racefitgixxer
Rookie
- 15 sep 2018
- 25
- 3
goedemiddag ik krijg het niet echt voor elkaar om mijn voorrem te ontluchten en ik denk voornamelijk door de tweede calliper die met een slang over het wiel zit en de lucht daar moeilijk uit te krijgen is
op de fiets doe ik het als volgend zoals op deze video te zien is bij 1:48 ik heb dit ook een keer een paar jaar geleden geprobeerd met mijn oude motor maar ik kreeg de vloeistof niet naar boven geduwd nu is mijn vraag heb ik iets fout gedaan of is dat gewoon niet mogelijk bij een motorfiets omdat het systeem anders functioneert?
ik heb ook deze tekst gevonden van: Janbros (klinkt ook niet verkeerd om te proberen)
ga naar de apotheek en haal een grote spuit met een grote teut.
haal de nippel uit de remklauw en doe er teflon rond. draai de nippel er weer op, maar laat hem net open. zet een stuk doorzichtige leiding tussen de nippel en de spuit. draai je stuur naar links zodat de hoofdremcylinder schuin naar links-beneden loopt en het compensatiegaatje het hoogste punt is. trek de spuit uit (en houdt hem vast) : de onder druk zuigt de olie door heel het systeem, en de teflon voorkomt dat je lucht zuigt via de schroefdraad. houdt ondertussen goed het vloeistofreservoir in het oog dat je het niet leeg zuigt !
eens er niet veel lucht meer uitkomt, spuit leeg maken, en er weer op. nu gewoon het remhendel keer op keer indrukken, de weerstand van de spuit doet net hetzelfde als bij de nippel open/toe doen : voorkomen dat bij hendel lossen de vloeistof weer aangezogen wordt. als je geen luchtbellen meer ziet, nippel toe draaien en hardheid hendel testen.
indien niet ok, nippel weer openen en RUSTIG de spuit induwen zodat de vloeistof langs de klauw weer naar het reservoir geduwd wordt. daarna weer testen. indien nog niet ok : hendel inknijpen en banjo aan hoofdremcylinder lossen en weer toedraaien voor hendel lossen.
op de fiets doe ik het als volgend zoals op deze video te zien is bij 1:48 ik heb dit ook een keer een paar jaar geleden geprobeerd met mijn oude motor maar ik kreeg de vloeistof niet naar boven geduwd nu is mijn vraag heb ik iets fout gedaan of is dat gewoon niet mogelijk bij een motorfiets omdat het systeem anders functioneert?
ik heb ook deze tekst gevonden van: Janbros (klinkt ook niet verkeerd om te proberen)
ga naar de apotheek en haal een grote spuit met een grote teut.
haal de nippel uit de remklauw en doe er teflon rond. draai de nippel er weer op, maar laat hem net open. zet een stuk doorzichtige leiding tussen de nippel en de spuit. draai je stuur naar links zodat de hoofdremcylinder schuin naar links-beneden loopt en het compensatiegaatje het hoogste punt is. trek de spuit uit (en houdt hem vast) : de onder druk zuigt de olie door heel het systeem, en de teflon voorkomt dat je lucht zuigt via de schroefdraad. houdt ondertussen goed het vloeistofreservoir in het oog dat je het niet leeg zuigt !
eens er niet veel lucht meer uitkomt, spuit leeg maken, en er weer op. nu gewoon het remhendel keer op keer indrukken, de weerstand van de spuit doet net hetzelfde als bij de nippel open/toe doen : voorkomen dat bij hendel lossen de vloeistof weer aangezogen wordt. als je geen luchtbellen meer ziet, nippel toe draaien en hardheid hendel testen.
indien niet ok, nippel weer openen en RUSTIG de spuit induwen zodat de vloeistof langs de klauw weer naar het reservoir geduwd wordt. daarna weer testen. indien nog niet ok : hendel inknijpen en banjo aan hoofdremcylinder lossen en weer toedraaien voor hendel lossen.