Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@slijptol Kan je daar een foto van plaatsen?
Kunt ook nog even de ketting laten zitten en de achterrem intrappen / met een spanbandje aantrekken.
Inderdaad, er zit wat rek in de ketting en de rubber meenemers.Dat is soms niet genoeg. Met dit hulpstuk heb ik ook nog eens alles ongeveer in één lijn zodat ik maximaal kracht kan zetten.
Dit al gedaan en in versnelling,je trekt hem echt overal doorheen.Kunt ook nog even de ketting laten zitten en de achterrem intrappen / met een spanbandje aantrekken.
En dat geeft geen absurde waarde?ik gebruik enkel momentsleutels voor cylinderkoppakkingen en lagerkappen, ik zet die tandwielmoeren/bouten dus ook nooit vast met die absurde waardes. gewoon met een normale slagmoer op perslucht.
Dat is gewoon die rubber rand die erop zit. Ik denk dat die daar ietsje stiller van loopt of misschien ook wel ietsje langzamer van slijt.Schijnd een gedempt voor tandwiel te zijn
Ik meen inderdaad dat de Fazer 600 wel een beetje bekend staat om loslopende VTW moeren.Bij de FZS600 draait de schroefdraad op de uitgaande as nog wel eens kapot.
Zo te zien is dat hier “opgelost” door schroefdraad te tappen in de as zelf en er een extra bout in te draaien die met een ring de moer weer op zijn plek houdt.
JaIk meen inderdaad dat de Fazer 600 wel een beetje bekend staat om loslopende VTW moeren.
Dat rateltje kan dus wel eens dat rubber zijn. Hier op cbf600 beetje hetzelfde ding. Ook met nieuwe kettingset met jt tandwielen.Hopelijk hebben ze dan borgmiddel aan de schroefdraad gedaan, en zit die extra bout goed vast.
Ik was eigenlijk opzoek naar een rateltje dat aanwezig is als de motor niet trek, maar ook niet hoorbaar is als je hem laat terug vallen.
Dus eigenlijk tussen trekken en niet trekken.
Zo kwam ik bij de ketting uit....of uitgeslagen tandwiel maar deze zijn nieuw.
Hopelijk hebben ze dan borgmiddel aan de schroefdraad gedaan, en zit die extra bout goed vast.
Ik was eigenlijk opzoek naar een rateltje dat niet aanwezig is als de motor trekt, maar ook niet hoorbaar is als je hem laat terug vallen.
Dus eigenlijk tussen trekken en niet trekken.
Zo kwam ik bij de ketting uit....of uitgeslagen tandwiel maar deze zijn nieuw.
Als de motor trekt dan wordt de ketting over meerdere tanden strak over het tandwiel getrokken. Bij remmen op de motor idem, maar dan vanaf de onderkant.Je kunt inderdaad zien dat de zijkanten van de ketting ff de rubberen kant raakt, of dit dan stiller is, lijkt mij erg sterk.
Maar mijn ratel is nog niet gevonden.
Ratels alleen als de motor niet trekt ..
Goed gespannen is toch dat hij een bepaald aantal millimeters speling heeft, per motor ergens op te zoeken?Ketting is goed gespannen, en raakt de sleeper op de achterbrug , met een persoon gewicht net niet.
Hoezo, machine staat toch in de vrij??Hou er wel rekening mee dat een luchtsleutel op de uitgaande as zich "afzet" tegen de tandwielen in de versnellingsbak.
Ik vind het altijd maar een raar idee, dat gehamer in de bak.
Dus ik prefereer het om het kettingwiel aan de buitenzijde tegen te houden.
Ik heb een hulpstuk gemaakt wat ze in de fietswereld een kettingzweep noemen.
Maar dan alles in verhouding.
Dat werkt perfect