Vooroordelen: voor/tegen Motorrijders

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Vaak valt het mij erg op dat motorrijder in het algemeen over 1 kam geschoren worden. Ik weet niet hoe automobilisten, truckers, buschauffers; motorrijders in het algemeen zien.

Maar als ik deelneem op mijn lesmotor krijg ik toch het rare gevoel dat je als motorrijder vaak ondergeschoven wordt. Het is iets wat mij vaak niet lekker zit, ik zou bijna voor zijn om te zeggen dat 'motorrijders juist voorbeeldig zijn' en medebestuurders beter moeten opletten op/in het verkeer en meer respect moeten hebben voor jou als deelnemer.
 
hoe bedoel je ondergeschoven?

gewoon boos kijken en ervoor donderden dat ding :+

er zijn wel veel vooroordelen, bijv dat alle motorrijders te hard rijden, maar dat krijgen sommige met lesrijden al mee tegenwoordig... ik vind het wel zo dat je als motorrijder lekker mag doorstromen in het verkeer, zolang je maar niet jezelf en anderen in gevaar brengt, je weet zelf wel waar de grens ligt.

enigste waar ik echt een hekel aan heb zijn die lui die spontaan hun auto in de file voor je in de weg zetten!!! als ik in mn koekblik zit ga ik altijd aan de kant en zo hoort het ook. als je met je motor er dan een keer langsgaat bij van die eikels die je in de weg rijden staan ze bij het volgende stoplicht op je achterband met hun bumper :(
 
Vaak valt het mij erg op dat motorrijder in het algemeen over 1 kam geschoren worden. Ik weet niet hoe automobilisten, truckers, buschauffers; motorrijders in het algemeen zien.

Maar als ik deelneem op mijn lesmotor krijg ik toch het rare gevoel dat je als motorrijder vaak ondergeschoven wordt. Het is iets wat mij vaak niet lekker zit, ik zou bijna voor zijn om te zeggen dat 'motorrijders juist voorbeeldig zijn' en medebestuurders beter moeten opletten op/in het verkeer en meer respect moeten hebben voor jou als deelnemer.

Waar kreeg je het idee vandaan dat motorrijders voorbeeldig zijn?

Veel succes met je lessen en denk eraan, je rijdt je eigen rit en wat 'ze' van je denken kan alleen je pret bederven.

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Zoals de grote D. Harry ooit zei:'Opinions are like assholes, everybody has one'. :? :?
En dat was niet :} Deborah / Debby :} Harry, maar 'Dirty' H. 8-)

Dus laat ze maar denken en pas je rijstijl er op aan: ze zijn aaaallllleemaaaallll juist op :] jou uit. :X :X
 
Gelukkig scheren wij motorrijders nooit alle automoblikkers, vrachtwagenchauffeurs, fietsers, scooteraars, 'iedereen die een ander motortype rijdt dan ikzelf', etc. over één kam hier. :+
 
Tsja, het is natuurlijk niet vreemd dat een automobilist zich irriteert wanneer hij op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, er dan links tussen hem en vangrail nog een motor voorbij gescheurd komt. |(
Motorrijders met zulke fratsen verpesten natuurlijk het algemene beeld. En al het slechte wordt zoveel beter onthouden dan het goede.

Ach, als je zelf vindt dat je fatsoenlijk rijdt zou ik me er niet druk om maken.
 
In het begin maakte ik me druk om die kwade blikken in blikken.

Je kunt het niet iedereen naar z'n zin maken.

Er is altijd wel een "christelijke Opel Astra rijder" of een "Passat huisvader met een minderwaardigheids complex" die de vooroordelen bevestingen :+
 
Tsja, het is natuurlijk niet vreemd dat een automobilist zich irriteert wanneer hij op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, er dan links tussen hem en vangrail nog een motor voorbij gescheurd komt. |(
precies een beetje motorrijder gaat er gewoon tussen door ;) O-)
 
In het begin maakte ik me druk om die kwade blikken in blikken.

Je kunt het niet iedereen naar z'n zin maken.

Er is altijd wel een "christelijke Opel Astra rijder" of een "Passat huisvader met een minderwaardigheids complex" die de vooroordelen bevestingen :+

Inderdaad gister veel bozen blikken van die koekblik bestuurdes gezien toen we uit Assen kwamen maar toch ook mensen die heel netjes ruimte gaven , maar eh gewoon laten zien dat jij er bent en dat je ook een weg gebruiker bent.Sprak pas met iemand die automobilist is en die zei:' jullie motorrijders worden af en toe behandeld of jullie brommers zijn.' Nouw is dat i mijn geval een beetje waar ,25kw gedupeerd. Maar owke, het is niet helemaal juist als je voorgesorteerd staat om dan gewoon met de neus van zoeen koekblik of de halve auto ernaast te gaan staan.
 
Tsja, het is natuurlijk niet vreemd dat een automobilist zich irriteert wanneer hij op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, er dan links tussen hem en vangrail nog een motor voorbij gescheurd komt. |(
//quote

Dat begrijp ik, maar ik had het net nog. Ik rij links en haal een vrachtwagen in. Gozer in seat leon blik gaat ook ineens die vrachtwagen inhalen natuurlijk zonder kijken, knipperen etc. Tsja hij denkt misschien nu ook van ascociale motorrijder, maar hij duwde mij gewoon weg, ik zat al naast hem (waarschijnlijk aan de tel of muziek aan dat ie me niet hoorde) en hij kwam met zo`n whoppa beweging naar links.

Tsja dan maar het gas erop en over dat stookje.

s4s
 
Het feit dat je op een lesmotor rijdt zal ook wel bijdragen aan geirriteerde mede weggebruikers ;)
 
Het feit dat je op een lesmotor rijdt zal ook wel bijdragen aan geirriteerde mede weggebruikers ;)

Kan mij daarbij wel wat van voorstellen. Anderzijds ben ik wel aan het leren en daarom heb ik een rijinstructeur en een Lesmotor. Dus met wat meer geduld en waakzaamheid als gewone bestuurder van een voertuig is wel gewenst. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan