Voorveer instellen

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Helllooooooooooooooooooooh

Ik wil de voorveer van me soessie wat strakker hebben.
Nu heb ik allemaal mooie schroeven op de kroonplaat zitten alleen waar moet ik aan draaien :? Wat is waarvoor?????

Ga morgen een lang weekend naar duitsland Hardzegebergte :] vandaar :9~


thnx dude's
 
Heb je een instructie boekje van je motor dan kun je het daar vast wel in vinden.
En anders kun je waarschijnlijk met de grootste stel mogenlijkheid je veer voor spanning regelen.
 
Heb je een instructie boekje van je motor dan kun je het daar vast wel in vinden.
En anders kun je waarschijnlijk met de grootste stel mogenlijkheid je veer voor spanning regelen.

instructie boekje heeft ikke niet ;(


Grootste stelmogelijkheid?? De onderste moer???? Naar beneden of naar boven draaien?
 
Heb je een instructie boekje van je motor dan kun je het daar vast wel in vinden.
En anders kun je waarschijnlijk met de grootste stel mogenlijkheid je veer voor spanning regelen.

Met de veersvoorspanning kun je alleen de hoogte van je fiets instellen. Je vering word er niet stugger van. Tenzij er meer instellingen opzitten moet je er echt andere veren en of olie in doen voor een stuggere vering.
 
kort door de bocht :

rebound = kleine schroefje bovenop, regelt hoe snel je vering naar boven komt. inschroeven => voelt stabieler aan, kans op verkleining veerweg

veervoorspanning = zeskant bovenop de veerpoot, regelt de hoogte van de voorkant. inschroeven => voorkant komt hoger en er is een hogere kracht nodig om de vering in gang te zetten (en vice versa)
let op, er is dus meer kracht nodig om de vering in beweging te zetten en dus lijkt hij harder aan te voelen maar is dat zeker niet ! de veerconstante blijft nu eenmaal gelijk.

compressie = kleine schroefje onder op de voorvork, regelt hoe snel je vering naar beneden gaat. inschroeven => harder, meer gevoel, meer kans op glijden.


verder, UT(F)S :-)
 
kort door de bocht :

rebound = kleine schroefje bovenop, regelt hoe snel je vering naar boven komt. inschroeven => voelt stabieler aan, kans op verkleining veerweg

veervoorspanning = zeskant bovenop de veerpoot, regelt de hoogte van de voorkant. inschroeven => voorkant komt hoger en er is een hogere kracht nodig om de vering in gang te zetten (en vice versa)
let op, er is dus meer kracht nodig om de vering in beweging te zetten en dus lijkt hij harder aan te voelen maar is dat zeker niet ! de veerconstante blijft nu eenmaal gelijk.

compressie = kleine schroefje onder op de voorvork, regelt hoe snel je vering naar beneden gaat. inschroeven => harder, meer gevoel, meer kans op glijden.


verder, UT(F)S :-)

THNX Heb wat lopen rommelen en ze stuurt als nooit tevoren :} :} !
 
Terug
Bovenaan Onderaan