Voorstellen waarom ik hief ben

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony101

Rookie
30 jun 2020
6
1
Hallo!

ik zal gelijk met de deur in huis vallen! Mijn naam is Tony, ben 25 jaar en een happy motorrijder. Samen met mijn beste maat Fred reed ik veel motor, tot hij een ongeluk kreeg. Vandaar reed, want hij kan helaas geen nieuwe kopen terwijl dit zijn voornaamste manier van vervoer is. Vandaar wil ik ook de volgende link achterlaten, voor zijn crowdfunding actie: Motor ongeluk
Hopelijk kan hij dan snel weer zorgeloos op en neer naar zijn werk en kunnen wij samen ook weer mooie ritten maken.
Zelf rijd ik momenteel een mooie blauwe yamaha MT-07!
Sorry voor het zo binnen vallen, maar wie niet waagt...
 
Weet wel wat ik zou doen ,het wrak verkopen en een goedkope motor aanschaffen,
of een abonnement voor het openbaar vervoer 🤭
 
Hee, dat is een goeie, ga ik ook proberen!
Ik was vroeger zo'n sukkel die 19000 gulden leende om een nieuwe Ducati te kopen.O-)
 
Hee, dat is een goeie, ga ik ook proberen!
Ik was vroeger zo'n sukkel die 19000 gulden leende om een nieuwe Ducati te kopen.O-)
Tja, lenen gaat lastig als je al onder bewind staat. Maar dat zul je wel niet snappen.:t
 
Mensen die onder bewind staan hebben dan toch iets verkeerd gedaan,dat gebeurd niet zo maar,
dan heb je sowieso al geen geld om überhaupt motor te kunnen rijden.
 
Zeg maar tegen Fred dat hij met zijn werkgever moet gaan babbelen en zich niet afhankelijk moet stellen van donaties van medelanders.
 
Mensen die onder bewind staan hebben dan toch iets verkeerd gedaan,dat gebeurd niet zo maar,
dan heb je sowieso al geen geld om überhaupt motor te kunnen rijden.
Dat klopt, ga ik ook zeker niet ontkennen dat hij voorheen wat verkeerde keuzes heeft gemaakt.
Maar zo te lezen weet je er alles van, hoe het werkt?!
Hij heeft geen auto, omdat die al te duur is om te kunnen blijven rijden. Vandaar had hij zijn motor nog, is een stukje goedkoper in maandelijkse kosten. Om toch nog naar zijn werk te kunnen en soms te ontsnappen aan de kopzorgen door een stukje te touren.
 
Mocht iemand na deze donatie nog wat geld overhebben, ik wil ook graag een nieuwe motor. Reacties graag via pm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Dat klopt, ga ik ook zeker niet ontkennen dat hij voorheen wat verkeerde keuzes heeft gemaakt.
Maar zo te lezen weet je er alles van, hoe het werkt?!
Hij heeft geen auto, omdat die al te duur is om te kunnen blijven rijden. Vandaar had hij zijn motor nog, is een stukje goedkoper in maandelijkse kosten. Om toch nog naar zijn werk te kunnen en soms te ontsnappen aan de kopzorgen door een stukje te touren.
Ja ik weet exact hoe het werkt,als je onder bewind staat moet je er alles aan doen om daar weer vanaf te komen,dat betekent geen motorrijden en
zeker niet voor je plezier,dan ga je op de fiets,of met het openbaar vervoer of probeer met een collega mee te rijden,zo zorg
je dat je schuld verdwijnt en kan je daarna weer eens gaan denken aan een heel goedkoop motortje zonder daar geld voor te hoeven lenen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat slechts om €1200. Dat geeft direct aan hoe ernstig deze situatie is. Helemaal geen reserve-potje?

Ik heb 3 motoren (1964-1985-2004) en een brommertje.(1973) O ja ook nog een auto. (2004)
Bij mij is alles betaald want Piet Krediet die woont hier NIET!! Ook loop ik niet te pronken met een lease-bak van de baas.
En daar kan ik prima mee leven! Het steekt me echt niet als anderen met 'nieuw' rijden. Ik gun 't ze van harte!! :t

Als ik zou willen dan koop ik morgen een nieuwe auto, daarna direct door voor gelijk ook maar een nieuwe motor. Ben dan toch bezig!
Maar dat boeit me nauwelijks. Al dat nieuwe glimmende spul kost bakken met geld. Ga ik daar gelukkiger mee zijn?
Het genoemde bedrag zou ik in ergste geval nog kunnen voldoen met mijn credit-card.
Maar deze is alleen voor noodgevallen. Het negatief saldo hierop is vrijwel altijd NUL. (soms in buitenland kan het niet anders)

Niet groter leven dan dat je portemonnee dik is! Als je op het randje leeft, dan moet er niks tegen zitten of je kiepert er overheen!
Mijn devies aan de vriend van TS is hard werken, snel de rode cijfers wegpoetsen, flink sparen en dan een 2e handsje kopen. (zelf betalen)
In de tussentijd is er voor hem het OV, de fiets en de benenwagen..................

Naar mijn 1985-FZ wordt ook wel eens neerbuigend gedaan. Nou ze doen maar, want ze weten niet half hoe fijn dat ouwe ding rijdt!! :]
Een halve FZ ligt in onderdelen spare in de schuur. Door de jaren heen ken ik dat ding als mijn broekzak. Reparaties die kosten ook (bijna) nix.
Met zo'n oud beessie heb je ook niet steeds de angst die ie gejat wordt. Dus de verzekering kost je ook geen drol! (ca €60/jr)
 
Laatst bewerkt:
Je kan zelf toch ook wel zien dat 't geld binnenstroomt: motor ongeluk
Ja ,ff de link doorgeven aan de bewindvoerder,kan die gelijk cashen. })
Snap trouwens niet dat hij op een vrij recente Z750 kon rijden,zeker niet opgegeven bij de bewindvoerder.
Sommige mensen maken maar schulden,en vergeten dat het ook nog eens terugbetaald moet worden,en dat het geleende geld ook
niet uit de lucht komt vallen ,daar hebben ook mensen voor gewerkt.
 
Ik was vroeger zo'n sukkel die 19000 gulden leende om een nieuwe Ducati te kopen.O-)
En dan noodgedwongen de weg op met alleen WA, want een AR is toch net iets te duur???
Opstappen en dan 3 straten verder rijdt je de Duc in puin. Direct einde oefening.
O nee........................ nog wel effe 5jr iedere maand aftikken! :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan