Voorrang

Dan is het ook geen fietspad maar een suggestiestrook!

Hier in Tilburg zijn alle suggestiestroken overigens OOK rood, de kleur zegt dus helemaal niets. Borden of symbolen daarentegen zijn maatgevend!

Edit: crap, te laat ;)
 
Laatst bewerkt:
Kleur van het asfalt maakt niks uit. Geen fietssymbool op het wegdek en geen bord, dan geen fietspad, maar een suggestiestrook.

Ik wilde exact hetzelfde gaan zeggen, maar helaas Pooh was me voor, dus ik hou het maar op een simpel :^ ;)

Met als aanvulling, suggestiestroken mag je gewoon overheen rijden als motor (of auto). Tenzij er al een fietser rijdt, dan wordt de situatie lastiger, maar dat is ook meer uit praktisch oogpunt ;)
 
Laatst bewerkt:
Pleurt toch op man.
Zoiets doe je niet per ongeluk.
Iedereen maakt genoeg van zulke situaties mee maar niemand raakt de spiegel dus is er gewoon opzet in het spel.
Kan Sjakie nog een mooi verhaal schrijven om iedereen hier tevreden te houden en wat bij de meeste ook lukt maar het is allemaal gewoon gel#l ;)

Ik heb een keer meegemaakt dat een auto m voor me gooide dat ik vol in mn ankers moest. Lieftallig metgezel vloog me bijna voorbij. Ik ben naast die auto gaan staan en ik had toch echt een babbeltje met m willen maken.

Ik ben niet perfect, als iemand iets lomps uithaalt waardoor ik of een bijrijder bijna onderuit gaat, dan wil ik toch echt een stevig woordje met m babbelen. Of hierbij zn spiegel eraan gaat boeit me vrij weinig.
 
Praten? Dat is dan geen praten meer maar agressie in het verkeer, moedwillig dingen kapot maken, geef het maar een naam!

Oppakken en voor de OvJ ermee!
 
Al dat gelul met spiegeltje er af trappen en zo... :Z
Eikels heb je en hou je in het verkeer, dat al sinds de tijd dat mijn opa zijn rijbewijs haalde en dat zullen mijn kleinkinderen ook nog ervaren. Tuurlijk mag je elkaar er op aanspreken, maar sommige mensen leren het gewoon nooit. Het is een mentaliteit, die krijg je er niet met een gesprekje van 30 seconden uit.
 
Noud; Fietspad is een fietspad, daar mag je met de motor niet komen ;)
total90; ben er al :W
dingus; :N verstandig :Y
Als het echt een fietspad is niet nee. Maar vaak betreft het langs zo'n wegversmalling een fietssuggestiestrook (3x woordwaarde) en daar mag je gewoon langs, zolang je maar past zonder het paaltje om te knallen of over de stoep te rijden.

Edit: sorry, zie dat ik ook alweer te laat ben met mijn post.
 
Laatst bewerkt:
Jeejjj... een topic over "wat maakte ik nu weer mee"... iemand die zich niet aan de regels hield, wat wij natuurlijk wel altijd doen... :z...

Kan er niet gewoon een slimmerik opstaan die het centrale "ze hielden zich niet aan de regeltjes-topic" kan openen... soort van klaag maar raak verzameling... :)

Check de topic lijst maar even _O-
 
in zo'n geval hou ik altijd het midden van de weg aan, zodat ze moeten remmen...en ik ga echt niet aan de kant, ik heb meestal wel tijd.

Bij ons gebeurt dit bij een spoorwegtunneltje, willen ze nog ff snel erin zijn zodat ze niet hoeven stoppen...nou, als ik aan kom moeten ze wel stoppen en zelfs terug.
Laatst was er iemand net zo koppig als ik, hebben we zeker een minuut of 10 stilgestaan en lopen vloeken op elkaar (binnenshelms dan..), nadat een andere automobilist het genoeg vond en de andere maande om terug te stoten, werd eindelijk aan dat verzoek gevolg gegeven...soms moet je geduld hebben... :]
Ik las je verhaal en moest meteen aan het tunneltje bij het Station in Voerendaal denken......wat blijkt toen ik in je profiel keek: je hebt het waarschijnlijk over precies dát tunneltje.... _O-

Als ik vanaf Ten Eschen Voerendaal inrij met mijn busje met autoambulance, dan rij ik ook al midden op de streep, goeie jongen die dan nog probeert door te rijden.....
 
Sjakie1000; Dat soort geintjes hoef je dus echt niet bij mij te proberen :N Van andermans spullen blijf je gewoon af, hoe fout de ander ook zat..
Soheej, lekker stoer zeg......wat zou jij dan doen? Je auto als moordwapen inzetten om die smerige spiegelmepper een lesje te leren?

Bedenk wel dat jij die motorrijder in dit geval dan wel eerst dusdanig bedreigt hebt, dat hij je spiegel eraf mepte......

Denk na voordat je zoiets post.
 
Noud; Fietspad is een fietspad, daar mag je met de motor niet komen ;)

Ik neem aan dat hij een fietsSTROOK bedoelde (je weet wel, zo'n rode strook aan de rand van de rijbaan, met links een onderbroken streep en het logo van een fiets erop), waar je dus wel degelijk overheen mag...
 
Ik las je verhaal en moest meteen aan het tunneltje bij het Station in Voerendaal denken......wat blijkt toen ik in je profiel keek: je hebt het waarschijnlijk over precies dát tunneltje.... _O-

Als ik vanaf Ten Eschen Voerendaal inrij met mijn busje met autoambulance, dan rij ik ook al midden op de streep, goeie jongen die dan nog probeert door te rijden.....

idd, maar ook het tunneltje als je vanuit Ubachsberg via de ruilverkavelingsweg naar Wijlre (Etenaken) in rijdt.....voorrang vanuit wijlre,maar de meesten die komen vanaf ubachsberg en rijden zonder goed te kijken de tunnel in....
 
Ik rijd dagelijks een route waar deze borden staan.

Aan 'mijn' kant:
[afbeelding]
Dus automatisch aan de andere kant:
[afbeelding]

Tussen deze borden zit een meter of 15 met een verkeersdrempel, en een weggedeelte waar maar 1 auto op past. De bedoeling is dat mensen vaart minderen, maar wat er gebeurt, is dat (met name automobilisten) het tegemoet komend verkeer met een noodgang gaat proberen om 'eerder op de drempel' te zijn dan degene die het blauwe bord heeft, want 'wie het eerst er op zit, mag sowieso door'. Hierdoor krijg je lekker gevaarlijke situaties.

Vanmorgen ook weer, dametje (de doos rijdt in een beletterde auto, zal haar baas leuk vinden) scheurt met een noodgang naar de versperring toe, ik schat zeker 90 waar je 50 mag, om er vervolgens tegelijkertijd met mij er op te rijden. Bijna tegen haar aan gereden, moest even flink remmen.

Wel even de motor dwars gezet om even met haar te praten.

Mevrouw haar excuus: "Ja ik heb haast". Als ik uitleg dat ze een gevaarlijke situatie creëert, begint ze er over dat zij als eerste op de drempel zat. Nogmaals uitgelegd dat de borden er voor zijn om wat vaart te minderen in plaats van te versnellen. Nou, mevrouw had echt haast en geen begrip.

ok, dan blijf ik ff een minuutje staan, dan ben je alsnog te laat.


:)


Dikgedrukt stuk 1:
Als jij doorrijdt terwijl je ziet dat er een vrouwtje met zo'n rotvaart aan komt blazen, zegt dat denk ik al genoeg over jouw inzicht als motorrijder. Levensgevaarlijk om in zo'n situatie toch door te rijden, ook al zou je voorrang hebben.

Dikgedrukt stuk 2:
Pff, aan dat soort mensen heb ik altijd zo'n hekel. Wie ben jij om haar daarop aan te spreken?
Als je zo nodig commentaar wilt leveren op automobilisten dan had je politieagent moeten worden. Het is dan nog steeds irritant, maar dan heb je tenminste een reden om het te doen.

:W
 
@ Vmax-Idioot: Nee, ik zet niets in als moordwapen. Zeker m'n auto niet. Hij krijgt alleen wel een goed gesprek met mij en een flinke schadeclaim. Heb zeker nagedacht voordat ik dit ging plaatsen. Verder bedreig ik dus niemand hiermee.
 
Dikgedrukt stuk 2:
Pff, aan dat soort mensen heb ik altijd zo'n hekel. Wie ben jij om haar daarop aan te spreken?
Als je zo nodig commentaar wilt leveren op automobilisten dan had je politieagent moeten worden. Het is dan nog steeds irritant, maar dan heb je tenminste een reden om het te doen.

Kennelijk verlang jij dus dat mensen elkaar niet aanspreken op (vermeend) fout gedrag maar dat de overheid dat alleen doet. Nee, daar krijg je een lekkere samenleving van.

Let er maar eens op hoe vaak je zelf iemand aanspreekt in de persoonlijke sfeer. Dat zou je dan allemaal niet meer mogen doen. Dan kun je het opvoeden van kinderen wel vergeten want dat is één en al aanspreken op gedrag.

Ik ben er heus niet voor om overal iets van te zeggen, alleen omdat er toevallig een regeltje voor is. (op de stoep fietsen terwij er niemand in de buurt is bijv) Maar als een andermans gedrag echt hinder over gevaar oplevert mag, nee moet je daar iets van zeggen. Als je dat dan op nette manier doet en de ander uitlegt waarom is dat absoluut zinvol.

Het is zelfs zo dat de overheid (gemeente in dit geval) daar de burgers cursussen in aanbiedt, nou jij weer.
 
Als zij er eerder is dan jij en jou niet hindert, dan heeft zij voorrang.

Hindert zij jou wel terwijl ze geen voorrang heeft, dan zit zij fout.

Maar om daar nou een probleem van te maken....
Als ik van alles wat ik aan fouten zie op de weg diegene er op aan moet gaan spreken, dan heb ik daar een dagtaak aan :z

Daar heb je de politie voor, die houden dat in de gaten.

Tevens moet je fouten van een ander kunnen oplossen indien mogelijk, dan ben je een goede bestuurder. Door voorrang af te dwingen doe je dit dus niet :W

Ik had me de eerste moraalridderpost in dit topic toch anders voorgesteld '(



Gewoon midden op de weg gaan rijden en t ding op t achterwiel trekken, mochten ze doorrijden rammel je gewoon via de motorkap over t dak en achter er weer af.
Linkerhandje in je zij niet vergeten voor de broodnodige coolnessfactor.
Maar 10 tegen 6 dat ze dan voor de versmalling toch wel voor je stoppen hoor.
 
Laatst bewerkt:
@ Vmax-Idioot: Nee, ik zet niets in als moordwapen. Zeker m'n auto niet. Hij krijgt alleen wel een goed gesprek met mij en een flinke schadeclaim. Heb zeker nagedacht voordat ik dit ging plaatsen. Verder bedreig ik dus niemand hiermee.
Een schadeclaim?? Als je geen voorrang gegeven hebt?? (dacht dat je nagedacht had..) :?
Succes *O* Lijkt mij gewoon een ongeluk waarbij blik schuldig is en motor niet....
 
Laatst bewerkt:
Al dat gelul met spiegeltje er af trappen en zo... :Z
Eikels heb je en hou je in het verkeer, dat al sinds de tijd dat mijn opa zijn rijbewijs haalde en dat zullen mijn kleinkinderen ook nog ervaren. Tuurlijk mag je elkaar er op aanspreken, maar sommige mensen leren het gewoon nooit. Het is een mentaliteit, die krijg je er niet met een gesprekje van 30 seconden uit.

Mee eens.

Wellicht doet een honkbalknuppel meer wonderen.

:+
 
Sjakie; Ik beschrijf het vanuit het andere perspectief, vanuit het blik dus. En inderdaad, ik zou een dikke schadeclaim indienen.

Ook al zou ik daar fout zitten, dat is - nogmaals - geen vrijbrief voor de motorrijder om zo'n geintje uit te halen.

En geloof me, de rechter zal je zeker gelijk geven :W
 
Sjakie; Ik beschrijf het vanuit het andere perspectief, vanuit het blik dus. En inderdaad, ik zou een dikke schadeclaim indienen.

Ook al zou ik daar fout zitten, dat is - nogmaals - geen vrijbrief voor de motorrijder om zo'n geintje uit te halen.

En geloof me, de rechter zal je zeker gelijk geven :W


Assumption is the mother of all fuck ups.
 
ken de situatie, op woon werk ook zo'n stukje.
De 1e doet het meestal netjes, maar dan komen een paar plakkers erachter aan... :X : X
 
ken de situatie, op woon werk ook zo'n stukje.
De 1e doet het meestal netjes, maar dan komen een paar plakkers erachter aan... :X : X

Idd.. die plakkers zijn 't ergste.

Of als er file staat op een provinciale weg, denk je: ik doe ff sociaal (in 't koekblik) en laat er een paar auto's tussen van een zijweg, dat als je dan weer aan wil rijden er nog snel even 3 lui zich er tussen proberen te proppen. :r
 
daar is de politie voor... ;( :z
Idd.. die plakkers zijn 't ergste.

Of als er file staat op een provinciale weg, denk je: ik doe ff sociaal (in 't koekblik) en laat er een paar auto's tussen van een zijweg, dat als je dan weer aan wil rijden er nog snel even 3 lui zich er tussen proberen te proppen. :r
maar dat komt misschien ook weer omdat je niet weet of de volgende ook zo sociaal is ;)
voor je het weet sta je te wachten op 30 auto's die filerijdend voorbij komen
:P

1 voor 1 of anders gezegt omstebeurt is iets wat we niet kennen op de Nederlandse weg.

Zelfde geldt voor ritsen. er komen 5 auto's links voorbij die ik allemaal ruimte geeft. (opzich al raar, want als iedere auto er 1 voor laat zou het ritsen gelukt moeten zijn :P )
de 6e die er op het laatste moment ook nog tussen wil komt er dan ook echt niet tussen bij mij :)
 
Kennelijk verlang jij dus dat mensen elkaar niet aanspreken op (vermeend) fout gedrag maar dat de overheid dat alleen doet. Nee, daar krijg je een lekkere samenleving van.

Let er maar eens op hoe vaak je zelf iemand aanspreekt in de persoonlijke sfeer. Dat zou je dan allemaal niet meer mogen doen. Dan kun je het opvoeden van kinderen wel vergeten want dat is één en al aanspreken op gedrag.

Ik ben er heus niet voor om overal iets van te zeggen, alleen omdat er toevallig een regeltje voor is. (op de stoep fietsen terwij er niemand in de buurt is bijv) Maar als een andermans gedrag echt hinder over gevaar oplevert mag, nee moet je daar iets van zeggen. Als je dat dan op nette manier doet en de ander uitlegt waarom is dat absoluut zinvol.

Het is zelfs zo dat de overheid (gemeente in dit geval) daar de burgers cursussen in aanbiedt, nou jij weer.

Het werd pas een gevaarlijke situatie toen TexNL besloot de versmalling op te rijden. Hij zag dat het vrouwtje gevaarlijk hard kwam aanrijden maar toch reed hij de versmalling op.
Blijkbaar heeft 'ie niet opgelet tijdens de rijlessen, want vooral als motorrijder moet je toch weten dat je voorrang niet neemt, maar moet krijgen? Hij zoekt het gevaar gewoon op!
Daarnaast zal het vrouwtje zich niets aantrekken van het (irritante) belerende praatje van TexNL en dus is het absoluut niet zinvol.

Dat burgers cursussen aangeboden krijgen van de overheid zegt denk ik al genoeg. Je moet weten waar je het over hebt voordat je mensen kan aanspreken. Een agent weet waar hij het over heeft, maar een agent had gewoon even gewacht en niet het gevaar opgezocht door de versmalling op te rijden.

Vooral de laatste zin in de openingspost stoort me mateloos:
"ok, dan blijf ik ff een minuutje staan, dan ben je alsnog te laat."
Hoe kinderachtig is dat zeg, vreselijk! :r

Wat nou als het vrouwtje snel naar het ziekenhuis moest omdat haar man bij een auto-ongeluk betrokken was en nu in coma ligt? Natuurlijk geeft dat haar het recht niet om zo asociaal te rijden, maar dan nog..

Soms doen mensen toch zo vreselijk moeilijk! Als je ziet dat het even niet anders gaat, wacht dan even. Probeer niet altijd je gelijk te krijgen.
Hier in Amersfoort heb je een straat met allemaal parkeerplaatsen aan de linkerkant. Ik stond daar geparkeerd tussen 2 werkbusjes waardoor ik niet kon zien of er verkeer op de weg reed.
Lastig, want ik moest toch achteruit het parkeervak uit. Langzaam gaf ik iets gas in de hoop dat mensen even voor me zouden wachten, ik kon tenslotte niets zien. Ineens hoor ik iemand claxonneren. De kerel stopt achter m'n auto en maakt met z'n vingers de beweging naar z'n ogen: "Kijken!". Daarna steekt 'ie z'n middelvinger op en rijdt weg.
Als die kerel nou even verder had gekeken dan z'n neus lang is, dan had 'ie kunnen zien dat ik niet kon kijken en was die middelvinger ook niet nodig geweest..
 
Terug
Bovenaan Onderaan