Voortandwiel lock tight?

MarK©

Die hard MF'er
19 mei 2004
911
0
Amsterdam
Ik heb het voortand wiel van mijn Falco losgehaald (gewone draad overigens) en nu zit er in de draad een hoop witte troep. Is dit Lock Tight en moet dit er ook weer in bij het nieuwe tandwiel, of is dit niet nodig.
 
Ik heb het voortand wiel van mijn Falco losgehaald (gewone draad overigens) en nu zit er in de draad een hoop witte troep. Is dit Lock Tight en moet dit er ook weer in bij het nieuwe tandwiel, of is dit niet nodig.

witte troep ken ik niet zo, ken alleen de rode of de groene. tis zeker van dat harde spul wat tussen je draad zit zeker? dan is hij idd geborgd. Goed schoonamken (staalborstel), ontvetten en dan weer met loctite vastzetten ik heb loctite 242, maar je heb zoveel verschillende. als je maar zorg dat het schroefdraad borgmiddel heb. En dat het borgmiddel tegen een beetje wamte kan want sommige borgmiddelen verliezen zeer snel hun hechting als het (te) warm wordt. maar een tandwiel wordt niet zo heet iig. misschien wordt ie 40-50 graden ofzo zomers. verwacht geen problemen.
 
Het is inderdaad Loctite en niet "lock Tight", en ik zie net in het WPH dat er inderdaad ff wat Loctite tussen moet, ook staat er dat er wat Loctite op de vertanding moet, de binnenkant dan....

Many thanks....
 
Ontvet de boel goed, en gebruik een "sterke" Loctite (kleurcode's weet ik zo even niet).
Wanneer de boel losloopt kan het levensgevaarlijk zijn; bij mij sloeg het voortandwiel in de achtervork en blokkeerde meteen het achterwiel. Lullig wanneer je net in een bocht van een afslag zit.

Groeten,
Sebo.
 
Ontvet de boel goed, en gebruik een "sterke" Loctite (kleurcode's weet ik zo even niet).
Wanneer de boel losloopt kan het levensgevaarlijk zijn; bij mij sloeg het voortandwiel in de achtervork en blokkeerde meteen het achterwiel. Lullig wanneer je net in een bocht van een afslag zit.

Groeten,
Sebo.

let wel even goed op wat voor loctite je gebruikt. je hebt ook de echte 'sterke' varianten (die hebben ze mij wel eens in mijn handen gedrukt. gelukkig lees ik altijd even voordat ik het spul gebruik) en die kun je pas weer los krijgen als je het metaal met een acetyleen brander roodgloeiend stookt. en sommige zelfs dan niet meer (permanent) nou kun je dat natuurlijk wel doen. maar ik zou een iets minder harde variant pakken en het hele spul gewoon netjes op het juiste moment vastdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan