Voorseizoen naar de kl....

wideglide

MF'er
21 jan 2018
108
31
Leiden
Ben ik de enige die vind dat dit jaar het voorseizoen qua weer echt helemaal ruk is?

Heb bijna nog niet gereden.
Kan aan mij liggen.
Ok paar mooie dagen. Maar met andere verplichtingen.
Heb het iid geval nog niet zo slecht meegemaakt qua weer.....
 
Ik heb begin januari speciaal een gloednieuwe motor gekocht om de winter door te rijden. :Y
Waarschijnlijk ga ik die morgen omwisselen met de andere uit de stalling.
Dit jaar al flink kunnen genieten. :]
De laatste weken was natter dan de twee maanden daarvoor?
 
Daar kun je je tegen kleden, samen met een motormaatje hebben we in de eerste maanden van dit jaar regelmatig off road gereden.
Je hoofd leegmaken en genieten van de mooie natuur.
Alleen met gladheid en strooizout rij ik niet op de openbare weg.
Meer omdat ik daar mijn motoren niet aan wil blootstellen.
 
probleem opgelost. Zo heb ik heel wat regenritten gemaakt met schakelbrommer en motor. En scheurt niet kapot met 100km/h ervoor. Bij 120 wappert het wel, wat voornamelijk zal zijn omdat ik een maat te groot had gekocht (was de enige beschikbare op moment van aankoop). De motor word alleen wat sneller vies, maar daar is de wasbox voor :t
 
Ik kende het woord "voorseizoen" eerst alleen nog voor vakantiereizen. Qua motorrijden nog nooit zo naar gekeken.

Voor mij is het hele jaar motorseizoen, behalve op dagen dat het rotweer is, dan heb ik voor langere afstanden de auto.
 
Ik moest de afgelopen vijf jaar elke week naar het ziekenhuis, vaak nog twee, drie keer per week ook.
Op droge dagen pakte ik de e-fiets (35 km x2) en op de regenachtige dagen de motor.
Met de auto nog nooit geweest.
Parkeren is ruk en duur.
En wat doe ik in mijn eentje in die duizend kilo staal? :+
 
Ik vindt het een prachtig voorseizoen.
Heb nog nooit zoveel mooie dagen gehad als afgelopen tijd..
En komt ook nog eens bij dat het weer daglicht is in de ochtend (ok, gedimd licht dan).

Of komt mijn enthousiasme door het feit dat ik te veel en te vaak regen heb onderweg🤔..
Hoe dan ook:]:]:]


Ik heb eigenlijk meer last van te veel blikbestuurders dan van de natte wolkjesB|
 
Gelukkig valt het meeste (qua regen) er naast.
Blijft er af en toe vaak meer dan voldoende over, maar daar is gore-tex en aanverwanten goed voor.
Ook kan je het weer gebruiken om vliegen / pekel / enz. van de motor af te krijgen:
inspuiten met S100 gel-reiniger en hoe sneller :] des te reiniger:]
 
welk voorseizoen? dat is toch de periode voordat je gaat motorrijden, maar niet rijd? zoals de tijd die tussen het wakker worden en op de motor stappen ligt?

Ik begrijp dat er mensen zijn, die het liefst alleen met 'mooi' weer rijden... Zelf ben ik ook een mooi weer rijder...

Als het sneeuwt dan rijd ik liever niet. Regen zoek ik niet perse op, maar ga het ook niet uit de weg. Als het heel hard vriest, dan zit ik liever ook niet op de motor... Ik ben wat dat betreft wel een zeurpiet, heb het graag warmer dan 5 graden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan