voortandwiel gs 500 e

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ok, hoe monteren?

met het dikkere stuk naar mij toe of omgekeerd???

iemand met een gs die het weet gelieve snel te reageren, ik ben eeuwig dankbaar :}
 
Gewoon zoals de vorige erin zat??? Lijkt me wel heel verstandig ;) Of kijk je nooit hoe het zit voor je iets eraf/eruit haalt ?

Koop eens een boek van dat ding, zou geen kwaad kunnen. Mijn boek heb ik verkocht met de motor, anders kon je 'm wel van me overnemen :)

Heb nooit van de GS vervangen, wel van de XR, moet zeggen dat dat met ogen dicht kon, dus zal wel makkelijker zijn dan die van een GS? :)
 
zit er nu op, heeft wel ERG lang geduurd. Ik dacht ik kan een brommerketting steken, dus waarom geen motorketting :?

toch efkes aan mispakt!
een schakel uithalen zonder de nodige gereedschap is een uur werk, en de ketting dichtklinken zo goed als onmogelijk maar kom... ben toch klaargeraakt en zoveel wijzer voor de volgende keer.

Nu is die ene schakel wel dicht, maar het zou wel beter kunnen (lees moeten). Met name het verdikken van de uiteindes van de 2 staafjes die uit het zijplaatje van de schakel komen is niet 100%. (kan het niet anders uitleggen)

Ben ik juist als ik zeg dat een bolle hamer dit in orde brengt? (heb ik dus niet :( )
Met een ouwe kruis schroevendraaier heb ik de boel voorlopig aaneen gezet. Ik ga nu rustig rijden tot ik het goed gefixt heb.

suggesties welkom
 
Ja, das nog een fijn werkje zonder het juiste gereedschap...

Effe langs de dealer gaan en het daar goed laten klinken, als het je al iets kost zal het niet veel zijn. Denk niet dat dit je zelf gaat lukken zonder het juiste gereedschap.
 
zit er nu op, heeft wel ERG lang geduurd. Ik dacht ik kan een brommerketting steken, dus waarom geen motorketting :?

toch efkes aan mispakt!
een schakel uithalen zonder de nodige gereedschap is een uur werk, en de ketting dichtklinken zo goed als onmogelijk maar kom... ben toch klaargeraakt en zoveel wijzer voor de volgende keer.

Nu is die ene schakel wel dicht, maar het zou wel beter kunnen (lees moeten). Met name het verdikken van de uiteindes van de 2 staafjes die uit het zijplaatje van de schakel komen is niet 100%. (kan het niet anders uitleggen)

Ben ik juist als ik zeg dat een bolle hamer dit in orde brengt? (heb ik dus niet :( )
Met een ouwe kruis schroevendraaier heb ik de boel voorlopig aaneen gezet. Ik ga nu rustig rijden tot ik het goed gefixt heb.

suggesties welkom

Mijn suggestie is meteen naar dealer rijden. Ik zou namelijk een beetje erg zenuwachtig worden als ik wist dat mijn ketting er zo op zou zitten.
 
Als je met z'n tweeën bent lukt het wel. De een houdt een grote hamer als aambeeld achter de ketting terwijl de ander met een hamer en een pendrijver/beitel het uiteinde van de pen vervormt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan