Voortzetting opbouw Intruder VS700 project..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Gisteren uit Leiden deze Intruder opgehaald om verder af te bouwen. Wel even getwijfeld maar uiteindelijk toch besloten haar te kopen. Omdat ik vooral vindt dat dit project verdient voortgezet te worden, iets wat nog meer versterkt werd na gesprek met de vorige eigenaar. Zal de wederopbouw hier in dit topic proberen te documenteren. Vooreerst even een paar fotos van hoe de motor tot op dit punt is gekomen. Het hele project (dus vanaf het begin) is te vinden op het IOCH forum.

Intruder Owners Club Holland • Toon onderwerp - Het is er wel tijd voor......



De staat van de motor ergens in 2009.

6F5F0716B5.jpg


33FDB46169.jpg


9BA866B15A.jpg


92E24D6C78.jpg


886F133E30.jpg


E8A99E4E7A.jpg


A335F05BFB.jpg


90C11FCC39.jpg


C6ECB299D1.jpg



De vorige eigenaar heeft alles mat zwart & wit laten poedercoaten, ziet er goed en strak uit.

8E453595CB.jpg


B2C193B1A9.jpg



Ook al enkele zaken gepolijst en vervangen.

013E91FE24.jpg


758982B4EB.jpg


AADFF5D455.jpg


405AB9AB42.jpg


B417C74285.jpg


BD266EDFE0.jpg



En dit is dan de staat waarin ik haar heb opgehaald.

877C4C69DF.jpg
 
En zo staat ze nu bij mij.

51E4AC12DF.jpg



De rest vanmiddag nog even wat verder uitgesorteerd zodat het in mijn stelling past.

84EB028F1D.jpg



Het eerste wat ik ga doen is haar weer op de wielen zetten, al was het alleen maar zodat ze makkelijker door mijn garage te bewegen is, want tja met 3 stuks van die Trudys is het soms wat passen en meten.

CA128E0989.jpg



Onderweg al wel besloten er een origineel Trudy VS750 stuur op te zetten. Dit omdat ik al sinds het zien van die witte velgen dit plaatje in mijn hoofd heb.

9DD81B2FD6.jpg


Ik weet wel dat deze motor van Jeroendek uiteindelijk heel anders is geworden, maar toch is dit plaatje om 1 of andere reden blijven hangen en kwam nu, bij het zien van die witte velgen, weer bovendrijven. En ik denk dat dit de lijn van de motor gaat worden. Niet een echte bobber maar een Trudy met bobber accenten.
 
Vanmiddag even het stuur gemonteerd en dit is zo idd wel de lijn van de motor die ik in het hoofd heb. Twee van de 7 bijgeleverde risers zagen er nog goed uit, alleen op de bovenkant zaten wat bloemkolen onder het chroom. Deze dus maar even ontchroomt en gepolijst.

9C9EAF8007.jpg


176F404E10.jpg


4970788793.jpg
 
Zou zo maar kunnen met deze opvallende kleurstelling, al sla ik meestal 14km voor Heerenveen linksaf.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey Aze, had je die andere bike al in elkaar ?
Tja deze is kat in het bakkie...alles netjes gecoat....
witte carterhelfden vind ik wat minder, maar ieder zijn eigen smaak...
je kan in ieder geval weer lekker knutselen
 
Nee die andere bike is nog niet klaar, al heb ik het blok er alwel onder. Deze bike hoeft idd niet heel veel meer aan te gebeuren, zoals al gezegd alleen in elkaar zetten. Daarna gaan 2 van de 3 trudy's in de verkoop om, zo hoop ik, een 1400 terug te kopen.
 
Nee die andere bike is nog niet klaar, al heb ik het blok er alwel onder. Deze bike hoeft idd niet heel veel meer aan te gebeuren, zoals al gezegd alleen in elkaar zetten. Daarna gaan 2 van de 3 trudy's in de verkoop om, zo hoop ik, een 1400 terug te kopen.
Als je ze goed verkoopt: ik heb nog een 1500 te koop :)
 
Verspilde energie Jeroen, valt voor Aze onder "buitenland" _O- _O- _O-
Tja als echte Liwwadder en Cambuur supporter is Heerenveen en omstreken wel een beetje buitenland.. })

Maar zo diep zit dat niet hoor, ik werk in Grou en daar hebben we een gezonde ludieke strijd tussen de Cambuur en Heerenveen supporters. Daarbij gezien het weer op dit moment ben ik blij dat ik niet verder hoef dan Grou.. :+

9E7C1C093B.jpg



Als je ze goed verkoopt: ik heb nog een 1500 te koop :)
Bedankt Martell, maar ik hoef alleen maar echte Intruders.. *D O-)
 
Volgens mij heb ik dat bovenstaand net uitgelegd.. O-)

Ja maar jij schrijft wel vaker iets _O- _O- _O- , maar ik hoop dat je het kunt realiseren.....alhoewel er af en toe echt nog wel een goedkope 1400 op het internet staat, kennis van me gaat er vandaag ook eentje ophalen uit Tilburg voor €800.
En mijn maatje Red Arrow heeft er ook al 2 in het verleden bemachtigd voor weinig, dus je zou toch zeggen dat ook jij zeker wel tzt je 1400 zult bezitten.

( ps: en over "Leeuwarden" en "voetbal" doe ik verder liever geen uitspraken _O- _O- , daar heb ik zo mijn eigen mening over)
 
maar ik hoop dat je het kunt realiseren.....alhoewel er af en toe echt nog wel een goedkope 1400 op het internet staat, kennis van me gaat er vandaag ook eentje ophalen uit Tilburg voor €800.
En mijn maatje Red Arrow heeft er ook al 2 in het verleden bemachtigd voor weinig, dus je zou toch zeggen dat ook jij zeker wel tzt je 1400 zult bezitten.
Ach ben er nooit echt mee bezig geweest omdat de brommer versies :+ van de VSjes me altijd goed voldeden. Rijd, los van woon- werkverkeer, weinig snelweg dus de behoefte was er slechts onderhuids. Echter nu de kids wat groter zijn kan / wil de vrouw ook wel weer wat vaker mee te touren vandaar dat ik nu toch wel een 1400 erbij wil. Ben er dus nog niet zo lang actief mee bezig maar dat zijn idd geen prijzen.. waar haal je die weg dan..?? Ben die prijsklassen nog amper tegengekomen. Ja, laatst op Speurders kon ik eentje voor 750 euro ophalen maar tegen de tijd dat de verkoper akkoord was had ik net deze VS700 gekocht. Dus budgettair en qua ruimte in de garage heb ik dat toen maar laten schieten.
 
Vanmiddag het voorwiel en spatbord gemonteerd, was nog wel even een werkje. Lagers moesten er nog in en remschijf gepolijst. Lagers waren wat stroef dus die had ik al een nacht in de diesel gehad om het oude vet los te weken, daarna in de vaatwasser gegooid om ze echt schoon te krijgen. Met de vetspuit nieuw vet erin geperst en ze draaien weer als vanouds.

34A001C2D3.jpg


21C46F0D41.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan