Voorrangs weg jij - iets komt van rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe vaak heb je moeten kijken voor je alles zag?
Want dat is namelijk wat hersens doen....en als je niet weet wat je ziet, en je niet opmerkt wat je moet zien.....hoe weet je dan wat je ziet?
Dat is het verschil tussen geel en wit.
Heb je al zijn trucs doorzien? Neen, kijk dan nog 20 keer, want hij misbruikt het deel waar hersens niet op reageren.
Hetzelfde gebeurt op de motor als je met wit licht rijdt. Dan kan je nog zo goed rijden, maar je verdwijnt in je eigen licht.
Je weet niet wat een grote vergeler is? Je mist de clou, erg vaak al in dit topic,..
 
Voor mensen als jou ook :X

Ben je nu gewoon je posting nummers aan het opkrikken? Goed bezig. Waar het echt over gaat negeer je voor het gemak.
Gelukkig snapt de zwijgende meerderheid wel dat GEEL veiliger is en dat je minder noodstoppen moet maken.
En de rest die het niet gelooft, wel probeer het....en als je anders verdwijnt in de "NIET GEZIEN" statistieken wel ...PECH! :-)
 
Ben je nu gewoon je posting nummers aan het opkrikken? Goed bezig. Waar het echt over gaat negeer je voor het gemak.
Gelukkig snapt de zwijgende meerderheid wel dat GEEL veiliger is en dat je minder noodstoppen moet maken.
En de rest die het niet gelooft, wel probeer het....en als je anders verdwijnt in de "NIET GEZIEN" statistieken wel ...PECH! :-)
Geel licht geeft 15% minder licht met dezelfde lichtbron als wit,
Is door de fransen tot in den treure onderzocht..
...
 
Ben je nu gewoon je posting nummers aan het opkrikken? Goed bezig. Waar het echt over gaat negeer je voor het gemak.
Gelukkig snapt de zwijgende meerderheid wel dat GEEL veiliger is en dat je minder noodstoppen moet maken.
En de rest die het niet gelooft, wel probeer het....en als je anders verdwijnt in de "NIET GEZIEN" statistieken wel ...PECH! :-)
Net zit je hoog he :X
 
Ik hoef niks aan te nemen, ik weet het.
Heb jij ermee gereden, ja of nee?
Je weet het niet, je gelooft het. Dat is een belangrijk nuanceverschil en iets geloven mag natuurlijk. Erger nog: Met wederzijds respect mag je van mij alles geloven wat je wilt, mits je het een ander maar niet opdringt.
Helaas wringt daar nu toch een beetje de spreekwoordelijke schoen: Dat respect voor wie of wat dan ook lijkt van jouw kant volkomen te ontbreken. In plaats daarvan worden "wij domme ketters" hier getrakteerd op een staaltje bijna religieus gedram waarin geen ruimte is voor fatsoenlijke discussie, nuance of onderbouwing. "De rest" is blijkbaar een dwaas en moet onder de spreekwoordelijke zoden en dus is er geen ruimte om samen wat suggesties op een rij te zetten die allemaal bij elkaar kunnen leiden tot veiliger weggebruik. In plaats daarvan is er wat jou betreft hier maar ruimte voor twee dingen: het "heilige gele licht" en een persoonlijk voetstuk waarvan je blijkbaar vindt dat we je er allemaal op zouden moeten plaatsen. Vooralsnog merk ik alleen bijzonder weinig draagvlak voor dat laatste. Een "als ik iedereen nou maar naar beneden trap kom ik zelf wel boven" houding aannemen helpt dan ook niet echt om dat te bewerkstelligen op MF. Iedereen zonder geel licht een rondje knuffelen met een afslaande auto toewensen helpt overigens ook niet bij de acceptatie van je standpunten. Wel helpt het - bedoeld of onbedoeld - een stukje respect van anderen voor jou vrij effectief om zeep.

Om terug te komen op je vraag: Een aantal mensen - waar onder ik zelf - geeft aan (lees maar terug, het staat er echt) een geel licht in de koplamp wel eens geprobeerd te hebben. Een bijna even groot aantal geeft aan dat het een meerwaarde kan zijn in bepaalde situaties (en soms ook nadelen heeft in bepaalde andere situaties), maar dat de invloed niet zo groot is als bepaalde andere zaken (die overigens ook prima naast elkaar kunnen bestaan), en die in essentie neerkomen het je niet gedragen als een losgeslagen olifant op de weg. Af en toe iemand ruimte geven en zorgen dat je op een zichtbare plaats rijdt voor een ander zodat die ook de gelegenheid heeft om rekening te houden met "die motorrijder".
Mocht iemand dat vermogen cq inzicht missen en ook niet aan willen of kunnen leren - om wat voor een reden dan ook - dan rijdt diegene dus per definitie onveiliger dan iemand die dat wel doet. Dan is een geel lampje misschien nog wel een aardige laatste strohalm.....

.... En verder ben je in het dagelijks leven vast een prima kerel. Het zou alleen erg fijn zijn als je dat met een toetsenbord voor je neus ook eens probeerde te zijn. Dat is beter voor de sfeer.

Prettige dag vandaag8-)
 
Laatst bewerkt:
Ben je nu gewoon je posting nummers aan het opkrikken? Goed bezig. Waar het echt over gaat negeer je voor het gemak.
Gelukkig snapt de zwijgende meerderheid wel dat GEEL veiliger is en dat je minder noodstoppen moet maken.
En de rest die het niet gelooft, wel probeer het....en als je anders verdwijnt in de "NIET GEZIEN" statistieken wel ...PECH! :-)
is dit een soort verkapte.
"ik hoop dat je voor je kloten word gereden"

en zoveel noodstoppen maak ik niet, hoog uit 2 of 3 keer per jaar.
en dan is het ook nog vaak mijn eigen fout omdat ik met gedachten ergens anders zat.

geel of wit licht hersteld geen onkunde van jou of anderen.(misschien meer anticiperen scheelt je een aantal noodstoppen per jaar)
 
Je weet het niet, je gelooft het. Dat is een belangrijk nuanceverschil en iets geloven mag natuurlijk. Erger nog: Met wederzijds respect mag je van mij alles geloven wat je wilt, mits je het een ander maar niet opdringt.
Helaas wringt daar nu toch een beetje de spreekwoordelijke schoen: Dat respect voor wie of wat dan ook lijkt van jouw kant volkomen te ontbreken. In plaats daarvan worden "wij domme ketters" hier getrakteerd op een staaltje bijna religieus gedram waarin geen ruimte is voor fatsoenlijke discussie, nuance of onderbouwing. "De rest" is blijkbaar een dwaas en moet onder de spreekwoordelijke zoden en dus is er geen ruimte om samen wat suggesties op een rij te zetten die allemaal bij elkaar kunnen leiden tot veiliger weggebruik. In plaats daarvan is er wat jou betreft hier maar ruimte voor twee dingen: het "heilige gele licht" en een persoonlijk voetstuk waarvan je blijkbaar vindt dat we je er allemaal op zouden moeten plaatsen. Vooralsnog merk ik alleen bijzonder weinig draagvlak voor dat laatste. Een "als ik iedereen nou maar naar beneden trap kom ik zelf wel boven" houding aannemen helpt dan ook niet echt om dat te bewerkstelligen op MF. Iedereen zonder geel licht een rondje knuffelen met een afslaande auto toewensen helpt overigens ook niet bij de acceptatie van je standpunten. Wel helpt het - bedoeld of onbedoeld - een stukje respect van anderen voor jou vrij effectief om zeep.

Om terug te komen op je vraag: aantal mensen - waar onder ik zelf - geeft aan (lees maar terug, het staat er echt) een geel licht in de koplamp wel eens geprobeerd te hebben. Een bijna even groot aantal geeft aan dat het een meerwaarde kan zijn in bepaalde situaties (en soms ook nadelen heeft in bepaalde andere situaties, maar dat de invloed niet zo groot is als bepaalde andere zaken die prima naast elkaar kunnen bestaan, en die in essentie neerkomen het je niet gedragen als een losgeslagen olifant op de weg. Af en toe iemand ruimte geven en zorgen dat je op een zichtbare plaats rijdt voor een ander zodat die ook de gelegenheid heeft om rekening te houden met "die motorrijder".
Mocht iemand dat vermogen cq inzicht missen en ook niet aan willen of kunnen leren - om wat voor een reden dan ook - dan rijdt diegene dus per definitie onveiliger dan iemand die dat wel doet. Dan is een geel lampje misschien nog wel een aardige laatste strohalm.....

.... En verder ben je in het dagelijks leven vast een prima kerel. Het zou alleen erg fijn zijn als je dat met een toetsenbord voor je neus ook eens probeerde te zijn. Dat is beter voor de sfeer.

Prettige dag vandaag8-)
dat geel licht gaat het nu over motorfiets verlichting of is dit een nieuw Belgisch geloof ?
ben het pad nu wel een beetje duister.(iemand een lampje voor mij voorkeur wit graag)
 
Geel licht HAHAHAHAHAH het is 2020 bijna 21😁 ik heb een moter van 2018 met wit licht opvalender kan niet in de avond lijkt het net een ruimteschip.
 
Ik hoef niks aan te nemen, ik weet het.
Heb jij ermee gereden, ja of nee?

Ik heb er een aantal jaren geleden een seizoen mee gereden.

Maar waarom zou ik dat melden of wat dan ook, je hebt nog op geen enkele reactie gereageerd.

Je duwt ons informatie door de strot, maar op tegenargumenten heb je alleen het antwoord dat je dan dom bent :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan