Voorste remmen snel versleten

Pier01

Rookie
14 aug 2022
1
0
Ik rij met een Honda rebbel 1100 dct , en heb gemerkt dat mijn voorste remblokken al volledig op zijn na 10000km .
Ik ben een rustige rijder maar de dct is een automaat , en ik rem weinig op de motor , daarbij rijd ik voornamelijk op binnenwegen .
Nu vind ik persoonlijk dat 10000 km wel heel weinig is . Iemand hier ervaring in .
 
De Rebel 1100 heeft een enkele grote schijf voor als ik me niet vergis? Dat remt goed vanwege de grote diameter maar de blokken moeten wel 2x zoveel doen als bij een dubbele schijf voor. Dus 10000km is niet helemaal vreemd. Daarentegen goed dat je ook maar een set hoeft te vervangen.
 
Ik rij met een Honda rebbel 1100 dct , en heb gemerkt dat mijn voorste remblokken al volledig op zijn na 10000km .
Ik ben een rustige rijder maar de dct is een automaat , en ik rem weinig op de motor , daarbij rijd ik voornamelijk op binnenwegen .
Nu vind ik persoonlijk dat 10000 km wel heel weinig is . Iemand hier ervaring in .
Bij een auto met automaat moet je ook meer remblokken vervangen dan met een handbak. Alles afhankelijk van rijstijl natuurlijk. Zou logisch zijn als het met jouw Rebel ook zo is.
 
Het kan aan de remschijf zelf liggen, oftewel het metaal. Een ander merk/type kan het probleem verminderen, maar kan ook minder remvertraging geven. Ligt er wel aan hoe de huidige schijf vertraagt.
 
Je kunt met een DCT wel degelijk op de motor remmen maar het ligt aan je zelf of je dat doet. Maar dat is op een schakelmotor niet anders. Persoonlijk rem ik niet zoveel op de motor. Ik heb toch remmen? Maar goed, 10k is niet geweldig maar ook niet heel slecht. Zeker niet bij een enkele schijf en een motor die nog best sportief te rijden valt.
 
Kan me voorstellen dat blokjes gewoon op zijn bij 10k als je vaak remt.. Zo'n DCT heeft weinig motorrem dus gebruik je altijd je remmen (waar je met een schakelbak al 90% kon remmen op de motor)..
 
Als je met de caravan in de berger rijdt? Anders echt absurd kort.
Absurd kort komt door het stomme rem systeem van Honda,de voorrem bedient maar 1 remklauw voor,
de andere worden door de achterrem bedient,maar daar ik gewend ben voornamelijk met de voorrem te remmen
ging dat ten koste van de remblokken van 1 klauw,overigens heb ik ooit remblokken binnen 2 ritjes totaal opgerookt
met een CBX,1000, 10000km voor een Rebel met maar 1 schijf is het niet absurd,ligt er ook aan of de TS alleen met de voorrem remt,dan gaat het relatief snel,dan zou je meer de remmen gecombineerd moeten gebruiken,iets wat Honda graag ziet,blijkens het remsysteem
wat ze hebben toegepast op andere modellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan