Voorste remschakelaar Suzuki SV 650 S defect??

V2

MF'er
20 feb 2005
150
0
Capelle aan den IJssel
Beste forumleden,
Als ik op mijn voorste remhendel indruk dan gaat even de achterlicht uit en weer aan op normale sterkte maar wordt niet feller. Als wel op mijn achterste rem bedien dan werken mijn remlichten prima. Is nu mijn voorste remschakelaar defect?
Ik zag dat de voorste remschakelaar onderaan met een connector vast zit. Als ik de connector los trek kan ik dan dit doormeten bij intrekken remhendel?
Ik zag dat deze remschakelaar vast zit met 1 schroef, dat is denk ik wel makkelijk te vervangen.
Ik zou denk ik eggen dat als ik de remhendel indruk , dat de polen bij de connector kort gesloten worden waardoor mijn achterste remlichten werken.
Kunnen jullie mij advies geven?
 
Je achterlicht gaat uit en aan, maar gaat hij aan als je de hendel nog ingetrokken hebt of bij het loslaten weer?
En om wat voor een motor gaat het? Als het een motor is zonder can bus kan je inderdaad de schakelaar doormeten op de weerstand of doorpiep stand van de multimeter.
 
De achterlicht gaat gelijk weer aan als ik de voorste remhendel nog aangetrokken houd.als ik mijn achterrem bedien dan werken de remlichten perfect. Het betreft een Suzuki SV 650 S uit 2002, eerste generatie model.
 
Draden van de schakelaar met elkaar verbinden, als het licht dan blijft branden zit het in de schakelaar of de verbinding van de kabels met de schakelaar.
 
Doormeten is niet betrouwbaar bij voorrem schakelaars!
De voorrem schakelaar verwerkt een behoorlijke grote stroom en daardoor branden ze altijd relatief snel door. Eigenlijk kun je stellen dat voorrem schakelaars niet gemaakt zijn voor de belasting die ze moeten verwerken.
Een oplossing hiervoor kan zijn om er een relais tussen te zetten, zodat de voorrem schakelaar niet de volle belasting te verduren krijgt, en het relais de grotere stroom voert i.p.v. de voorrem schakelaar.

Een doorgemeten voorrem schakelaar die volgens de meting op doorverbinding is getest kan goed blijken met een multimeter. Echter, bij normaal gebruik kan het zijn dat de schakelaar toch niet goed is en bij belasting dan helemaal niet of af en toe maar werkt. Of binnenin de schakelaar vindt veel vonkvorming plaats waardoor de schakelaar van binnen gaat smelten.

Niet veel aan te doen, nieuwe erop zetten.
 
Laatst bewerkt:
:+ Het is me gelukt! Ik heb eerst de connector die verbonden is met de remlichten kort gesloten en de remlichten werkten gelijk. Ik heb daarna de polen van de remschakelaar even licht opgeschuurd en opnieuw aangesloten. Resultaat, de remlichten werken gelijk bij de lichtste inknijping van de remhendel.Wat een simpele oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan