Voortandwiel ketting niet los te krijgen op een ZX6R

Rockel83

MF veteraan
14 apr 2008
3.419
39
Beste lezers,

Ik was vandaag begonnen met het verwisselen van mijn ketting op mijn ZX6R uit 2005. Heb op mijn oude motoren al vaker het kettingset vervangen, en ben deze keer ook weer gewoon netjes het werkplaatshandboek van de betreffende motor aan het volgen. Maar krijg het voortandwiel, dus de moer waar deze mee vast zit, op geen enkele manier los :(

Wat heb ik gedaan:
- Uiteraard de beschermkap verwijderd.
- De borgring zo recht mogelijk geklopt.
- Achterwiel op de grond gehouden, ketting zit er uiteraard ook nog op en de achterrem bediend.
- Met een ratel, een lange momentsleutel en een pneumatische slagmoersleutel (laatstgenoemde werkt niet effectief genoeg) krijg ik de moer van het tandwiel niet los.
- Heb de moer proberen warm te maken met een brander, maar dat is geen succes, aangezien er een soort van plastic/rubber op het tandwiel zit wat meteen vlam vat en begint te druppelen.
- Wanneer ik kracht zet met de lange momentsleutel (meer hefboom), hoor ik volgens mij de versnelingsbak "klikken", dus durf niet meer kracht te zetten.

Iemand nog ideeën of sugesties?

20190815_174244.jpg


20190815_174255.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik de Lidl-power zie dan wordt ik daar niet bang van!

Voor dat soort klusjes hebben wij een luchtset verkregen uit een failliete boedel van een garage-bedrijf.
Vergeleken met ons 'geschut' is ding van getoond apparaat een leuk klapper-pistooltje.
Ik maak me met onze set eerder zorgen dat ie ALLES sloopt. Daarom meestal starten met gesmoorde stand.
 
Als ik de Lidl-power zie dan wordt ik daar niet bang van!

Voor dat soort klusjes hebben wij een luchtset verkregen uit een failliete boedel van een garage-bedrijf.
Vergeleken met ons 'geschut' is ding van getoond apparaat een leuk klapper-pistooltje.
Ik maak me met onze set eerder zorgen dat ie ALLES sloopt. Daarom meestal starten met gesmoorde stand.

Tsja 1e reactie zodra je lidl gereedschap noemt is altijd dat het beter kan.

Voor 3 tientjes vind ik het een prima product en voldoet aan alle verwachtingen
 
Maar ik vraag me af waar jij je spul op selecteerd wanneer je het koopt.
Ik kocht hem eigenlijk voor me autowielen. Uiteindelijk heb ik mazzel en haalt hij me voortandwiel ook los. En dat voor 30 euro.
Hij doet het dus echt prima voor zijn geld.

Ja ik had ook een peppie festool kunnen halen. Maar dan had ik 200 knaken meer uitgegeven met hetzelfde eindresultaat, behalve dat ie misschien eerder los is...


Maargoed ik klapperpistool er lekker op los ;-)
 
Bij jou werkt het Lidl-ding dus wel. Dan kan je zeggen: Een goede aanschaf.
Als je gereedschap hebt wat werkt, dan is dat voldoende. Ook in mijn gereedschapkist is veel NIET-top-kwaliteit.
TS heeft problemen die groter zijn, bij hem werkt het niet. Dan is groffer geschut nodig!

opm.
Wij hebben een compressor-set van een failliete garage voor niet te veel kunnen kopen.
Prima voldoende perslucht voor veel klusjes:
Spuiten, voor heffen van de (motor) brug, banden oppompen, rem-systeem olie vervangen, langdurig schoon blazen en.......... zoals hier los-draaien!
 
Laatst bewerkt:
Toegegeven het apparaatje krijgt het tandwiel los, maar 't komt inderdaad niet erg heldhaftig over. Meer alsof er een dwergje in zit die na elke tik weer even z'n hamer op moet tillen :+ Door dat lage tempo heb je elke keer weer de ketting die je aan moet trekken en een hele hoop energie absorbeert.

Maar goed, voor 30 euro mag je niet echt mopperen. Ik wilde vroeger altijd luchtgereedschap maar als je kijkt naar hoe ver elektrisch spul gekomen is (vooral accutools) is dat eigenlijk veel eenvoudiger. Vraag me wel af hoe lang het duurt om 4 autowielen te wisselen met dit specifieke exemplaar :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan