Voorrem Aprilia RSV 1000 R gaat ineens zwaar na vervangen remhendel?

RSVmille2003

Rookie
30 mei 2021
7
1
Hallo,

Ik heb net mijn remhendel vervangen van mijn Aprilia RSV 1000r uit 2004. Als ik nu de remhendel inknijp, gaat dat heel zwaar?. De remblokken lopen echter niet aan?
Ontluchten lijkt mij niet noodzakelijk, aangezien er genoeg, beter gezegd teveel druk op zit?. Vraag me af of ik daar nu wel mee kan rijden?.
Alvast bedankt!

Groeten
 
Heb net idd de originele er weer op gezet maar het inknijpen van de hendel gaat nog erg zwaar?. Hij remt wel goed en de remblokken lopen niet aan? Het inknijpen blijft erg kort en zwaar.
 
Jij zit er weer op als daarvoor.
 

Bijlagen

  • IMG_20230602_162849.jpg
    IMG_20230602_162849.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 86
Loopt je wiel wel gewoon vrij als je niet in de hendel knijpt?
En remt hij wel als je in de hendel knijpt? Lost ie ook weer met loslaten hendel?
Wiel loopt gewoon vrij als ik de hendel niet inknijp. Als ik hem inknijp remt hij gelijk en als ik los laat dan loopt het wiel ook gewoon weer. Ik moet alleen veel harder knijpen als voorheen en hoef hem maar iets in te knijpen en hij remt als een gek.
 
Wiel loopt gewoon vrij als ik de hendel niet inknijp. Als ik hem inknijp remt hij gelijk en als ik los laat dan loopt het wiel ook gewoon weer. Ik moet alleen veel harder knijpen als voorheen en hoef hem maar iets in te knijpen en hij remt als een gek.
Huh? Wat bedoel je nou?.
Je schrijft:
Ik moet alleen veel harder knijpen als voorheen--dat is zover wel duidelijk.
En dan schrijf je meteen erna:
Hoef hem maar iets in te knijpen en hij remt als een gek.
En dan snap ik niks meer van je verhaal.
Wat is het nou precies?.
Je komt in 1 zin met twee verschillende dingen aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb net mijn remhendel vervangen van mijn Aprilia RSV 1000r uit 2004. Als ik nu de remhendel inknijp, gaat dat heel zwaar?. De remblokken lopen echter niet aan?
Ontluchten lijkt mij niet noodzakelijk, aangezien er genoeg, beter gezegd teveel druk op zit?. Vraag me af of ik daar nu wel mee kan rijden?.
Alvast bedankt!

Groeten
Denk dat je een te grote rempomp heb gekocht
Hoe groter de rempomp(zuiger), hoe houteriger het gevoel en de remkracht (je moet harder knijpen)

Hoe kleiner de rempomp(zuiger), hoe krachtiger de remkracht maar meer hendel slag (minder hard knijpen)
 
Denk dat je een te grote rempomp heb gekocht
Hoe groter de rempomp(zuiger), hoe houteriger het gevoel en de remkracht (je moet harder knijpen)

Hoe kleiner de rempomp(zuiger), hoe krachtiger de remkracht maar meer hendel slag (minder hard knijpen)
Hij heeft alleen een remhendel gekocht geen rempomp.
Geen idee waar je die rempomp vandaan haalt.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed lees..
Alles werkt wel, maar bij zowel de nieuwe hendel als, bij de oude hendel terug, moet je harder knijpen dan voorheen (om te remmen)....

Niet toevallig je remschijven met olie of vet in contact gekomen (misschien tijdens het wisselen van de hendel).
Want dan heb je kans dat die olie of vet nu op je schijf / remblokjes zit, dat heeft ook als effect harder knijpen/ minder "bite"/remkracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan