voorrem in brand

vroy

Rookie
29 mei 2012
7
0
hallo ben eergisteren met men schoonvader gaan touren met de motor (ducati monster 1995) naa een normaal rem maneuver bleef plots mn voorrem hangen had het niet omidelijk door dacht dat mn moter afremde omdat mn choke nog op stond ik trug op het gas maar helpte niet dus ik aan de kant en mn voorwiel in brand gelukig doofde het zelf uit
maar nu heb ik niks voorrem niemeer dus denk ik dat mn remklauw stuk is nu mijn vraag zou ik deze reviseren of gewoon een nieuwe kopen ? en weet er iemand hoe het komt dat deze is blijven vast hangen groetjes vroy
 
dat hij in brand vliegt kan onmogelijk gebeuren door een normale rem maneuvre. Dit kan gebeuren als je heel vaak en heel hard remt (op het circuit bijvoorbeeld).
dat hij blijft hangen gebeurt waarschijnlijk omdat de remklauwen als het ware "vastsmelten" aan de remschijven of omdat de remklauwen niet meer open/los gaan door roestvorming.
Hij kan wel gaan branden als er olie op de schijf is gaan lekken(kijk je remleidingen na en/of je voorvering) heb vorige week gehad dat de voorvering lek was, hierdoor zaten de remschijven en banden onder de olie.
 
Laatst bewerkt:
dat hij in brand vliegt kan onmogelijk gebeuren door een normale rem maneuvre. Dit kan gebeuren als je heel vaak en heel hard remt (op het circuit bijvoorbeeld).
dat hij blijft hangen gebeurt waarschijnlijk omdat de remklauwen als het ware "vastsmelten" aan de remschijven of omdat de remklauwen niet meer open/los gaan door roestvorming.
Hij kan wel gaan branden als er olie op de schijf is gaan lekken(kijk je remleidingen na en/of je voorvering) heb vorige week gehad dat de voorvering lek was, hierdoor zaten de remschijven en banden onder de olie.

Ik weet uit ervaring dat ook een brandschone en ingeremde schijfrem in de hens kan vliegen als deze blijft hangen en je dat niet meteen door hebt.
 
Snel geoordeeld weer, heeft hij misschien een handycap ??

het niet hebben van leestekens op zijn toetsenbord?

hoe moeilijk is het om een komma of een punt te gebruiken? ;)
leest stukken prettiger, en is wel zo handig als je een probleem hebt en je hoopt dat iemand er een antwoord op weet.
 
Het zou het onderstaande kunnen zijn, kan en hoeft niet natuurlijk.

Home - Auto verkopen
Dyslexie heeft niks te maken met systematisch geen punten en komma's gebruiken...

Wordt erg vermoeiend de laatste tijd dat dyslexie maar overal wordt gebruikt als excuus voor slechte taalvaardigheid. En nog knap irritant ook voor de mensen die daadwerkelijk dyslexie hebben!
 
Waarom is iedereen altijd zo geobsedeerd door andermans spelling? Zolang je iemand begrijpt zie ik geen rede om hierover te muggenziften.

Die arme TS is er helemaal stil van geworden...

Wil je dan toch graag de literaire baas uithangen:

Taal- en onderwijsachterstand | Taalunieversum :W

Waarom is iedereen altijd zo geobsedeerd door andermans spelling? Zolang je iemand begrijpt zie ik geen rede om hierover te muggenziften. :Y

Letterneukers zijn ook dom geboren.
 
hallo ben eergisteren met men schoonvader gaan touren met de motor (ducati monster 1995) naa een normaal rem maneuver bleef plots mn voorrem hangen had het niet omidelijk door dacht dat mn moter afremde omdat mn choke nog op stond ik trug op het gas maar helpte niet dus ik aan de kant en mn voorwiel in brand gelukig doofde het zelf uit
maar nu heb ik niks voorrem niemeer dus denk ik dat mn remklauw stuk is nu mijn vraag zou ik deze reviseren of gewoon een nieuwe kopen ? en weet er iemand hoe het komt dat deze is blijven vast hangen groetjes vroy

afgelopen zaterdag net zoiets meegemaakt, bij een oldtimer (auto) welliswaar. de eigenaar vd auto had een klacht dat de rem trilde bij afremmen vanaf hogere snelheid. Even een proefritje gemaakt en een aantal keer redelijk fors geremd. Meestal kromme of roestige remschijven die dit probleem geven, dat trillen dus.
Geen trilling te merken! Maar na het proefritje stond wel de achterrem in de fik!!!

het probleem was dat de remzuiger en cilinder aan elkaar geroest waren. Ik vermoed dat dit bij jouw monster ook aan de hand is.
Ik weet niet hoe jouw sleutelvaardigheden zijn maar als je nog niet zoveel ervaring hebt wil ik adviseren om de remklauw door een ervaren persoon uit elkaar te laten halen. De zuiger controleren op roestvorming (is de oppervlaktelaag nog mooi) en de boring in de remklauw goed opzuiveren met zeer fijn schuurpapier. Als de rubbers eruit zijn moet de zuiger zonder enkele kracht te zetten in en uit de boring kunnen schuiven. Hij moet er als het ware vanzelf uitvallen als je m ondersteboven houdt. Als dit OK is, in elkaar zetten met revisiekitje (=set nieuwe rubbers, koop bij dealer) en gebruik maken van ATÉ Bremszilindermontagepaste. (blauwe tube) volgens de tutorial/howto op dit forum.
 
Spellingcontrole???????


hangt van je browser af.


grammar-nazi2.jpg
 
Laatst bewerkt:
hallo ben eergisteren met men schoonvader gaan touren met de motor (ducati monster 1995) naa een normaal rem maneuver bleef plots mn voorrem hangen had het niet omidelijk door dacht dat mn moter afremde omdat mn choke nog op stond ik trug op het gas maar helpte niet dus ik aan de kant en mn voorwiel in brand gelukig doofde het zelf uit
maar nu heb ik niks voorrem niemeer dus denk ik dat mn remklauw stuk is nu mijn vraag zou ik deze reviseren of gewoon een nieuwe kopen ? en weet er iemand hoe het komt dat deze is blijven vast hangen groetjes vroy
Voor alle slimme mensen;
(ik bedoel, mensen met een hoog iq)


Hallo, ik ben vroy en nieuw hier. Ik rij op een monster uit 95.
Eergisteren was ik met mijn schoonvader aan het toeren, toen plots m'n voorrem bleef hangen. Het voorwiel vloog kortstondig in de brand.
Moet ik nu een nieuwe remklauw kopen? of kan ik hem reviseren.
En hoe kan het dat dit gebeurde?


en nu gvd die jongen helpen :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan