Voortgezette Rijopleiding (VRO) I t/m III

volgens mij ben ik een van de weinigen die VRO op de WEG hebben gedaan, in plaats van op circuit. Circuit lijkt me best leuk hoor, maar het gaat mij vooral om veiligheid in het verkeer.

Daarom deed ik mijn VRO bij NVVM, gegeven door een politieagent. Je leerde o.a. veilig (en knoerthard) inhalen etc. Juiste kijktechnieken, maar ook lol hebben op je motor. (met achteraf certificaat, daarmee kun je korting krijgen via je verzekering)
Dus ook de geijkte oefeningetjes en kunstjes.
Startplek is in elke regio! Bij mij was dat destijds Nieuwerkerk a.d Ijssel, voor de regio Rotterdam.

Ik ga komende zomer zekers voor de VRO 2 bij hem. Hij past overigens de vaardigheden ook echt aan aan het nivo van de groep (stelt ze een beetje samen op zelfde nivo). Kan ook op zaterdag trouwens
oja en klein clubje, hooguit 5! (circuit is vaak met wel 30 man)
 
Op donderdag 11 december 2003 20:07 schreef Highlander het volgende:
...oja en klein clubje, hooguit 5! (circuit is vaak met wel 30 man)...
Bij de VRO's van de KNMV zitten er wel veel motoren op het circuit maar de groep bestond bij mij bij VRO 1 uit 8 personen en bij VRO 2 uit 5. Genoeg aandacht en tijd dus :)
 
voor de VRO2 cursus is het vereist dat je een VRO1 cursus hebt gedaan, maar nu heb ik 2 jaar geleden al een soortgelijke cursus als een VRO1 gedaan bij safety trainingen.

Weet iemand hier of je dan meteen met de VRO2 cursus kan beginnen of moet je alsnog die VRO1 doen?
 
ik geloof dat bij enkele verzekeringsmaatschappijen je 5 tot 10% extra korting krijgt na volgen van een of meerdere VRO's.. Zie het als een investering die de rest van je motorleven je achtervolgt met kortingen op je motorvezekering...

en je leert er nog door motorrijden ook :]
 
ik geloof dat bij enkele verzekeringsmaatschappijen je 5 tot 10% extra korting krijgt na volgen van een of meerdere VRO's.. Zie het als een investering die de rest van je motorleven je achtervolgt met kortingen op je motorvezekering...

en je leert er nog door motorrijden ook :]

klopt! ik krijg 10% korting bij mn verzekering doordat ik een training bij safety heb gedaan, das bij een VRO idd ook zo volgens mij.
 
voor de VRO2 cursus is het vereist dat je een VRO1 cursus hebt gedaan, maar nu heb ik 2 jaar geleden al een soortgelijke cursus als een VRO1 gedaan bij safety trainingen.

Weet iemand hier of je dan meteen met de VRO2 cursus kan beginnen of moet je alsnog die VRO1 doen?
Bij de KNMV moet je volgens mij eerst 1 doen voordat je 2 mag doen.
 
Bij de KNMV moet je volgens mij eerst 1 doen voordat je 2 mag doen.

damn ;( , ik vindt het wel een beetje onzin, als ik dezelfde soort cursus al ergens anders heb gedaan.

Maar goed, dan ga ik maar voor de VRO3 denk ik, want daar heb je VRO1 niet voor nodig *D
 
kijk hier eens http://www.mig-twente.nl

logo_mig_twente_006.gif


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
damn ;( , ik vindt het wel een beetje onzin, als ik dezelfde soort cursus al ergens anders heb gedaan.

Maar goed, dan ga ik maar voor de VRO3 denk ik, want daar heb je VRO1 niet voor nodig *D
Dan heb je kans dat je tóch VRO 2 mag doen, ff bellen zou ik zeggen :)
 
GOED IDEE!!!! 8-)

Bazza ziet dit ook wel zitten!! Heb ook nog een afspraak met m'n rij instructeur (toen ik nog les had :P ) staan om in het voorjaar een keer te gaan rijden. Hij geeft ook gevorderde cursussen dus misschien kan ik dan nog wat bijleren (onder het mom van gezellig een stukje rijden O-) )
 
Zo te zien zijn er veel meer aanbieders daan alleen die van KNMV.. Het is allemaal toch hetzelfde ?? De goedkoopste zoeken ??
 
Denk dat de wat duurdere gecertificeerd zijn ennn dat je zelf ook een erkent cartificaat meekrijgt als je em hebt voltooid...dat zal et verschil zijn :?
EDIT: kijk hier es (ff gejat van een net op slot gezet topic ;) ) www.nvvm.com/
 
Laatst bewerkt:
Als het Lelystad wordt, ben ik ook van de partij
Kortinkie te regelen ivm grote groep?
 
Ik denk dat ik in feb of maart het ga halen. Ik zal eens informeren wat het gaat kosten als je met een groep(je) bent.
 
Absolute aanrader, die VRO. Ik ging er heen (VRO1- Lelystad) met iets van: och, leuk dagje uit..... maar heb er een hoop opgestoken.
Is ook prima voor het zelfvertrouwen. Een maatje van me was onderuit gegaan in een bocht en kneep 'm daarna behoorlijk in bochten. Aan het eind van de VRO ging ie net zo plat als wie dan ook.....

Over die prijs: de huur van het circuit is iets van 4000 Eurootjes..... Dat verklaart wel wat natuurlijk.
Ik vond het ook een hoop geld, maar uiteindelijk was het wél de moeite waard. Dat blijft uiteraard persoonlijk.
Voordeel is wel dat veel verzekeringen je wat extra korting geven met zo'n VRO.
 
Wil volgend jaar in ieder geval VRO1 gaan doen.
Waarschijnlijk in Lelystad.

Wil ook bij de MF groep :P
 
Laatst bewerkt:
Er zijn toch veel mensen die willen gaan.. Ik zal tzt de topic wel ff omhoog kicken voor exacte data (of nieuwe topic, als deze op slot gaat..) etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan