voorstellen

smpowah

MF veteraan
8 okt 2012
1.396
162
gemeente oldebroek
hallo,

het leek mij handig om mij op een motorforum aan te melden voor alle informatie en gezelligheid die er te vinden is, dus na even te googelen kwam ik al snel op dit forum uit. wat volgens mij ook het grootste motorforum is in nederland?

ik kom uit wezep en ben bezig met mijn motor rijbewijs. ik heb inmiddels me theorie en a.v.b. gehaald en mag over 3 weken af rijden voor het laatste deel.
hier een foto van mijn brommers die ik gehad heb. een motorhispania RYZ en een honda mt5 die ik helemaal opgeknapt heb.
ryzmt5.jpg

deze zijn allebei verkocht.
op dit moment heb ik een honda civic,
civic-1.jpg

hiermee zit ik ook op een hondaforum.
ik heb nog geen motor en heb dus nog wel een aantal vragen. ik weet gelukkig wel wat ik ongeveer wil hebben en wat ik belangrijk vind.

ik heb het topic : Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road? al gelezen.

ik wil zowieso een supermotard.
het liefst een japanner omdat ik hier gewoon goede ervaringen mee heb. ( dus een honda, kawasaki, suzuki, yamaha, of iets dergelijks ).

ik ben al aan het rond kijken geweest op internet en wat types gevonden die mij wel interesseerden
* yamaha YZF 450 cc
* honda crf 450 cc
* suzuki drz 400 cc
* ktm smc 690 cc

de motor zal voor het grootste gedeelte gewoon gebruikt worden om mee te toeren over binnendoor weggetjes en dijken enzovoort, en af en toe eens een stuk off-road pakken. het is niet de bedoeling om er constant mee te crossen over zware banen of mee te racen. hij moet dus gewoon straatlegaal zijn.

ook heb ik nog een vraag over supermotard vanaf fabriek of niet. zijn er supermotard die standaard vanaf fabriek worden geleverd of zijn het bijna allemaal omgebouwde crossers. want dan lijkt mij dat je beter één vanaf fabriek kunt kopen vanwege de stijfheid van de veren en tandwiel verhoudingen en dergelijke. of waar moet ik allemaal nog meer op letten???

( is 400 cc trouwens genoeg of is dit niks ?, ik ga sowieso nog wel proef rijden maar mag dit dus nog niet op dit moment omdat ik nog niet beschik over mijn motor rijbewijs :P ).

ik heb dus geen idee of ktm / husaberg / husqvarna goede motoren zijn, kan iemand mij hier meer over vertellen, ik bedoel dan met name de slijtage en de kwaliteit van de hele motorfiets. ik heb geen zin elke week onder de motor te moeten om eraan te sleutelen.

hier is een lijstje met wat eisen voor mijn aankomende motor.

* licht en wendbaar
* minimaal 400 cc, max. ???
* boven de 25 kw.
* kwaliteit motor
* bouwjaar van minimaal 2005 tot nu
* sportief uiterlijk

aanraders zijn dus van harte welkom :P...

groeten ;)
 
Welkom *O*

Met jouw motorkeuze kan ik je helaas niet helpen.
mijn interesse begint pas met 883cc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan