Voors en tegens Fazer

Mark.

Die hard MF'er
11 apr 2004
753
0
Hoi,

Zie ook topic BANDIT600. Wie kan mij wat aandachtspunten geven waar je op moet lettten bij de aankoop van een Fazer 600 en wat is het verschil tudden de FZ6 en FZS? Ervaringen zijn ook welkom.

Mark
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zie ook topic BANDIT600. Wie kan mij wat aandachtspunten geven waar je op moet lettten bij de aankoop van een Fazer 600 en wat is het verschil tudden de FZ6 en FZS? Ervaringen zijn ook welkom.

Mark

Ervaringen met een Fazer heb ik heeeel weinig. Ik heb ooit 1 keer
ff 10 minuten gereden op een Fazer 1000, meer niet ;)
Het verschil tussen FZ6 en FZS is volgens mij:
FZ6 = typeaanduiding nieuwe Fazer 600 zonder tophalf
FZS = typeaanduiding voor Fazer 1000. (FZS 1000)

:}
 
FZS 600 (tot ik dacht 2002) is het oude type fazer met vierkante lampen
FZS 600 (vanaf 2003) is het oude type fazer met fazer 1000 kuip, andere tank etc
FZ6S is het nieuwe type fazer
FZ6 is het nieuwe type fazer maar dan naakt

voors: je kan er alles mee, rustig touren, flink doorgassen. windbescherming, relatief goedkoop

na: er zijn ZO veel fazers die rondrijden (wat ook een voordeel is, geeft dus wel aan dat het een goede motor is ;) )
 
Wie kan mij wat aandachtspunten geven waar je op moet lettten bij de aankoop van een Fazer 600 en wat is het verschil tudden de FZ6 en FZS? Ervaringen zijn ook welkom.
Gaat het hier om oud en nieuw moddel??
FZS600 = Halve kuip Mod. 2003
FZ6 = Halve kuip Mod. 2004
FZ6 Fazer = Naked Mod. 2004

Duidelijke verschil tussen 2003 en 2004 modellen!! 2004 modellen hebben betere prestaties en is krachtiger maar ook veel hogere benzine vebruik dan de 2003 modellen.
 
Ik rij op een FZS 600 Fazer en dat bevalt prima. Hij rijdt lekker door, zit goed en is makkelijk handelbaar (zolang ik geen gekke dingen doe dan O-) ). Al met al een aanrader! Ga eens een testritje maken.
 
Gaat het hier om oud en nieuw moddel??
FZS600 = Halve kuip Mod. 2003
FZ6 = Halve kuip Mod. 2004
FZ6 Fazer = Naked Mod. 2004

Duidelijke verschil tussen 2003 en 2004 modellen!! 2004 modellen hebben betere prestaties en is krachtiger maar ook veel hogere benzine vebruik dan de 2003 modellen.
fz6 is naked
fz6s is net zo goed een fazer met halve kuipen

grootste verschillen tussen fzs600 2003 en fz6s 2004 zijn seatpipes en injectie (bij de 2004)
Volgens mij verschild het verbruik niet zo veel.

Verder over de fazer600 is een heerlijke fiets, je kan er rustig mee rijden, maar ook sportief. Je kan redelijk mee komen met supersport fietsen.

Nadeel er aan is wel grond speling, welke in verhouding met een supersport weinig is.
Als je het dan weer vergelijkt met een bandit, dan heeft de fazer zee-en van grond speling.

Fazer 600 is ook prima te gebruiken als stunt fiets.
Verder is voor mij persoonlijke een groot voordeel dat je een sportieve fiets heb in een tourhouding.
Na deel in verhouding met een echte tourder is wel, dat je vermogen toch meer in touren ligt ipv laag in touren.
 
Ik heb inmiddels een Bandit gekocht, maar toch bedant voor de antwoorden.

Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan