Erwin P
Crashtest dummy
Van de Versys 300 zit het voortandwiel zo kneiter vast dat we er geen beweging in krijgen.
Het is normaal draad.
Al geprobeerd:
- Heet stoken met een gasbrander.
- Slagmoer sleutel met volgens de verpakking 576Nm.
- Dop op sleutel met pijp. We trekken m gewoon door de achterrem heen.
Het betreft een motor met spaakvelgen dus we durven ook geen staaf door het achtwiel te steken.
Mocht iemand morgen of binnenkort een stoerdere slagmoer sleutel te leen hebben in regio Lemelerveld houden we ons zeker aanbevolen. Een 1300 Nm model is inmiddels besteld, maar daar hebben we weinig aan met een motor die maandag weer mee naar het werk moet
Resultaat:
Het is normaal draad.
Al geprobeerd:
- Heet stoken met een gasbrander.
- Slagmoer sleutel met volgens de verpakking 576Nm.
- Dop op sleutel met pijp. We trekken m gewoon door de achterrem heen.
Het betreft een motor met spaakvelgen dus we durven ook geen staaf door het achtwiel te steken.
Mocht iemand morgen of binnenkort een stoerdere slagmoer sleutel te leen hebben in regio Lemelerveld houden we ons zeker aanbevolen. Een 1300 Nm model is inmiddels besteld, maar daar hebben we weinig aan met een motor die maandag weer mee naar het werk moet
Resultaat:
De motherfocker is dr af!!!
1300Nm luchtsleutel aan de inlaatnippel vol 2 takt olie (zat toevallig in het cannetje). Voet vol in de ketting onder de brug zodat die goed strak stond en knallen.
Nog even op terug komend.
De moer is los gekomen, maar voor diegenen die wel aan het slijpen komen...
De moer bestaat uit 2 delen, een sleutel 27 stuk en een 32 stuk. Nu heb ik de moer eens goed bekeken, het 32 deel heeft helemaal geen schroefdraad en rust aan de achterkant tegen het tandwiel en het borgplaatje.
Nu is mijn theorie als je het 32 deel dus weg slijpt is de spanning van de moer en zou hij een stuk losser moeten zitten.
Heel groot voordeel: Je komt niet bij de as in de buurt en een moment van verstandsverbijstering hoef je de as niet te gaan vervangen of het met gaar draad te doen.
Bekijk bijlage 1591136
Laatst bewerkt: