Voorstellen/ vraagje remschijven

bottejuin

Rookie
16 jan 2016
15
0
Wijk en Aalburg
Beste MFer,s

Mijn naam is Kaj, ik ben dit jaar begonnen met circuit rijden op mijn CBR600RR (PC37).
Ik begrijp dat er geen los circuittopic is hier naast ZAC/OW. Gezien ik volgend jaar hoop te kunnen beginnen met zac stel ik me hier alvast voor. Naarmate mijn tijden kelderen schiet de slijtage aan de motor opmhoog (logisch :P)

Op dit moment rij ik met braking schijven , brembo pomp en SBS DS blokken. Dit zat er al op toen ik de motor kocht. Er zit echt super spul op heb ik het idee en dat is te merken.

Nu zal ik binnenkort de remschijven moeten vervangen , de braking die er nu op zitten kosten bijna 600 voor een set. Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met goedkopere opties zoals EBC/ motomaster??

excuses als ik hier verkeerd zit met deze vraag trouwens.Vraag het liever bij mensen die daadwerkelijk rijden op de baan als in het algemene forum.

groeten!

Kaj
 

Wat betreft je vraag zit je hier wel prima.
Ik zelf rij gewoon met OEM schijven. Gezien de 1:48ers op Assen onlangs remt dat al best aardig. Maar verder geen ervaring.

Wel een tip, heb je meerdere wielen, geef ze dezelfde schijven zodat je wielen onderling kan wisselen zonder eerst je remblokken uit elkaar te moeten drukken ivm dikte verschil tussen 2 merken.
 
Hoezo moet jij je schijven vervangen ? Braking heeft een tijd lang extra dunne schijven verkocht voor de 600
Weet je zeker dat ze aan de minimale maat zitten ??
 
velg eruit halen , dan de 5 imbus bouten eruit draaien , klein tikje op de schijf , kan door remstof wat vast zittten.
nieuwe schijferop leggen , bouten met een druppel loctide er weer in draaien en dan omkeren en hetzelfde aan de andere kant doen . als laatste even een doek met remreiniger over de schijven halen om ze te ontvetten anders remt het helemaal slecht de eerste keer , let erop schijven moeten even ingeremt worden een sessie dus eerder remmen !!
 
Hoezo moet jij je schijven vervangen ? Braking heeft een tijd lang extra dunne schijven verkocht voor de 600
Weet je zeker dat ze aan de minimale maat zitten ??

Staat op minimaal 3.4 mm dik, ik zet er nu enkele tienden mm vanaf. Ik kan hier nog een paar dagen mee (meet ze na elke trackdag op)
 

Wat betreft je vraag zit je hier wel prima.
Ik zelf rij gewoon met OEM schijven. Gezien de 1:48ers op Assen onlangs remt dat al best aardig. Maar verder geen ervaring.

Wel een tip, heb je meerdere wielen, geef ze dezelfde schijven zodat je wielen onderling kan wisselen zonder eerst je remblokken uit elkaar te moeten drukken ivm dikte verschil tussen 2 merken.

bedankt voor je reactie. Ja ik heb ook altijd een extra afgesleten blokken bij mocht ik ze ver terug moeten drukkken en geen tijd hebben om te poetsen
 
velg eruit halen , dan de 5 imbus bouten eruit draaien , klein tikje op de schijf , kan door remstof wat vast zittten.
nieuwe schijferop leggen , bouten met een druppel loctide er weer in draaien en dan omkeren en hetzelfde aan de andere kant doen . als laatste even een doek met remreiniger over de schijven halen om ze te ontvetten anders remt het helemaal slecht de eerste keer , let erop schijven moeten even ingeremt worden een sessie dus eerder remmen !!

Dat vroeg hij niet 😂
 
velg eruit halen , dan de 5 imbus bouten eruit draaien , klein tikje op de schijf , kan door remstof wat vast zittten.
nieuwe schijferop leggen , bouten met een druppel loctide er weer in draaien en dan omkeren en hetzelfde aan de andere kant doen . als laatste even een doek met remreiniger over de schijven halen om ze te ontvetten anders remt het helemaal slecht de eerste keer , let erop schijven moeten even ingeremt worden een sessie dus eerder remmen !!

Dat vroeg hij niet 😂

Maar wel een goede tip! Haha :)
 
Met betrekking tot Motomaster. Op mijn oude velgen had ik de standaard schijven/dikte gemonteerd. Helemaal niks mee. Prima kwaliteit voor een mooie prijs. Goede vriend van mij heeft ze overgenomen en is een late remmer en hij is er erg blij mee (rijdt 1.48/1.49 op Assen)
 
Motomaster is een Nederlands merk en staat gewoon goed bekend, ze sponsoren ook in verschillende motorsporten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan