Voorrem xl600r

bvanos

Rookie
12 mei 2007
11
0
amsterdam
Hallo,

Ik heb bezig mijn honda xl 600r op te knappen.
Nu ben ik tegen het volgende probleem aangelopen.

Ik heb mijn remblokken vervangen maar hij remt volgens mij nog lang niet hard genoeg. Ik heb niet de indruk dat er lucht in de leiding zit en de remschijf heb ik ook al ontvet.

Misschien is de remverhouding bij een offroad motor anders dan bij een straatmotor maar dit lijkt mij erg sterk.

Nou ik hoop snel op een reaktie.

Alvast bedankt,

Groeten bart
 
hey,
je kan altijd een grotere remschijf steken met remklauwadapter he... das de goedkoopste oplossing volgens mij(kost ook wel guaw al 300 euro)... je kan dan ook nog je remklauw gaan veranderen en de rempomp maar dan betaal je al gauw veeel meer.... Ik heb zelf een 320 mm flame disc (moto master) en die remt zeker en vast hard genoeg voor enkel straat gebruik(geen competitie dus).
mvg Geert
 
inderdaad een vaker gehoord "probleem" met een xl 600 , het remvermogen van de enkele schijf is gewoon niet heel erg groot ...vergeet ook niet dat het allemaal wat vreemd aanvoelt door de "slappe" voorvering , en dat het geheel natuurlijk dik 20 jaar geleden bedacht is ...


www.honda-xl.nl




gerben
 
:^
Ik heb mijn remblokken vervangen

anders dan bij een straatmotor
Als je je blokken net vervangen hebt, hebben ze even tijd nodig om "in te slijten" op de schijf.

wat voor straatmotor ben je gewend?
vergeet niet dat het logisch is dat één 240mm schijf met een 2-zuiger remklauw veel minder decelererend vermogen heeft als twee 320mm schijven met 4 of 6-zuiger remklauwen!!
Maar "voldoende" voor een qua gewicht lichtere off-road, zeker in het zand.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je echt voluit remt zul je toch wel je voorwiel aan het slippen moeten krijgen of 't achterwiel in de lucht. Neem van mij aan dat je hiervoor hard zult moeten knijpen.
Maar het zou te doen moeten zijn.

Inderdaad is het remvermogen van een straatmotor groter dan dat van een off-roadje.
Ik moet ook altijd weer even flink wennen wanneer ik op een racer oid stap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan