Voortandwiel past niet

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.828
426
Vandaag kettingset binnen gekregen.
Did 530 met JT kettingwielen.
Voortandwiel met rubber inleg.
Bedoelt voor CBR600F2 .
Maar krijg met geen mogelijkheid het tandwiel erop geschoven . Past gewoon niet, terwijl het tandwiel type zou moeten passen volgens verschillende aanbieders. Ook op het reserveblok idem past niet. De oude is zonder rubber en schuift gewoon eroo zonder enige hapering. Vermoed een miskleun ? Heb de leverancier aangeschreven hierover. Nog niet eerder meegemaakt.
 
Ik krijg het tandwiel erop gedrukt maar dat is het zodra ik iets aandruk zit tie al bijna muurvast .
De oude schuif ik erop en heeft heel ietsjes speling en zo hoort het . Bedankt voor de info in ieder geval dat geldt uiteraard voor allemaal die gereageerd hebben. Top!
 
Rob heb het kettingwiel toch maar weer klem gezet en ietjes kruipolie op de as gespoten, en met een dop 27 en met een kunststof hamer een paar tikken gegeven en het schoof er in ene zo op. 👌.
Der saten een paar illipielie braampjes in. Hak wel gedacht. Komt wel vaker voor bij allerhande kettingwielen.
Klop klop met de hamer en dan zijn ze weg, en schuift ie er zoop.
 
De uitgaande as heeft meestal zijdelingse (axiale) speling, ik zou ook niet weten waarom een tandwiel losjes zou moeten zitten.
Nja, ik heb dat mensen hier wel eens horen beweren (weet niet meer wie), axiaal èn radiaal op de splines is goeoed, en TS denkt ook dat het zo hoort. Alle brommers hadden dat bij hem.

Voor de rest maakt het mij ook niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan