Voorrang

Tex

pyromaan
18 mrt 2009
60.931
0
Ik rijd dagelijks een route waar deze borden staan.

Aan 'mijn' kant:
Bord-F06.gif

Dus automatisch aan de andere kant:
Bord-F05.gif


Tussen deze borden zit een meter of 15 met een verkeersdrempel, en een weggedeelte waar maar 1 auto op past. De bedoeling is dat mensen vaart minderen, maar wat er gebeurt, is dat (met name automobilisten) het tegemoet komend verkeer met een noodgang gaat proberen om 'eerder op de drempel' te zijn dan degene die het blauwe bord heeft, want 'wie het eerst er op zit, mag sowieso door'. Hierdoor krijg je lekker gevaarlijke situaties.

Vanmorgen ook weer, dametje (de doos rijdt in een beletterde auto, zal haar baas leuk vinden) scheurt met een noodgang naar de versperring toe, ik schat zeker 90 waar je 50 mag, om er vervolgens tegelijkertijd met mij er op te rijden. Bijna tegen haar aan gereden, moest even flink remmen.

Wel even de motor dwars gezet om even met haar te praten.

Mevrouw haar excuus: "Ja ik heb haast". Als ik uitleg dat ze een gevaarlijke situatie creëert, begint ze er over dat zij als eerste op de drempel zat. Nogmaals uitgelegd dat de borden er voor zijn om wat vaart te minderen in plaats van te versnellen. Nou, mevrouw had echt haast en geen begrip.

ok, dan blijf ik ff een minuutje staan, dan ben je alsnog te laat.

:)
 
Als zij er eerder is dan jij en jou niet hindert, dan heeft zij voorrang.

Hindert zij jou wel terwijl ze geen voorrang heeft, dan zit zij fout.

Maar om daar nou een probleem van te maken....
Als ik van alles wat ik aan fouten zie op de weg diegene er op aan moet gaan spreken, dan heb ik daar een dagtaak aan :z

Daar heb je de politie voor, die houden dat in de gaten.

Tevens moet je fouten van een ander kunnen oplossen indien mogelijk, dan ben je een goede bestuurder. Door voorrang af te dwingen doe je dit dus niet :W
 
in zo'n geval hou ik altijd het midden van de weg aan, zodat ze moeten remmen...en ik ga echt niet aan de kant, ik heb meestal wel tijd.

Bij ons gebeurt dit bij een spoorwegtunneltje, willen ze nog ff snel erin zijn zodat ze niet hoeven stoppen...nou, als ik aan kom moeten ze wel stoppen en zelfs terug.
Laatst was er iemand net zo koppig als ik, hebben we zeker een minuut of 10 stilgestaan en lopen vloeken op elkaar (binnenshelms dan..), nadat een andere automobilist het genoeg vond en de andere maande om terug te stoten, werd eindelijk aan dat verzoek gevolg gegeven...soms moet je geduld hebben... :]
 
En wat schiet je er mee op? Ergenis, meer niet...
Denk maar niet dat ze de volgende keer wel op je wachten :N
 
Om de een of andere reden heb ik die borden nooit logisch gevonden; op het ene bord heeft de zwarte pijl voorrang en op het andere de witte, waarom? :z
 
Laatst bewerkt:
Ff spiegeltje trappuh!
Klinkt aso, maar ik heb het wel eens gedaan, beetje van de schrik, maar toch.

Een keer in Haaren (klein gat vlak bij Tilburg) bij een wegversmalling met die borden. Ik had voorrang en inderdaad een dikke nieuwe mercedes die effe gas bij geeft om er als eerste te zijn.
Dus ik wil mijn hand opsteken, zo van "wat is dit nou..." maar op het moment dat we elkaar passeren raak ik zijn spiegel (deed best pijn) en toen ik achterom keek zag ik zijn spiegel aan de kabels ernaast bungelen. Hij stopte niet eens daarna, dus hij wist precies wat ie fout deed....

Lutser *O*
 
Als je jezelf daar niet druk over maakt, heb je er ook geen last van.
Ik zie de toegevoegde waarde er gewoon niet van.

Alsof er geen grotere problemen zijn in deze wereld... -O-
 
Sjakie1000; Dat soort geintjes hoef je dus echt niet bij mij te proberen :N Van andermans spullen blijf je gewoon af, hoe fout de ander ook zat..
 
Sjakie1000; Dat soort geintjes hoef je dus echt niet bij mij te proberen :N Van andermans spullen blijf je gewoon af, hoe fout de ander ook zat..
En het boeit jou dus ook niet wat er met de motorrijder in kwestie gebeurd, dat die een of andere linke actie uit moet halen om alsnog te kunnen stoppen, of uit te kunnen wijken.... :?
 
Jawel, dat boeit me zeker.
Maar dat geeft de motorrijder nog geen vrijbrief om zo'n geintje uit te halen.

Bovendien moet jij als verkeersdeelnemer in staat zijn om fouten van anderen op te lossen waar mogelijk.

Ik ga geen conclusies trekken, maar als jij je aan de snelheid had gehouden had je waarschijnlijk op tijd kunnen stoppen. Kon je niet op tijd stoppen, dan reed je voor die omstandigheden te hard. Simpel as that....
 
Als je jezelf daar niet druk over maakt, heb je er ook geen last van.
Ik zie de toegevoegde waarde er gewoon niet van.

Alsof er geen grotere problemen zijn in deze wereld... -O-


Ik maak me er ook niet druk om, kijk wel uit zeg, die leeftijd en bijbehorend testosterongehalte heb ik gehad, maar de TS wel. Dus zijn bloeddruk kan er zijn voordeel mee doen.
*O*
 
Daar heb je de politie voor, die houden dat in de gaten.

Lekkere gozer ben jij. Volgens jou mag ik een ander dus niet op zijn gedrag aanspreken? Meteen naar de plzie wijzen :N Jij bent er zeker ook zo een die meer blauw op straat wil. Elkaar op gedrag aanspreken is niet meer dan normaal. Bovendien,als je het zelf kunt heb je de plzie helemaal niet nodig, kunnen zij zich met belangrijker zaken bezig houden.

Ik geef TS gelijk in zoverre dat hij wel om zijn eigen veiligheid moet denken. Vind het zelfs een hele strakke actie om de tijd te nemen om iemand de zaken eens uit te leggen.

Je leert met rijles trouwens dat je je plaats zo moet kiezen dat er geen twijfel kan zijn. Op een versmalling waar de ander je voorrang moet verlenen dus zodanig gaan rijden dat er geen ruimte is voor je tegenligger om je aan de kant te duwen. Als je voorrang moet verlenen moet je ook je snelheid aanpassen dus dat verhaaltje van ik was er eerder gaat in de meeste gevallen niet eens op.


TS had eigenlijk TP even met haar baas moeten bellen en uitleggen dat zij opzettelijk bijna een aanrijding heeft veroorzaakt door asociaal rijgedrag. Is baassie nie blij mee.
 
Sjakie1000; Dat soort geintjes hoef je dus echt niet bij mij te proberen Van andermans spullen blijf je gewoon af, hoe fout de ander ook zat..

en je kunt ook al niet lezen. sjakie beschreef dat het per ongeluk ging. Dit was gewoon een aanrijding met doorrijden door de tegenpartij. Dat is zelfs een misdrijf.
 
.. Vanmorgen ook weer, dametje (de doos rijdt in een beletterde auto, zal haar baas leuk vinden) .. Wel even de motor dwars gezet om even met haar te praten.

En als het een uit de kluiten gewassen kleerkast was geweest, had je dan ook zo stoer gedaan?

Helaas, voor eigen rechter spelen mag ook niet. Straks krijg je nog een prent wegens obstruktie *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan