Voorrem cbr600 pc35 hangt

voland

Rookie
7 mrt 2009
2
0
Ik heb voor 2 nwe setjes ebc sintered remblokken erin gezet.
Er zat op mijn oude lucas sintered blokken een metalen plaatje tussen de blokken en de remzuigers die heb ik overgezet. De inbuspennetjes gaan door de remblokken en een blikje heen met een pijltje erop die heb ik met de draairichting mee gemonteerd.

Toen dacht ik, als hij nu niet terug komt dan zit het em in de remvloeistofpotje die te vol zit, op het afdekrubber/menbraampje zat remvloeistof, dat leek me niet goed. Gelijk maar ff remvloeistof ververst, uiteraard keurig nu op niveau met een schoon afdekrubber van de bovenkant, met het plastic plaat en kapje met 2 schroefjes er keurig op. De 8 zuigers kan je met je kleine vinger terug drukken, nadat ik ze met ATE vet heb ingesmeerd en grondig schoongemaakt had.

NU NOG blijft me voorwiel te zwaar aanslepen. In me orginele instructie boekje staat dat je met een voelermaat 0,7mm moet voelen tussen de linkerremschijf en de tang ik snap niet wat daar mee bedoeld wordt.

HELP, wat doe ik verkeerd!
 
een schijfrem blijft altijd wel wat aanslepen.
de remblokken komen ook nooit vrij van de schijf.
ATE vet aan de buitenkant smeren heeft niet zoveel zin, het bedoeld om bij het monteren van de zuigers de ringen in te smeren, dus in de remklauw.
als je de zuigers makkelijk kunt terugduwen, is er met de zuiger vast niets aan de hand.

klemmen de blokken niet in de remklauw?
soms moet je wat van de achterplaat op de blokken wat afvijlen om een soepele beweging te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
de remmen zijn goed ontlucht. de blokken klemmen niet in de remklauw.
Ik ben er nu achter dat de binnenkant van de linkervoorschijf hangt. De klinknagel van de remschijf komt bijna tegen de voorvorkpoot aan. Iemand heeft denk ik een verkeerde afstandsbus op de steekas gezet, of niet goed afgesteld naar het midden toe. Kan iemand mij vertellen hoe je dat doet met een voelermaat? uit het instructieboekje snap ik er niks van...
 
afstellen met een voelermaat wordt niet zo vaak gedaan.
zijn de bussen op de as niet verwisseld met links of rechts?
als je dat niet vertrouwd kun je de remklauwen van de vork halen en de zuigers zover mogelijk indrukken.
monteer nu de klauw weer, als het goed is moeten de blokken nu vrij of zo goed als vrij van de schijf zijn.
zoniet dan staat het wiel niet in het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan