voortgezette rijopleiding ?

VRO1 is nuttig

Afgelopen jaar ben ik op bergtraining geweest met LCVM, dat was erg leerzaam. Rijden in de bergen en de bochtentechniek 3 dagen oefenen en daarnaast ook nog wat voortuigbeheersing. http://www.lcvm.nl
Daarnaast was het ook gewoon een heel gezellig weekend.

Ook heb je in het voorjaar van Suzuki en Triumph vaak testdagen op Lelystad, hier kan je vaak testrijden op motoren en krijg je ook altijd een uurtje VRO oefeningen (voor 10 euro ofzo). Ook leuk als je eens wilt kijken wat er allemaal gedaan wordt bij zo'n VRO.
Hou voor deze dagen de Promotor in de gaten.
 
Het zit inderdaad tussen je oren !,
waar ikzelf een beetje bang (lees huiverig) voor ben is het rijden op een nat wegdek (ondanks dat ik een mooi weer rijder ben) is dit iets wat je in dit land niet kunt voorkomen.
Via mijn oud rij instructeur ga ik in het voorjaar dus een RMT volgen,
a om wat extra ervaring op te doen
b om nat wegdek "is gevaarlijk" tussen mijn oren uit te krijgen.


Slecht idee, nat wegdek is wel degelijk gevaarlijk.
De grip is minimaal, ik test het vaak uit met de achterrem en tegenwoordig ook met ABS.
Mijn eenpitter drift ook heel gemakkelijk op nat wegdek. O-)
 
Nat wegdek op zich is niet gevaarlijk, het is niet glad, het is slechts minder stroef.

Het wordt gevaarlijk bij temperaturen rond het vriespunt, het verschil tussen vochtigheid en ijzel is slecht te zien.

En in andere omstandigheden heeft nat wegdek het probleem dat je verontreinigingen op het wegdek slecht zult zien. Bij normaal gebruik op de openbare weg zal je door alleen de nattigheid niet in de problemen komen, maar wel bijvoorbeeld doordat je olie niet ziet liggen, terwijl je dat op een droge weg wel ziet.
 
Heb zitten kijken op de site van knmv om de datum's van de cursus te zien maar deze werkt helaas niet lijkt me niet echt verkeerd om zo'n cursus te volgen maar vind het een hoop geld voor een dag cursus met eigenmotor prijs ligt rond de €225 en dan nog een dagverzekering van €75 dan tikt het aardig door
 
Heb zitten kijken op de site van knmv om de datum's van de cursus te zien maar deze werkt helaas niet lijkt me niet echt verkeerd om zo'n cursus te volgen maar vind het een hoop geld voor een dag cursus met eigenmotor prijs ligt rond de €225 en dan nog een dagverzekering van €75 dan tikt het aardig door

Kun je niet aanhaken bij een paar ervaren motorrijders en vragen om tips. Motorrijders zijn in het algemeen niet de beroerdsten....... :Y

Zeker voor de basisvaardigheden zoals kijk en remtechniek.... en niet vergeten hoe je je als motorrijder opstelt in het verkeer

Of je moet mazzel hebben dat je in je kennissenkring een instructeur hebt.... :}

Perse een VRO is niet nodig.

Kortom, er valt nog heel wat te leren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan