Voorrang op dijken

Moet je eens een keer gas geven , dan lopen ze wat sneller })
Beesten kunnen soms raar reageren op geluid. Laatst stond er een (losse) hond langs de weg, de auto voor me toeterde en de hond sprong toen voor mij de weg op. Ik vol in de ankers. Mijn achterwiel kwam me bijna links voorbij. Maar wel overeind gebleven. Toen had ik wel een hartslag voan 200 denk ik. Voortaan kijk ik wel uit met beestjes langs de weg.
 
Op vrijdag 19 juli 2002 12:05 schreef DutchChili het volgende:
Dusuh, niemand weet het echte antwoord??
Lijkt me niet zo'n beste zaak. Sorry hoor, maar dit zijn toch wel erg belangrijke dingen om te weten. Dit kan het verschil tussen leven en dood zijn!

in de wegenverkeerswet staat:


ah. uitrit: uitgang van een gebouw of besloten erf; een uitgang door middel van een verlaagd trottoir of een verlaagde trottoirband vormt eveneens een uitrit.


Dus die autos etc. komende vanaf de Boerderij hebben geen voorang.
En wat als er twee boerderijen aan een toevoerweg liggen? Is het dan een uitrit of een doodlopende weg? Hoe zie je of een weg niet doorloopt over/vlak langs het erf van een boer? Er is hier in de buurt een weg die zo'n beetje door het erf v/e boer loopt... Valt bijna niet te zien dat dit geen eigen weg is... En kijk jij altijd naar beneden om te zien of er een boerderij aan het einde van de weg ligt? Lijkt me lullig de bocht omgaan bij bochten naar links...

De theorie is simpel, maar de praktijk is niet altijd even eenvoudig... :)
Als de nieuwe regel waar Ruud het over heeft geldt op alle dijken, wordt het een stuk eenvoudiger...
Op vrijdag 19 juli 2002 17:30 schreef CBRgirl het volgende:
Behalve de afrit waar ik woon! Dat moet jij toch weten dacht ik zo :)
Let maar eens goed op vanavond :P
Weet niet precies welke afrit jij woont, maar staan daar ergens i/d buurt ook geen haaietandjes op de dijk? Als je daarbij woont, valt dat dus wel op... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan