Mijn ouders dachten dat ik iedere zaterdag ging sporten(lessen :9 ).
Op een dag stond ik voor de deur met een Kawa GPX.Bij me moeder sprongen de tranen in haar ;( .Ze had me brommer tijdperk nog niet verwerkt. ;)
 
Nu weet ik het zeker; Ik heb gouden ouders...

Ik werd 15 jaar en mijn pa drukte me het verzekeringsbewijs van mijn moeder haar brommer in mijn hand en zei: "Als ze je aanhouden, ben je van 1975." 8-)

Toen ik 17 was, zei mijn moeder, na een gesprek over RBW's: "Kom, dan gaan we oefenen bij de MAKADO (groot winkelcentrum bij ons)." *D

Ik zei rond mijn 26ste verjaardag tegen mijn pa: "Zullen we samen op gaan voor motor?" Pa:"Ja is goed, wanneer? Morgen?" })

Dus mijn ouders deden nooit moeilijk...HULDE! :}

Koz
 
Terug
Bovenaan Onderaan